Beantwoord

Nieuwe firmware

• 18 april 2012
  • 16 reacties
  • 11126 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +16
Via medewerkers van de helpdesk is aan meerdere gebruikers aangekondigt dat de nieuwste firmware, dus met de "1853" look, uitgerold zou gaan worden vanaf 16 april. Tot nu toe heb ik nog geen ervaringen/melkdingen kunnen lezen. Kan Webcare hier duidelijkheid over verschaffen?

icon

Beste antwoord door Boudewijn 26 april 2012, 09:07

Giant2000, 

Ik lees in dit forumtopic verschillende vragen over de Motorola tv-ontvanger model 1853. Bij KPN is het probleem met teletekst bekend. Het betreft een klein teletekst scherm, trage teletekst en de trage werking van pagina 888 ondertiteling. Er wordt op dit moment aan een oplossing hiervoor gewerkt. 

Aanvankelijk was er ook een issue met het hervatten van opnames, maar deze is inmiddels als opgelost aangemerkt.

Met vriendelijke groet,
Boudewijn 

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 1
Goeie vraag! Ik heb in de handleiding naar die nieuwe interface gekeken, ziet er veelbelovend uit!

Laat maar komen.

Reputatie 1
Het blijft oorverdovend stil..........................

Reputatie 7
Badge +16
Na de wonderbaarlijke stilte van Pascal op forum.kpn.tv had ik nog wel eens de hoop dat we op dit forum verder worden geïnformeerd, maar ik frees dat dit toch meer een helpdesk is. En zo blijft het maar gissen en speculeren met boze reacties als gevolg op het grote internet hierover.

Reputatie 1
Badge +1
Beste Giant2000 en Neptunes1122,

Er heeft een update plaats gevonden van de firmware van de 1853 tuner.
Deze update heeft automatisch plaats gevonden.

Heeft u verder nog vragen over de update?

Met vriendelijke groet,

Ivette

Reputatie 7
Badge +16
Het ging ons meer om de software voor de 1960 en de 1963 tuners. Deze krijgen in de loop van 2012 nieuwe software (staat in het laatste infomagazine van KPN) die nu al actief is op de 1853 9dus met een nieuwe interface). Is er al zicht op wanneer dit gaat gebeuren?

WElke firmware versie zou geladen moeten zijn na de update ?

Hoe kan een update op de Motorola 1853 geladen worden ?

Ik heb nog een hoop problemen met o.a. teletekst functies.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

mvg.

Hans

Reputatie 1
Als ik het goed begrepen heb is er weliswaar een update voor de 1963 geweest maar dat was meer iets voor "onder de motorkap".

Erg teleurstellend want ik kijk echt uit naar een nieuwe look and feel! 

Reputatie 7
Badge +16
En doet de 'hervatten' functie het nou eens zoals het hoort of moet ik nog steeds de tijden op een kladje noteren?
Reputatie 1
Hm, hervatten werkt vooralsnog bij mij wel goed.
Reputatie 7
Badge +16
Test een opname na een week nog eens, kijken of 'hervatten' het dan nog steeds doet?

Bij mij werkt het dan weer wel dan weer niet. En altijd op het moment dat je denkt "nou ga ik die film even afkijken" begint-ie weer bij 0. Vreselijk irritant. Software verwijderen, terig naar fabrieksinstellingen, hulp via de 2e lijn, het mag allemaal niet baten. Zit dit in de software, mijn tuner of mijn verbinding?

Reputatie 4
Badge +9
Giant2000, 

Ik lees in dit forumtopic verschillende vragen over de Motorola tv-ontvanger model 1853. Bij KPN is het probleem met teletekst bekend. Het betreft een klein teletekst scherm, trage teletekst en de trage werking van pagina 888 ondertiteling. Er wordt op dit moment aan een oplossing hiervoor gewerkt. 

Aanvankelijk was er ook een issue met het hervatten van opnames, maar deze is inmiddels als opgelost aangemerkt.

Met vriendelijke groet,
Boudewijn 

Reputatie 1
Dan lees je toch niet goed, het gaat hier niet om de 1853 maar om de 1963.

Reputatie 7
Badge +16
Beste Boudewijn, het issue hervatten van opnames mag dan iemand als opgelost aanmerken, feit is dat het nog niet is opgelost, bij mij beginnen veel deels bekeken opnames nog steeds bij 0.

Reputatie 1
En over de mogelijke nieuwe firmware voor de 1963 blijft het weer oorverdovend stil.............

Badge +1
Beste Neptunus,

Ik zit in een testgroep van KPN, de nieuwe software wordt momenteel nog getest op de 1963.

Dus vooralsnog zal hij niet bij alle klanten worden uitgerold.

In het magazine gaf KPN ook aan dat tegen het einde van het jaar iedereen de nieuwe software zou moeten hebben.

Klanten met de nieuwe ontvanger VIP1853 hebben hem dus al wel.

Reputatie 1
Ok, bedankt voor je antwoord!

Reageer