Beantwoord

Nieuwe Bluetooth afstandbediening wil niet koppelen met Arris VIP5202

  • 11 October 2019
  • 66 reacties
  • 11592 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Beste KPN,

Ik heb de beschikking over de Arris VIP5202, deze ontvanger werkt overigens uitstekend, heb hier absoluut geen klachten over...
Ik heb de beschikking zoals de helpdesk via de telefoon en chat zei over een Bluetooth afstandbediening.. (Bluetooth houd voor mij als ITer in, dat signaal geheel draadloos naar de ontvanger gaat..)
Wanneer ik de TV ontvanger (Zoals ik graag wil) achter de TV meubel leg, dan heeft deze geen contact meer met de afstandbediening, wat ik ook probeer, de TV ontvanger reageer niet meer op de afstandbediening.

Ook mis ik de optie de volgende optie bij menu "Afstandbediening instellingen", deze optie ontbreekt geheel. Ook nadat ik gistereen een nieuwe heb gekregen ontbreek deze optie volledig.

Het onderstaande is al geprobeerd:
 

  • Afstandbediening is al meermalen vervangen.
  • Arris VIP5202 is al eens vervangen.
  • Arris teruggezet naar fabrieksinstellingen
  • Batterijen van de afstandbediening vervangen.

Ik ben beetje door me eigen opties heen. Zou toch graag willen dat de afstandbediening doormiddel van Bluetooth gaat communiceren met mij TV ontvanger.

 

Admin: titel aangepast om de vindbaarheid van het topic te vergroten

icon

Beste antwoord door mAiden 31 October 2019, 14:03

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Oef@mAiden  Twee pagina's verder en dan blijkt dat jouw afstandsbediening helemaal geen bluetooth model is :-(

Ik wil voorkomen dat er weer een verkeerde gestuurd wordt en daarom heb ik eerst contact gezocht met de proces mensen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mijn collega's niet het juiste type tuner hebben aangevinkt toen jij om een andere AB vroeg. Dus misschien zit er dáár qua logistiek iets niet lekker. Ik ga er sowieso voor zorgen dat jij het juiste model krijgt. Wordt vervolgd.

 

Dankjewel voor je inzet @Erwin_ .

Lijk me logisch dat er bij decorder die ik heb staat dat het een Arris Vip5202 is. Nou heb ik de eerste keer de afstandsbediening aangevraagd via de chat, heb hier ook expliciet bij aangegeven dat het ging om de Arris 5202.. Ik hoor het graag als je meer weet. 

Ik heb even met de techneuten overlegd. Ik heb zojuist een nieuwe gestuurd. Dat moet een bluetooth zijn! ;-)

Als je nu weer een verkeerde krijgt hebben we een indicatie dat er in het proces iets mis gaat. Maar dat verwacht ik niet. Laat je weten hoe het afloopt? 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb even met de techneuten overlegd. Ik heb zojuist een nieuwe gestuurd. Dat moet een bluetooth zijn! ;-)

Als je nu weer een verkeerde krijgt hebben we een indicatie dat er in het proces iets mis gaat. Maar dat verwacht ik niet. Laat je weten hoe het afloopt? 

Heel erg bedankt Erwin. 

Ik laat het weten hoe het afloopt, zodra ik de AB heb ontvangen. 

Reputatie 7

Ik heb even met de techneuten overlegd. Ik heb zojuist een nieuwe gestuurd. Dat moet een bluetooth zijn! ;-)

Dan hoop ik niet dat het weer een bluetooth afstandsbediening voor de ZTE ZXV8001 is immers dat is blijkbaar de afstandsbediening die eerder naar @mAiden gestuurd is als ik deze afbeelding mag geloven.

Waar kan @mAiden die afstandsbediening voor de ZTE ZXV8001 naar terugsturen?

@wjb  Als ik de huidige order bekijken, ben ik heel hoopvol. Maarrr. jij en ik weten dat ‘nieuwe’ processen nog wel eens bijgeschaafd moeten worden. 

