"Nieuwe verdienmodellen providers maken tv-kijken duurder"

  • 17 May 2019
  • 2 reacties
  • 243 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
"Het nieuwe verdienmodel dat aan de kant van distributeurs speelt, is het gefaseerd terugbrengen van doorgiftevergoedingen van zenders naar nul euro. Bij onderhandelingen over nieuwe distributiecontracten wordt dan ook op een lagere vergoeding ingezet. Uiteindelijk moet dit leiden tot het aanbieden van nichezenders – minder bekeken maar wel goed gewaardeerde zenders – via online apps op de tv-decoder van distributeurs. Om naar deze zenders te kijken, is een apart abonnement nodig. De distributeurs geeft een deel van de opbrengst van dit abonnement aan de betreffende zender of zenders. Het andere deel geldt als winst voor de distributeur. Het voordeel voor hen is dat een zender niet betaald krijgt voor elke abonnee die een abonnement koopt waarin de zender is vertegenwoordigd maar voor iedere abonnee die daadwerkelijk een abonnement voor de online app koopt. Nadeel voor de consument is dat het abonnement voor deze online app duur is. En uiteindelijk tv-kijken dus ook veel duurder gaat worden."
https://www.totaaltv.nl/nieuws/nieuwe-verdienmodellen-ziggo-en-kpn-maakt-tvkijken-duurder/

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Wat mij verbaasd dat ott diensten als TV kijken wordt genoemd. Ik zie dit als DVD kijken met de DVD speler buitenshuis. OTT is meer een aanvulling op lineair dan echte vervanging, althans zo zie ik het. Zo wie zo is NLziet een heel andere dienst dan Videoland of Netflix zeker niet vergelijkbaar.

Dan deze uitspraak slaat in mijn ogen nergens op.

Een hogere prijs voor deze pakketten(TV) betekent een terugloop van het aantal klanten. En dat terwijl die klanten juist nodig zijn om investeringen in netwerkstructuur te dekken.

Dat een klant geen TV afneemt zegt niks nu krijgt ook elke klant een prijsverhoging voor de verbetering van het netwerk. Alsof die paar klanten die alleen internet afnemen inplaats van ook TV nu zoveel bepalen in de kostendekking?
Reputatie 3
Badge +1
Kan iemand de titel aanpassen en 'Meldingen 14' er uit halen? :)

Admin: done :)