Nieuwe plannen met de NPO

  • 7 June 2019
  • 13 reacties
  • 277 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nog niemand hier iets over gepost ik ben wel benieuwd naar de gedachten hierover.
Behalve de plannen voor NPO 3 heeft het wel iets.

Persoonlijk ben ik voorstander van niet meer die omroep clubjes uit de verzuillings periode.
De verlaging van de leden eis vind ik wel jammer.

Bron


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Het kan dus nog gekker?
https://www.totaaltv.nl/nieuws/abonnement-tv-en-internet-wordt-bij-iedere-aanbieder-weer-duurder/

Dat de Extra NPO kanalen ingekocht moeten worden kan ik begrip voor hebben.
Maar als dat ook voor NPO 1,2 en 3 moet gebeuren dan moeten deze er maar uit. Dubbel betalen daar kan gewoon geen sprake van zijn. NPO moet in mijn ogen deze basis 3 kosteloos doorgeven zodat de providers deze ook kosteloos kunnen doorgeven.
Het is weer het zoveelste voorbeeld wat door de politiek kapot wordt gemaakt.
Persoonlijk ben ik voorstander van niet meer die omroep clubjes uit de verzuillings periode.
Jij hebt dus liever een eenheidsworst? Zoals b.v. in Rusland, China, Noord-Korea, etc.?

Persoonlijk ben ik voorstander van niet meer die omroep clubjes uit de verzuillings periode.Jij hebt dus liever een eenheidsworst? Zoals b.v. in Rusland, China, Noord-Korea, etc.?



Ik bedoel meer dat de huidige omroepen productie maatschapijen worden en hun content aan NPO 1 2 of 3 leveren en wat mij betreft aan de commercielen niet meer dat leden gedoe.

Op de radio heeft ook elke omroep het over npo radio 1, 2, 3 en noem maar op niet over NPO radio 2 ncrv of wat dan ook.
@Henk2304 aanvulling op de vorige reactie ik denk wat dat betreft meer aan de BBC. Dat is bij mijn weten geen eenheids worst te noemen.
De BBC heeft geen reclame, de NPO wel een dat gaat - vrees ik - niet meer weg. Het voorbeeld van de reclamezenders is waar ik juist zo bang voor ben. Dan kiest de zender coördinator vooral voor programma's die veel reclameinkomsten opleveren en is het met de pluriformiteit gedaan. Nu mogen omroepen tot op zekere hoogte nog zelf bepalen wat ze uitzenden. Als het productiemaatschappijen worden kiest de coördinator vast vooral voor goed scorende programma's en die hebben vaak niet zoveel diepgang. Een verschraling van in de diversiteit dus, zoals bij de reclamezenders en daar zit ik niet op te w88.
Dan zal er links of rechts om meer geld naar en de omroepen en naar de NPO moeten en ze moeten hun uitgaven eens goed tegen het licht houden.

Gezien de mediawet en de luister en kijk belasting mogen NPO 1,2 en 3 niet achter het slot.
Ergens gaat er iets niet goed blijkbaar.
Tja de regering wil alleen maar minder geld naar de NPO.
Reputatie 7
Badge +28
De politiek zou zich eens wat minder moeten bemoeien met de inhoud.

Verder behoort het budget van de NPO dusdanig te zijn, dat ze in staat zijn om belangrijke evenementen te kunnen verslaan.

Wel is het goed idee om die hoge salarissen aan te pakken.
Enerzijds ben ik dat met je eens, anderzijds, goede presentatoren vragen blijkbaar veel geld (marktwerking, een VVD-hobby en een absolute must in het land van Trump) en we willen toch niet dat ze allemaal naar de reclamezenders gaan?!
Als een radio of tv presentator niks om zijn luisteraars of kijkers geeft laat hem dan maar vertrekken.
De salarissen zal het punt blijven dat mag zeker aan banden worden gelegd.


Tot nog toe lijkt het met de belangrijke evenementen wel goed te gaan bij de NPO schaatsen, de tour de spelen noem maar op. De politiek (door ons gekozen) stelt enkel terecht voorwaarden op.

Dat 'goede' presentatoren veel geld vragen valt te bezien, er zijn op radio gebied populaire presentatoren/DJ's die veel vragen, dat maakt ze echt niet 'goed. Een goede presentator zeker wie iemand interviewt moet van het onderwerp op de hoogte zijn dan vallen diverse populaire personen flink door de mand. Bij TV programma's geld dit net zo op dat medium ook juist de neutraliteit en dat soort zaken.

Wat het budget betreft als de belasting percentage niet meer genoeg is zal de NPO toch andere bronnen moeten aanboren en daar gaat het dus om.
Opmerkelijk dat sportvoorbeeld: dé grootste sport (voetbal, waar ik persoonlijk niets om geef) is al jaren niet meer bij de NPO en daar moeten alle KPN-klanten aan meebetalen, ook als ze, zoals ik, nooit naar zenders van die geldvos (! ) kijken. Andere sporten zijn voor de reclamezenders blijkbaar niet zo interessant en dan mag de NPO ze wel doen.
Dat voetbal competitie gedoe ligt aan de Eredivisie CV en hun samenwerking met Fox Sports.
Een competitie noem ik geen evenement zoals Noordzee schrijft.

Het vrouwen voetbal WK was toch echt bij de NPO en de andere EK en WK voetbal wedstijden net zo goed. Uitzonderingen daar gelaten ook mij intreseert het voetbal niet ik ben dan ook niet van wie wat uitzend op de hoogte.