Beantwoord

nieuwe tv ontvanger loopt vast bij installatie

  • 14 October 2019
  • 20 reacties
  • 563 keer bekeken

Wij hebben zojuist een nieuwe tv ontvanger gekregen van KPN, en hebben die aangesloten op de tv en Experia Box. We zette hem aan en begon de installatiex maar na 75% valt het beeld weg, staat er geen getal meer op het display van het kastje en er brandt alleen nog het groene lampje van de ontvanger.

Wat is ermee aan de hand en wat kunnen we doen?

icon

Beste antwoord door CaptainChaos025 14 November 2019, 22:02

Bekijk origineel

20 reacties

Badge +19

Heb je het al een tweede keer geprobeerd? met de schakelaar uitzetten, even wachten en weer aan?

Heb je het al een tweede keer geprobeerd? met de schakelaar uitzetten, even wachten en weer aan?

Ja heb ik al geprobeerd, vaker zelfs, maar met hetzelfde resultaat 😬

Badge +19

Dan denk ik dat er administratief iets niet goed is gegaan. Een medewerker reageert doorgaan binnen 48 uur. je kunt ook de klantenservice bellen. 0800-0402 24 uur per dag gratis bereikbaar.

Reputatie 7

Hallo @CaptainChaos025, dat is balen! Ik denk dat de software vastloopt.  Een reset kan uitkomst bieden.

Zou je onderstaande willen opvolgen;

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-by knop van de tv-ontvanger.

Vervolgens: door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar [Software verwijderen].

5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.

 

Hallo@CaptainChaos025, dat is balen! Ik denk dat de software vastloopt.  Een reset kan uitkomst bieden.

Zou je onderstaande willen opvolgen;

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-by knop van de tv-ontvanger.

Vervolgens: door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar [Software verwijderen].

5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.

 

Ik heb dit geprobeerd, maar dit werkt ook niet 😕 wat nu?

Reputatie 7

Dat is jammer,@CaptainChaos025. Ik ga je gegevens controleren en de verbinding meten. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, naam contractant, serienummer van de tv-ontvanger en mobiel nummer. Geef je hier een seintje als je dat hebt gedaan? 

Dag Nadia.

Bij deze het seintje…..

Ik heb het forumprofiel aangepast zodat je de verbinding kan meten.

 

Dank, @CaptainChaos025 . 

Klopt het dat jij in totaal 3 tuners in huis hebt? Zo ja, vermoed ik dat er iets niet goed is gegaan met afmelden waardoor de nieuwe zich niet netjes aanmeld.

Ik vind nu 3 1853's op jouw adres. Kun jij mij vertellen welke van die 3 er nu niet langer actief is? ( serienummer staat onderop )

Tv-ontvanger 1

Motorola_VIP1853 (xxxxxxW3901)

Tv-ontvanger 2

Motorola_VIP1853 (xxxxxxW3598)

Tv-ontvanger 3

Motorola_VIP1853 (xxxxxxW3746)

Dag Erwin……

Geen van die 3 ontvangers zijn nu (meer) in gebruik. Eentje werd gebruikt in de huiskamer (daar is de vervanger voor omgeruild, de overige twee worden niet meer gebruikt)

Van deze 3 is er eentje omgeruild voor een ontvanger die wel geschikt zou zijn voor Netflix.

Voor de overige 2 ontvangers zou ik van de technische dienst 2 lege retourdozen krijgen, die ook nog niet ontvangen zijn, maar dat zal nog wel een keertje komen denk ik.

Ik heb nu 2 weken geleden ons oude glasvezelpakket geprobeerd om te zetten naar een hussel, waarbij ik 2 telefoonlijnen heb opgezegd. 

Wij willen ons spotify behouden en Netflix toevoegen…..

De huidige ontvanger heeft de product P/N FWS??????05J het S/N nummer is J??????993 en is op dit moment aangesloten.

Regelmatig proberen we de software update, maar zonder resultaat.

Met (nog steeds) vriendelijke groet

Rob 

 

Dank voor de extra informatie. Ik heb nu ook gezien dat die nieuwe order de boosdoener is. Deze order is nog niet afgerond en zorgt er voor dat jij geen tv kunt kijken met het nieuwe kastje. Je hebt dus nu helemaal geen tv? Zo ja, wil ik je adviseren om nog (tijdelijk) zo'n 1853 aan te sluiten. Ik vermoed dat deze nog steeds werkt.

