Beantwoord

Nieuwe ITV app per 1-7-2017

• 30 juni 2017
  • 36 reacties
  • 1170 keer bekeken

I.v.m deze nieuwe app. heb ik mij oude Samsung 4.2.2 vervangen door een nieuwe met Android 7.0 nougat.
De nieuw app loopt als een trein, alleen het stop icoon blijft op alle netten hinderlijk in het midden aanwezig. Door in het beeld te tikken verdwijnt het wel, maar voor korte tijd, ook moet het beeld te vaak ververst worden. Wat kan de oorzaak zijn, internet snelheid, wiffi of. Toch de app?
icon

Beste antwoord door Justin_ 3 juli 2017, 14:11

Hoi Texelaar, welkom op het forum. Goede vraag! Omdat ik nog niet veel andere mensen over dit probleem gehoord heb op het forum, vermoed ik in eerste instantie niet dat dit veroorzaakt wordt door de app.

Kun je aangeven wat er precies gebeurd en wanneer? Als ik in mijn iTV App live tv kijk, verdwijnt de stopknop vanzelf al na enkele secondes. Dit gebeurt bij jou niet?

Als het beeld vaak vastloopt, kan dat duiden op een probleem met de internetverbinding. Je kunt daarvoor eens onze Servicetool voor WiFi op je verbinding loslaten :)
Je hebt niet meer gereageerd in dit topic, @texelaar. Betekent dit dat het stopicoontje inmiddels wel uit zichzelf uit beeld verdwijnt? Daar ga ik van uit 🙂
Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Texelaar, welkom op het forum. Goede vraag! Omdat ik nog niet veel andere mensen over dit probleem gehoord heb op het forum, vermoed ik in eerste instantie niet dat dit veroorzaakt wordt door de app.

Kun je aangeven wat er precies gebeurd en wanneer? Als ik in mijn iTV App live tv kijk, verdwijnt de stopknop vanzelf al na enkele secondes. Dit gebeurt bij jou niet?

Als het beeld vaak vastloopt, kan dat duiden op een probleem met de internetverbinding. Je kunt daarvoor eens onze Servicetool voor WiFi op je verbinding loslaten 🙂
Reputatie 7
Badge +22

Als het beeld vaak vastloopt, kan dat duiden op een probleem met de internetverbinding. Je kunt daarvoor eens onze Servicetool voor WiFi op je verbinding loslaten :)
Je hebt niet meer gereageerd in dit topic, @texelaar. Betekent dit dat het stopicoontje inmiddels wel uit zichzelf uit beeld verdwijnt? Daar ga ik van uit 🙂
Reputatie 7
Je hebt niet meer gereageerd in dit topic, @texelaar. Betekent dit dat het stopicoontje inmiddels wel uit zichzelf uit beeld verdwijnt? Daar ga ik van uit :)Dat stop ikoontje blijft regelmatig zichtbaar waarbij je ergens op het scherm moet tikken om hem te laten verdwijnen.
Nog storender is het feit dat het stop ikoontje ook midden in een uitzending af en toe spontaan weer zichtbaar wordt. Ik heb het zelfs één keer gehad dat hij in een paar minuten wel tien tot vijftien keer terugkwam.
Ik heb precies zelfde probleem. Het lijkt te gebeuren op momenten waar het beeld ververst moet worden en gebeurt vaker bij mindere netwerk dekking.

(Samsung Galaxy Tab S3, Nougat)
Hier ook. Erg vaak stopknop in beeld.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom beide, sorry voor de late reactie. De storing is bekend bij de ontwikkelaars. Ze kunnen helaas niet aangeven wanneer dit is opgelost. Ik hoop dat dit in de eerstvolgende update is hersteld, erg irritant.
Hoi, is er al iets bekend over het probleem " stop icoon"?
Op mijn mobiel nog steeds aanwezig tijdens tv kijken.

Groet,
Marianna
Hallo,
Hier ook het probleem met de stop knop in het scherm, erg irritant.
Dit gebeurt via Wifi en op 4g.
Hopelijk komt de update snel.