De verkeerde afstandbediening kan je gratis retour sturen naar:

KPN Antwoordnummer 10119 2400 VB Alphen aan den Rijn

Reputatie 7

De verkeerde afstandbediening kan je gratis retour sturen naar:

KPN Antwoordnummer 10119 2400 VB Alphen aan den Rijn

Wel even doen hoor @mAiden, als de mijne dan stuk gaat, dan heb ik meer kans dat KPN er nog ééntje heeft liggen. :wink:

Reputatie 3
Badge +1

De verkeerde afstandbediening kan je gratis retour sturen naar:

KPN Antwoordnummer 10119 2400 VB Alphen aan den Rijn

Wel even doen hoor@mAiden, als de mijne dan stuk gaat, dan heb ik meer kans dat KPN er nog ééntje heeft liggen. :wink:

Komt goed @wjb.
Zal wel pas zaterdag worden dat ik ze terug kan sturen, moet morgen werken van 8 tm 17uur.

Reputatie 7

@mAiden Stuur ze gewoon rechtstreeks naar@wjb :rofl:

Reputatie 3
Badge +1

@mAiden Stuur ze gewoon rechtstreeks naar@wjb :rofl:

Kan ook nog ja. Dan weet je wel zeker dat je er 1 op reserve heb liggen, haha.

Reputatie 3
Badge +1

Vandaag de AB ontvangen, zoals ik op de foto's zag die mij vrouw me toegestuurd had, lijk het te juiste te zijn nu.
Ga het vanavond uiteraard testen. Kom er op terug! :)

Reputatie 7

Mooi! :sweat_smile:

Reputatie 7

Ha @mAiden, ik zie dat @Erwin_ hier kordaat heeft gehandeld gedurende mijn afwezigheid. Top!

Je zou ons nog terugkoppeling geven over de resultaten van de -enige echte- bluetooth afstandsbediening. Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring? :)

Reputatie 3
Badge +1

Ha @mAiden, ik zie dat@Erwin_ hier kordaat heeft gehandeld gedurende mijn afwezigheid. Top!

Je zou ons nog terugkoppeling geven over de resultaten van de -enige echte- bluetooth afstandsbediening. Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring? :)

 

Sorry voor mij late antwoord @Nadia..
Na @Erwin_  kordate handeling, heb ik de correcte bluetooth afstandbediening mogen ontvangen, dit werkt uitermate perfect!

Nogmaals mij dank aan alle voor alle inspanning met in bijzonder aan jou @Nadia  en @Erwin_  !!

Reputatie 7

Jeej, gaaf om te lezen dat je super tevreden bent met de bleutooth afstandsbediening! Dank voor de terugkoppeling, @mAiden :)

 

Ook een poos zitten klungelen met de Bluetooth ab om hem te koppelen. Gelukkig dat de oplossing hier te vinden is. De combi 7&9 gedurende 3 sec indrukken en dan OK werkte. Waarom staat zoiets belangrijks niet in de bijgevoegde papieren of bij de info van KPN zelf? Zoveel moeite kan dat toch niet zijn? 

Maar goed, het beeld is perfect en het kastje staat buiten het zicht, met een werkende Bluetooth verbinding👍🏻

Reputatie 7

Hey @chg, leuk dat je een reactie achterlaat. Welkom op het KPN forum :) Bedankt voor het delen van je ervaring.

De combi 7&9 gedurende 3 sec indrukken en dan OK werkte. Waarom staat zoiets belangrijks niet in de bijgevoegde papieren of bij de info van KPN zelf? Zoveel moeite kan dat toch niet zijn? 

Dat is inderdaad wel handig. Ik geef het door. Allicht dat ze in de volgende druk er rekening mee kunnen houden om deze handige toetsencombinaties te vermelden in de gebruiksaanwijzing. 

Maar goed, het beeld is perfect en het kastje staat buiten het zicht, met een werkende Bluetooth verbinding👍🏻

Daar doen we het voor :)

Reageer