Excuses voor dit ongemak., Ik heb de technische dienst gemaild met het verzoek zo snel mogelijk de order te repareren. 

Ik heb inderdaad (nog) geen tv, dat klopt. We gaan het proberen met een nog achtergebleven kastje

Een oude ontvanger aangesloten. We hebben weer op de oude manier tv…..

Vol verwachting wachten we op de Hussel……

Groet Rob

De nieuwe ontvanger functioneert nog steeds niet…..de oude wel….

Tussendoor een  SMS bericht gekregen van KPN dat ik KPN moest bellen……..

Nadat ik gebeld had kwam ik enkele minuten in de wachtrij te staan…..

Na een paar minuten kreeg ik een vriendelijke dame aan de telefoon die vroeg naar mijn "code” die ik per sms had gekregen……..

Ik gaf haar de code……...ze zegt…..Er staat hier een bericht in dat ik u kan zeggen dat we er mee bezig zijn…...Hahahaha, dus ik zeg tegen haar: Jullie sturen mij een sms bericht met een code en dat ik terug moet bellen en als ik dan terugbel, jullie mij dan zeggen dat jullie ermee bezig zijn???

"Ja”was haar vriendelijke antwoord……….

 

Och moderator, dit is toch al weer een leuke anekdote om tijdens een verjaardag te vertellen…..

Blijven lachen om dit soort dingen jongens…….boosworden heeft helemaal geen zin en lachen hierover is veel leuker!!!

Zijn mensen op mijn werk die naar mij roepen: "”Heee Rob, hoe gaat het met Hussel??? Heerlijk toch om al 3 weken te roepen…..."bijna goed”……

In mijn gezin roepen ze iedere dag…….”papa hebben we al Net-niks"…..hahaha

Wederom een sms bericht gekregen van KPN……..de veranderingen van ons abonnement worden pas de 15e november 2019 ingevoerd…….

We hebben geduld………..maar even Husselen duurt nu al bijna 4 weken…..

 

Word vervolgt……...

Reputatie 7

@CaptainChaos025, ik ben blij dat je de humor er nog van inziet, alhoewel ik me goed kan voorstellen dat het erg frustrerend is.

Ik ben er even ingedoken. De sms-berichten komen nadat we je hebben geprobeerd te bellen. De abonnementswijziging heeft vertraging in het systeem opgelopen, dat dragen we graag warm over. Het is niet leuk om te wachten, dat begrijpen ik ten zeerste. Het spijt me voor het ongemak. Nog even geduld :)

 

 

Dag Nadia, of andere moderator.

Gisteren een sms bericht ontvangen van KPN.

"Beste klant, uw abonnementswijziging is gereed. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw nieuwe abonnement of als u nieuw apparatuur hebt ontvangen kunt u dat van nu aansluiten. Groet KPN”.

Toch maar even een dagje extra gewacht en vandaag even gecontroleerd wat de wijzigingen zijn.

Ik zie in "mijn kpn” niet staan dat ik ook Netflix heb, terwijl ik dit wel had aangevraagd.

Vandaag is wel het bedrag van mijn oude abonnement wederom afgeschreven. Bijzonder…..

 

Afijn…… net geprobeerd weer de nieuw geleverde tv ontvanger aangesloten en deze begon gelijk met een software update. De vorige keer liep deze niet verder dan zo'n 80%…….

 

Dat was een hogere score dan ik vandaag haalde…...nu komt de software update niet hoger dan 75% en loopt daarna wederom vast…...Dit vastlopen was de reden van het starten van dit topic op dit forum……….

Iemand nog tips???????

 

Ik heb vanavond service dienst gebeld. Een zekere Patricia, had ons vriendelijk geholpen…….na het doorlopen van wat mogelijkheden had ze gezien dat nog steeds de oude 3 ontvangers van ons actief stonden. Ze heeft deze verwijderd en konden we de nieuwe tv ontvanger opnieuw de software laten downloaden. Dit samen met Patricia 3 x doorlopen, telkens met hetzelfde resultaat dat de tv ontvanger stopt bij 85%, daarna iedere keer zwart beeld. Er verschijnt geen enkele keer een foutcode. 

