Vraag

Nieuwe Arris 4K Ultra HD ontvanger

  • 13 August 2019
  • 162 reacties
  • 27704 keer bekeken

Reputatie 1
Kan iemand mij vertellen welke decoder dit is? Waar je deze bij ontvangt en of deze de oude witte 4K ontvanger vervangd?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

162 reacties

Reputatie 7
Andere variant, bij mijn ouders grenst de hal met de meterkast aan de keukenmuur, maar ze hebben dan ook een huge u-keuken 😂
Wist niet dat de meterkast zoveel zou losmaken bij iedereen 🙂 Tot nu toe tevreden over het 4K pakket.
Nou gaat (als alles doorgaat) mijn lijnsnelheid morgen naar 143 Mb/s (is nu nog 51 Mb/s). Ik was van plan om dan eens een uitstapje naar 4k te maken. Maar zonder display is het kastje voor ons niet goed bruikbaar. Wij gebruiken de ontvangers ook (overdag het meest) om naar de radio te luisteren via een soundbar met TOSLink. Het is natuurlijk nogal knullig als je de tv dan moet aanzetten om te zien welke zender er op staat, te meer omdat ARC er vervolgens voor zorgt dat bij het uitschakelen van de tv ook de soundbar uit gaat (ik weet dat ik dat kan uitzetten, maar dat is dan op andere momenten weer onhandig).

Kortom, het lijkt er nog steeds niet op dat wij via KPN spoedig 4k zullen gaan kijken. Nou is het 4k-aanbod nog steeds niet geweldig, dus veel zal ik daaraan niet missen, maar toch.
Reputatie 7
...te meer omdat ARC er vervolgens voor zorgt dat bij het uitschakelen van de tv ook de soundbar uit gaat
Dat gebeurt niet via HDMI-ARC maar via HDMI-CEC. 😉

Gefeliciteerd met die mooie snelheidsverhoging.
Ja precies, maar op het display van de soundbar staat ARC, zodra de tv aangaat, vandaar m'n "verspreking". En mijn dank!👍
@Henk2304 als er naar 1 favoriet station wordt geluisterd is dat display niet heel noodzakelijk. Via de afstandsbediening de kanaalnummers in geven wil je wisselen werkt prima. Wel een klein beetje jammer dat je in radio modus geen favorieten radio zenders aan de knoppen 1 tot 10 kan koppelen

Terzijde
Dat ARC-CEC is inderdaad heel vervelend als je via D-in zoals hier op de soundbar de optical heet naar de radio wil luisteren en je dan de tv uitzet, ik voel me bijna verplicht een audio receiver te kopen.
Nee, wij luisteren naar meerdere stations. Dus dat blijft lastig. Kanaalnummer ingeven werkt goed, maar typefouten zijn zo gemaakt en het kan soms ff duren voor je door hebt dat je naar de verkeerde zender luistert.
Reputatie 7
Terzijde
Dat ARC-CEC is inderdaad heel vervelend als je via D-in zoals hier op de soundbar de optical heet naar de radio wil luisteren en je dan de tv uitzet, ik voel me bijna verplicht een audio receiver te kopen.

Persoonlijk heb ik daar geen enkel probleem mee. In 99% van de gevallen staat de televisie toch (al) uit als we naar de radio willen luisteren. Ik zet dan dus ook alleen de HTS en TV ontvanger aan met een Logitech universele afstandbediening. Dit is wel waarom ik graag zou willen dat de TV ontvangers via het netwerk bediend kunnen gaan worden. Dan hoef ik immers die Logitech niet meer te pakken omdat ik dan vanaf mijn telefoon de TV ontvanger en HTS zou kunnen bedienen.
Nee, wij luisteren naar meerdere stations. Dus dat blijft lastig. Kanaalnummer ingeven werkt goed, maar typefouten zijn zo gemaakt en het kan soms ff duren voor je door hebt dat je naar de verkeerde zender luistert.
Dat maakt het inderdaad lastiger ik had al een idee dat dit de reden is.
Daarom noem ik bewust ook de voorkeurs zender optie die bijna elke autoradio of tuner heeft.
Dat kan je toch wel zien als een gemis.

Een Logitech zou inderdaad wat gedoe wegnemen. Mogelijk zelfs voorkeur zenders invoeren daarvoor heb ik me daar nog niet genoeg in verdiept en ik vind het teveel geld voor nog een extra apparaat.
Reputatie 7
... en ik vind het teveel geld voor nog een extra apparaat.
Helemaal eens, nog een reden om KPN te vragen om bediening via het netwerk te implementeren op de TV ontvangers. De internationale standaard voor de berichtuitwisseling is beschikbaar dus ik zou zeggen: KPN wacht niet langer en implementeer die standaard.

