nieuwe update Motorola VIP1853?

• 2 september 2013
  • 24 reacties
  • 10986 keer bekeken

Ik zag mensen praten over een update van de Motorola VIP1853 waarna in standbye mode het kastje de tijd aangaf.

Iemand enig eidee of KPN deze update aan het uitrollen is?

24 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Volgens de laatste berichtgevingen een paar jaar geleden uit het oude forum (voor de kenners: moderator Pascal) werden updates in 3 fasen uitgerold waarbij glasvezel als eerste aan de beurt was. Ik zat altijd al in de laatste fase en ook nu heb ik de update nog niet (disndag) terwijl er al medlingen zijn van mensen die hem vrijdag al gehad hebben.

Reputatie 4
Badge +6
Hallo MauriceKr,

Het klopt dat er bij een groep mensen een update is gestart, echter wordt hij op dit moment niet verder uitgerold. Er is bij de uitrol een fout ontdekt die eerst opgelost moet worden. Het zal dus nog even afwachten zijn voor jou.

Met vriendelijke groet,

Jessica

En wat is die fout na de update?

haperen/freezen beeld & geluid?

Wordt de update dan teruggedraaid bij mensen die hem wél gehad hebben?

Of worden die op een onverwacht ongewenst moment met fouten geconfronteerd?

Ik heb de update gehad en kan helemaal niets meer. De ontvanger blijft telkens opnieuw opstarten en hij reageert niet meer op de afstandsbediening. Vanaf donderdag geen tv meer. Twee nieuwe kastjes ontvangen, zelfde probleem. Monteur hier geweest, nu krijg ik vanavond twee kastjes van het oude type (1963?). De update is dus geen succes, vandaar dat hij niet verder uitgerold wordt......
Reputatie 3
Badge +2
Beste,

Blijkbaar is de fout hersteld, en wordt de update weer uitgerold!? Want na Gisterenavond (03-09) thuis te zijn gekomen van vakantie, heeft onze ontvangers na twee weken spanningsloos te zijn geweest vannacht de update binnengehaald.

Gr Kees
Reputatie 4
Badge +5
Ik heb de update nog niet ontvangen, was is er uiteindelijk veranderd.

Volgens een medewerker ander uiterlijk EPG???

Reputatie 3
Badge +2
@denvug EPG is in mijn ogen weinig veranderd. Het menu instellingen bevat de grootste verandering. Optie energiegebruik instelling (met nog steeds geen mogelijk om klok uit te schakelen) wel standby tijd tv en apart radio en optie smart control waarbij je de ontvanger een naam kan geven bijv woonkamer (wat deze functie verder inhoud?). En videotheek heeft bij de categorie's de lijst met films onder elkaar (tekst), waarbij alleen van de geselecteerde film de cover wordt afgebeeld (ipv rijen filmcovers waaruit je moet selecteren)
Reputatie 4
Badge +5
Ik heb helaas nog niet de update binnen.

Reputatie 7
Ik heb gisteren twee nieuwe 1853's gekregen. Bij de aanmelding meteen een update op beiden, maar geen klokje op display in standby; zal dus wel en oudere update geweest zijn. Zijn de problemen met die "klok"-update al opgelost?

Ik heb nu twee nieuwe 1963 kastjes. Dit werkt wel alleen gaat het zappen veel trager dan bij de 1853. Tot gisteren werkten de 1853 kastjes niet.
Reputatie 3
Badge +2
Na de update (klok zichtbaar in display), heb ik het volgende probleem. Iedere dag moet ik opnieuw mijn aangepaste zenderlijst kiezen, aangezien hij steeds weer teruggaat naar 'alle zenders'!! Zijn er meer mensen die dit probleem hebben na de update??

Reputatie 3
Badge
Ik heb hier (glasvezel) ook de update nog niet, althans geen wijzigingen zichtbaar...

Wel opvallend dat mijn 1853 vorige week kuren vertoonde (haperen) en uiteindelijk na vast te zijn gelopen niet meer aan te krijgen was... (wellicht tekenen dat iets niet goed is gegaan?)

Ik heb hiervoor overigens binnen 48u een nieuwe ontvanger via de klantenservice, goed geregeld KPN!

Benieuwd hoe eea verder verloopt.

Het is stil omtrent deze firmware update. Mijn VIP1853 heeft nu firmware versie 1.0.7_10 maar ik weet niet of dat de laatste versie is. Kan dat nergens terug vinden.
Reputatie 4
Badge +4
Ik zit op 2.0.8_15 op dit moment !
Ze zijn gestopt met het uitrollen van deze update omdat er fouten in zit.
Heb er zelf geen last van en alles werkt naar behoren !
Reputatie 4
Badge +4
Vannacht een nieuwe update gehad naar 2.0.8_24
Het klokje in stanby is nu uit !
Je kunt hem bij de instellingen ook weer aanzetten !
Reputatie 2
Badge +1
nog niets hier heb 1.0.7.10 of zoeits maar zou kunnen dat t in fases word rondgestuurd

maak niet uit de boel werkt hier goed dus mag ook gewoon blijven zoals t is -)

maar een klokje nog niet gezien overigens, zou t wel handig vinden de tijd bij de tv

zoveel klokken heb ik niet in huis -).

Reputatie 4
Badge +5
Hier ook nog een update binnen?

Reputatie 3
Badge +2
Door in het boot-menu "software verwijderen" te kiezen, wordt de nieuwste software geïnstaleerd.
http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Decoder-resetten/td-p/15493
Reputatie 3
Badge +1
Kees is een beetje te optimistisch - ik heb net gewoon 10.0.7_10 opnieuw gekregen.

Reputatie 3
Badge +2
Zaph.

Sorry. Maar bij mij werkte het wel. Ik heb vrijdag de eerste ontvanger en zaterdag de tweede ontvanger een update gegeven.
Reputatie 7
Ik heb inmiddels 1.0.7_14.

Na vele malen updaten heb ook ik nog steeds 1.07, volgens de monteurs en technische dienst is hier het klokje uitgesloopt omdat deze voor storing zorgde.

De update 2.0 zal nog even op zich laten wachten want er zat een fout in en ze zijn gestopt met het verspreiden daarvan dus nog even geduld.

Reputatie 4
Badge +4
Het klokje is er niet uitgesloopt ! Maar is nu aan/uit te zetten.
Voor de rest werkt het prima allemaal !

Reageer