We hebben toen het advies gekregen een harde Reset te doen middels de tv ontvanger uit te zetten, dan na 30 sec weer aan te zetten en bovenop de tv ontvanger snel de knop in te drukken en weer los te laten, zodat we op het TV scherm een menu kregen. Samen met Patricia een "software verwijderen” geactiveerd en daarna de TV ontvanger wederom verbinding laten maken……..

Patricia stelde voor om nu niet hierop te wachten totdat dit gereed is, want het telefoongesprek met Patricia was zeker niet saai, maar duurde al snel zo'n 45 minuten…… Tijdens het downloaden van de software, verschillende wereldproblemen etc besproken. Afscheid genomen van Patricia, waarbij ze ons beloofde dat alle vanavond doorgenomen stappen uitvoerig beschreven staan voor de volgende help-desk medewerker (m/V/?)

 

De Tv ontvanger loopt nu wederom tot 85% en wederom zwart beeld en geen foutcode……

We zullen de tv ontvanger zo laten staan. Volgens “onze Patricia”, wat best een schuilnaam mag zijn voor mij, heeft de tv ontvanger tijd nodig en zolang er geen foutcode verschijnt, heeft de TV ontvanger tijd nodig…...nou die krijgt het van me………

Even husselen duurt nu ruim 4 weken…...we hebben geduld…..Morgen vroeg kijken we wel weer wat de status is….

Truste allemaal………….

Reputatie 7

Hey @CaptainChaos025, wauw. Dat is niet mals. Je moet er wat voor over hebben. We hebben elkaar net telefonisch gesproken, en voor vanavond een monteur ingepland. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden. Mijn collega gaat vanavond bij jou thuis aan de slag. 

Tot die tijd, kin je online via de Interactieve TV website kijken. De Interactieve TV website is te gebruiken op je laptop en desktop via Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox en Microsoft Edge. Log in met je KPN ID of abonnementsnummer :)

Houd je me op de hoogte hoe het vanavond is gegaan?

Dag Nadia.

Inderdaad is de monteur prima op tijd verschenen. Vakkundige monteur die de wifi, die sinds vanmiddag ook was weggevallen, weer hersteld had.

Tevens constateerde hij een defect in de Experiabox, het aantal mbits was veel te laag.

Ook was daarbij de tv ontvanger defect. Het in het begin gemelde probleem was dus vooral dat de software iedere keer zonder foutmelding vast loopt…….op de tv ontvanger was ook het display helemaal zwart, zonder foutcode. (het kan dus blijkbaar wel zonder weergave van een foutcode vast te lopen)

Hij heeft ook de tv ontvanger dus vervangen en alles geheel ingesteld. De monteur was zeker 1,5 uur bezig om de problemen op te lossen. Zeer vakbekwame collega van je.

Dit tot onze volle tevredenheid…….We hebben weer wifi, internet, tv……...alleen nog geen Netflix, maar gezien de duidelijke uitleg gaat dit binnen een paar dagen wel door onszelf opgestart worden……

Dank voor je moeite Nadia, Edwin, Patricia en uiteraard ook de monteur Walter.

Van Walter weet ik in ieder geval dat dit zijn eigen naam is, hahaha.

Heet jij Nadia…..ook echt Nadia????? Goede keuze, mooie naam.

Was gezellig op dit forum met elkaar, we hadden wat geduld nodig, maar ook begrip dat het even duurt voordat het allemaal op de rit is……

We zijn tevreden over de hulp die is geboden.

Goed weekend Nadia…….

Groetjes

Rob……..(Captain Chaos, hahaha) what's in a name

Reputatie 7

YESZ, @CaptainChaos025!! Wat een mooi bericht. Ik wist dat mijn vakkundige collega Walter het kon oplossen. Fantastisch! 

Hahah, bedankt. Het is bij ons een goed gebruik om je eigen naam te gebruiken ;) Of je roepnaam. Onze @Alex_P heeft in z'n geboortekaartje Alexander staan, maar iedereen noemt 'm gewoon Alex of Lex. 

Heel blij dat het allemaal goed werkt, nu alleen Netflix nog. Maar die kan nu aan je abonnement worden gekoppeld. Bedankt voor al je geduld en constructieve medewerking. Fijn weekend! 

Dag Nadia.

Netflix installeren was nu een makkie.

Alles loopt toppie!!!

Thnks.

Groet Rob 

Reageer