Gr TSR
Reputatie 7
Badge +16
Inderdaad zeer irritant!
Reputatie 7
Inderdaad zeer irritant!Honderd procent mee eens en het zou KPN sieren dit probleem, dat al sinds het prille begin van deze app speelt, nu eindelijk eens te tackelen.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @TSR en anderen, goede vraag! Ik heb dit opnieuw voorgelegd bij het itv team en verwacht snel met een inhoudelijke reactie te kunnen komen!
Hier gebeurt het ook, érg, érg irritant........, en het is ook al heel lang zo... ontmoedigingsbeleid ?
Reputatie 7
Badge +18
Hier gebeurt het ook, érg, érg irritant........, en het is ook al heel lang zo... ontmoedigingsbeleid ?Beste @Al Fresco, als ik je goed begrijp, dan blijft dat rondje met dat vierkantje in beeld staan:

Klopt......, en dan tik ik op het scherm, en is ie eventjes weg, en kort daarna staat ie er weer...
Reputatie 7
Badge +18
Klopt......, en dan tik ik op het scherm, en is ie eventjes weg, en kort daarna staat ie er weer...Welke versie heb je? En wat voor apparaat heb je waar die app op staat? Android of iOS?
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Al Fresco,

Voor Android en iOS is dat:

Klopt, die versie heb ik ook... Toestel is een LG G3 met Android 5.0
Reputatie 7
Badge +18
Klopt, die versie heb ik ook... Toestel is een LG G3 met Android 5.0Oké, dan vind ik het wel vreemd dat die bij jou blijft staan. 😞 Ik heb het gelukkig niet bij de Huawei P9 en Apple Ipad iOS 11.2.
Reputatie 7
Klopt, die versie heb ik ook... Toestel is een LG G3 met Android 5.0Oké, dan vind ik het wel vreemd dat die bij jou blijft staan. 😞 Ik heb het gelukkig niet bij de Huawei P9 en Apple Ipad iOS 11.2.Deze problematiek ervaar ik ook nog steeds op al mijn Android devices en ze spelen al sinds de introductie van deze app. Het wordt zeer hoog tijd dat KPN dit issue eens tackelt.
Reputatie 7
Badge +18
Deze problematiek ervaar ik ook nog steeds op al mijn Android devices en ze spelen al sinds de introductie van deze app. Het wordt zeer hoog tijd dat KPN dit issue eens tackelt.Bij jou dus ook nog, jeetje! Begrijp niet dat ze het onder de knie krijgen, weet jij niet wat het zou kunnen zijn wjb?
Reputatie 7
Badge +16
Bij mij ook, kwam ik in september op vakantie tegen (zat in de hotellounge, live voetbal op SBS geloof ik, dus ik stoer alle medevakantiegangers KPN promoten, maar de meesten willen nu geen KPN meer om die reden). Zeer irritant.
Reputatie 7
Badge +18
Bij mij ook, kwam ik in september op vakantie tegen (zat in de hotellounge, live voetbal op SBS geloof ik, dus ik stoer alle medevakantiegangers KPN promoten, maar de meesten willen nu geen KPN meer om die reden). Zeer irritant.Ja, frappant dat ze de oorzaak niet kunnen vinden. 🤔
Reputatie 7
Bij mij ook, kwam ik in september op vakantie tegen (zat in de hotellounge, live voetbal op SBS geloof ik, dus ik stoer alle medevakantiegangers KPN promoten, maar de meesten willen nu geen KPN meer om die reden). Zeer irritant.Ja, frappant dat ze de oorzaak niet kunnen vinden. 🤔Tuurlijk kunnen ze de oorzaak wel vinden, die is namelijk zo duidelijk als wat en lijkt te maken te hebben met het bufferen van content waarna die stop knop weer zichtbaar wordt. Van alles wat eenvoudig te reproduceren is, moet ook vrij eenvoudig vast te stellen zijn wat de oorzaak is en dus zou een oplossing normaliter niet lang op zich hoeven laten wachten.
Het is een kwestie van prioriteit en blijkbaar vindt KPN dat regelmatig terugkerende stop knopje niet interessant terwijl dat het plezier in het gebruik van die app zeer sterk vermindert. Iedere zichzelf respecterende app ontwikkelaar had allang een avondje doorgehaald om deze bug te pletten.

KPN, los dit nu toch eindelijk eens een keer op! 😠
Reputatie 7
Badge +18
Tuurlijk kunnen ze de oorzaak wel vinden, die is namelijk zo duidelijk als wat en lijkt te maken te hebben met het bufferen

KPN, los dit nu toch eindelijk eens een keer op! 😠
Bufferen, zal dit dan te maken hebben dat die verbinding niet lekker loopt? Terwijl jij en ik internetsnelheid genoeg hebben. ?
Reputatie 7
Ook bij uitstekende snelheden treedt deze buffering soms op.

Reageer