Beantwoord

nieuwe klant en twijfels bij aansluiting

  • 3 September 2019
  • 8 reacties
  • 232 keer bekeken

Donderdag ga ik produkt KPN compleet ontvangen: Kamer beneden hoofdaansluiting, slaapkamer 1 extra ontvanger , en op zolder 1 extra. Digitenne werkt in onze regio niet ( grensgebied) Er is mij telefonisch toegezegd, dat de monteur niet weg zal gaan voordat alles werkt. Ik heb er een hard hoofd in, al eens eerder bij KPN geweest, en toen kreeg men het ook niet werkend. Alles, ook de slaapkamers, voorzien van vaste bekabeling, en ik wil geren draadloze ontvangers? Er is mij in een eerder gesprek gezegd, dat de monteur speciale kabels/bedrading zal gaan aanleggen??
Wie weet, of er een box aan te sluiten is met 2 extra ontvangers, en dat het goed zal gaan werken.....
icon

Beste antwoord door Tonnema 5 September 2019, 14:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19
Bij zo'n 2 miljoen mensen gaat het goed dus ik zou niet weten waarom het bij jou niet goed zou gaan. Ik zie wel een punt van aandacht en waar je op moet letten. Tenzij je de experiabox v10a krijgt zal er naast het modem ook een experia wifi moeten komen. Dus 1 naast de experiabox, 1 op de 1ste verdieping en 1 op zolder. Dit zal bekabeld moeten gebeuren!!!
Ik heb wel de experia 10v, maar weet dus niet of monteurs bekabeld WiFi bij zullen hebben, ga ik achtereen. Dank
Badge +19
Alle kamers zijn toch voorzien van een vaste aansluiting?
Ja, ligt vaste ethernet kabel. Net chat met kpn.. Monteur heeft alles bij, ook experia WiFi, digitenne al ooit gehad, maar werkt in onze gemeente blijkbaar niet... Zit wel in de doos, dacht, daar gaan we weer.... Afwachten hoe ze 3 tv gaan aansluiten, maar kpn heeft bevestigd dat dat gewoon kan, met goede snelheid. Ik wacht af,... 😜
Badge +19
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de rede van uw wederkomst? U komt enigzins septisch op mij over...
Hoi @Tonnema . Welkom op het forum.
Zo te lezen heb jij in het verleden negatieve ervaringen met KPN gehad. Ik kan me voorstellen dat je daardoor twijfels hebt.
Aangezien je hier een topic hebt aangemaakt kun je van mij ( en van andere gebruikers) alle support verwachten. De monteur heeft in de regel alle basis apparatuur in zijn wagen. Je geeft zelf aan dat je alles bekabeld wilt aansluiten en dat juich ik alleen maar toe. De meeste klachten en problemen die we hier dagelijks behandelen gaan over wifi of draadloze verbindings sets. Met een kabel is er in de meeste gevallen geen vuiltje aan de lucht.
Mijn advies is om bij het monteurs bezoek aanwezig te zijn en van tevoren even goed doornemen wat je van elkaar verwacht. Het moet dan wel heel raar lopen wil je er niet met elkaar uitkomen.
Als er achteraf vragen of problemen zijn, sta ik voor je klaar.
Monteur is vanmorgen geweest, en bij een kopje koffie allereerst besproken, wat ik als klant met kpn besproken heb, om weer terug te komen, nu met kpn compleet pakket, dus incl 2x gsm abonnement. Aan monteur dus onze situatie voorgelegd, en deze keek toen naar onze internetsnelheid. 30 bit was deze. Conclusie, om geen kpn installatie te gaan aanleggen, omdat gewoonweg in onze regio {grens België} te weinig bandbreedte is. Dus, resumé, alles gelaten wat het was, dus blijf bij ziggo {100 bit} monteur heeft gebeld met kpn, en contract geannuleerd, omdat de beloofde installatie niet KON gaan werken.
Ook de afspraak dat op zolder ook op tv teruggekeken zou kunnen worden, kon niet met digitenne, waar ook een ontvanger voor was besteld,maar niet was geleverd. Dus, ik blijf nu bij ziggo, en kreeg daar, bij opnieuw aanmelden, korting van 6x 30 euro korting voor half jaar.
Jammer dat het niet haalbaar was maar ik ben blij dat het is afgeblazen. Ik snap nu ook je bedenkingen. Anders was dat voor beide partijen een vervelende situatie geworden. Dank voor je duidelijkheid! Ook mooi dat ziggo je nog een mooie korting heeft gegeven.