KPN wacht niet langer en implementeer die standaard.



Kpn heeft toch de eigen standaard neem deze 4K ontvanger die naar KPN Standaard(OEM) lijkt te zijn aangepast. Misschien kan KPN beter helemaal met tv stoppen en zich op de core richten Internet en Telefonie.
Nou gaat (als alles doorgaat) mijn lijnsnelheid morgen naar 143 Mb/s (is nu nog 51 Mb/s).
Deze discussie kan ik voorlopig weer negeren, want het is niet doorgegaan. Uitgesteld naar november 2019 en dat terwijl KPN Netwerk vorige week nog meldde dat de werkzaamheden voltooid waren en dat ik kon w88 op een bericht van m'n provider dat de snelheid ook administratief zou zijn aangepast. Nu geeft datzelfde KPN Netwerk aan dat ze nog moeten beginnen, maar ook dat is onjuist want de nieuwe straatkast staat er al meer dan een maand. Geduld is een schone zaak 🤔😇.
Misschien kan KPN beter helemaal met tv stoppen en zich op de core richten Internet en Telefonie.
Nou liever niet, want dan hebben we helemaal een monopolist (VodafoneZiggo) en moet ik weer coax-kabels in m'n huis aanleggen.
Reputatie 7
Badge +22

Nou gaat (als alles doorgaat) mijn lijnsnelheid morgen naar 143 Mb/s (is nu nog 51 Mb/s).Deze discussie kan ik voorlopig weer negeren, want het is niet doorgegaan. Uitgesteld naar november 2019.🤔😇.

Wat is dit weer erg vervelend, hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken? 😉 Nee, effe serieus. Waarom is dit nou weer? Geen onderdelen? Of andere apparatuur? Valt me op dat KPN best veel schuift met de data’s van het upgraden van hun netwerk.
Ik heb werkelijk geen idee wat de reden is van dit uitstel. Het tast m'n geloofwaardigheid hier in een deel van ons dorp ook nog eens aan want ik heb wel een beetje reclame gemaakt voor de (vaak veel) hogere snelheden.
Een aantal weken verder met deze decoder heb ik twee opmerkingen/klachten.

  1. Ik heb het idee dat de kwaliteit van het beeld soms wat afwijkt. Bijvoorbeeld bij de reclame van de vriendenloterij waar je dat telefoontje hebt wat danst en een saldo doet. De ene keer is het superstrak beeld de andere keer zie je pixels.
  2. We hebben al een keer of 3 een foutmelding gehad dat er geen zenders beschikbaar zouden zijn met als omschrijving: https://foutcode.tv/geenzender Zappen helpt dan niet en moet de stroom eraf. Dat is gewoon irritant en niet de bedoeling.
”Geen analoge audio uitgang (3,5 mm jack)
Geen scart uitgang”

Niets voor mij dus met mijn 4K TV. Ik heb mijn receiver aangesloten op de scart uitgang van mijn huidige TV ontvanger en een duo blue tooth kastje op de audio uitgang om te luisteren met 2 in ear koptelefoons (ouderdom hè, maar ook de hoogte en plaats van de TV geeft geen geweldig geluid, vandaar deze oplossing). Aansluiting aan de TV geeft vertraging in het geluid. Ben dus niet echt blij met het ontbreken van deze mogelijkheden en vind het ook getuigen van een slechte klantvriendelijkheid. Is het nu echt zo moeilijk om de naar mijn idee toch echt nog wel veel gebruikte mogelijkheden niet zo maar om zeep te helpen? Gaarne verklaring van de reden van dit besluit.


Wellicht is het een beter idee om eens iemand met verstand van zaken mee te laten kijken naar je aansluitingen? Bij het lezen van Scart - en dan met name icm 4k tv - lopen de koude rillingen over mijn rug. Ik denk dat we juist blij moeten zijn dat we van de oude Scart-rommel afstappen, voor zover dat in de afgelopen 10 jaar al niet het geval was. Een redelijke receiver heb je al voor een euro of 200. Daar sluit met HDMI je tv en je decoder op aan. Vervolgens maak je met je koptelefoon verbinding met de receiver via bluetooth en als de reciever geen bluetooth ondersteunt zorg je voor een koptelefoon met bluetooth-ontvanger. Zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn. Wil je de decoder bij de tv en de receiver op een andere plek hebben, dan zorg je voor een receiver waarvan 1 of meerdere HDMI-aansluitingen ARC ondersteunen. En zo zijn er nog tientallen oplossingen. Maar doe jezelf een plezier en stap in elk geval van Scart af.

