Beantwoord

Nieuwe tv geen geluid via tv-ontvanger

  • 19 October 2019
  • 11 reacties
  • 2119 keer bekeken

Heb een nieuwe Smart tv van lg. Wel beeld,geen geluid. Aparte audio stekkers gebruikt, geen geluid...ik weet niet wat er mis gaat

 Tv geluid op zich is goed.

 

Admin: Titel van je topic aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Spacestar 22 October 2019, 19:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo@Minoes66 , als je de tv-decoder via HDMI verbindt met de tv moet je zowel beeld als geluid kunnen hebben. Er zijn geen extra geluidssnoeren nodig vanaf de decoder naar de tv.

Je schrijft ook tv geluid op zich is goed?????

 

Ja, Netflix geeft in ieder geval goed geluid. Tv zenders niet.

Hallo @Minoes66 , kijk je Netflix via de decoder of rechtstreeks via de TV?

 

O jee...via

O jee...via


?????????????????????

Reputatie 7
Badge +22

@Minoes66 als je via de TV ontvanger Netflix kijkt, zou je eens de TV ontvanger eens een reset willen geven:

En dan nog eens kijken of het dan wel goed werkt. Anders even proberen met een andere HDMI kabel. 

Sinds wanneer is de service van kpn zo slecht geworden? Krijg niemand aan de lijn….of je moet een half uur wachten...lijkt Ziggo wel.

Ben r ff klaar mee!!!

Reputatie 7
Badge +19

Hoi@Minoes66, wat leuk dat je een nieuwe televisie hebt, maar wel gek dat je wel beeld maar geen geluid hebt. Ik begrijp dat Netflix het wel goed doet. Ik ben naar een paar dingen benieuwd, zodat we je hier beter mee kunnen helpen:

  • Hoe zijn de televisie en de tv-ontvanger met elkaar verbonden? Is dat via HDMI?
  • Hoe gebruik je de Netflix app? Via een app rechtstreeks op je televisie, of juist via de tv-ontvanger?


Als je Netflix via de tv-ontvanger gebruikt, dan raad ik je aan om de reset te proberen die Dennis hierboven heeft uitgelegd. Laat je weten of het is gelukt?

Aangesloten met HDMI. Reset gedaan. Helpt niet. Maakt het soms uit dat t n tv met 4k is?

 

Reputatie 5
Badge +4

@Minoes66 Kijk eens op de TV naar de audio instellingen, ik vermoed dat daar iets niet goed staat.
Zoals @Jan-D schreef zal de TV audio via de HDMI kabel altijd moeten werken.
Een 4K tv heeft veel instellingsmogelijkheden, dus duik even in de handleiding van de tv en probeer eens wat met de audio instellingen, bijv. PCM of Dolby, het is echt niet moeilijk en je kunt de meeste 4K tv’s gewoon naar de standaard instelling resetten als er iets fout gaat. Succes...

Reputatie 7
Badge +19

@Minoes66 Dat is jammer. Nee, het maakt niet uit dat het een 4K televisie is, dat moet geen probleem zijn. Ik ben nog benieuwd naar hoe je de Netflix app gebruikt? Als je Netflix wilt gaan kijken, hoe start je de app precies op? 

Ik raad je ook aan om de tips van @Spacestar eens uit te proberen. Wat hij aangeeft klopt, er zijn veel audio instellingen die je zelf in de televisie kunt aanpassen. Laat je ons weten wat je hebt geprobeerd en of het is gelukt?