Dat gezegd hebbende, heb ik sinds vorige week de nieuwe 4k-decoders, inclusief lelijke witte AB. Zodra de BT-AB's beschikbaar komen, sla ik meteen mijn slag.

Mijn eerste indruk van de decoders: mooi compact. Het zappen lijkt iets langzamer te gaan dan op mijn oude HD-decoders. Zap je naar een bepaalde zender, dan staat het beeld eerst een fractie stil en dat is net de tijd die je ten opzichte van de oude decoders lijkt te verliezen. Het iTV menu werkt echter wel weer sneller en soepeler. Met name de Plus-pakket videotheek werkt nu soepeler dan voorheen.
Reputatie 3
Badge +1
Deze wil ik wel testen!

Heb ze inmiddels thuis staan (2 stuks) en ze werken perfect !!
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb vandaag de nieuwe Arris 4K ontvangers mogen ontvangen van wegen mijn pakketverandering naar Hussel met extra ontvangers (Had er eerst maar 1) en ik ben er erg tevreden over dit kleine kastje buiten dat het zappen nog niet erg snel gaat.

- Ik stoor me niet aan de nieuwe afstandsbediening (hij komt redelijk overeen met de vorige)


- Hier voor de liefhebbers nog een vergelijking tussen de oude en de nieuwe!


Ik hoop dat KPN de software hetzelfde gaat maken als de ITV app en het installatiescherm van de ontvanger!


Als jullie nog vragen hebben of als ik dingen moet testen voor jullie, dan hoor ik het 🙂
Reputatie 7
Goed om te zien dat de onderzijde van die bluetooth afstandsbediening zwart is.
Ook de bovenzijde lijkt verbeterd t.o.v. de infrarood variant. De toetsen lijken minder ver uit te steken (kan gezichtsbedrog zijn) en de navigatiering en pauze/play toets zijn weer van staal i.p.v. dat goedkope plastic. Het kan nog niet tippen aan de afstandsbediening van de ZTE maar het is in ieder geval een stap in de goede richting.

... ik ben er erg tevreden over dit kleine kastje buiten dat het zappen nog niet erg snel gaat.
Gaat het zappen langzamer dan op de ZTE ZXV8001?
Reputatie 4
Badge +4

... ik ben er erg tevreden over dit kleine kastje buiten dat het zappen nog niet erg snel gaat.Gaat het zappen langzamer dan op de ZTE ZXV8001?

Hi @wjb, 3 volle seconden ben ik voorbij als ik van npo 1 naar npo 2 zapp. Maar het kan dat het nog sneller wordt (want heb ze net een uur terug geinstalleerd)
Reputatie 7
Hi @wjb, 3 volle seconden ben ik voorbij als ik van npo 1 naar npo 2 zapp.


What?!?! Drie volle seconden om van de éne zender naar een andere te zappen ... nee, je maakt een grapje ... toch?
Reputatie 4
Badge +4

Hi @wjb, 3 volle seconden ben ik voorbij als ik van npo 1 naar npo 2 zapp.


What?!?! Drie volle seconden om van de éne zender naar een andere te zappen ... nee, je maakt een grapje ... toch?

Heb een video gemaakt, kan hem niet in het topic zetten. Duurt echt 3 seconden voordat de hapering weg is van de zender waar je naar toe zappt.
Reputatie 7
Heb een video gemaakt, kan hem niet in het topic zetten. Duurt echt 3 seconden voordat de hapering weg is van de zender waar je naar toe zappt.
Dan hoop ik nooit een VIP5202 te ontvangen en is dat nog een reden te meer om niet te gaan husselen. Ik zou toch wel willen zien wat jij nu onder die hapering verstaat want dat riekt naar een probleem met de buffering. Je kunt die video op YouTube plaatsen en die vervolgens hier delen.
Reputatie 4
Badge +4

Heb een video gemaakt, kan hem niet in het topic zetten. Duurt echt 3 seconden voordat de hapering weg is van de zender waar je naar toe zappt.Je kunt die video op YouTube plaatsen en die vervolgens hier delen.

Ik ga thuis is kijken of ik hem op YouTube kan zetten. Ik zat mij trouwens af te vragen als nieuwe klanten een husselpakket afnemen met extra ontvangers voor op bvb de slaapkamer maar die tv heeft geen hdmi maar scart hoe kunnen zulke klanten dan itv kijken 🙂