Vraag

Nieuwe website/app iTV voor Mac?

• 17 juli 2017
  • 12 reacties
  • 2835 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Hoe zit het met de ontwikkeling voor de nieuwe website/app van iTV voor de mac?

De iPhone app werkt perfect, maar de websites voor de mac zijn echt dramatisch, dus laat jullie iOS team maar meehelpen die website/app voor mac te bouwen 😉

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Wat voor problemen ondervind je dan?
Ik heb hier geen problemen met de app voor de iMac
Gebruik je deze url? : https://www.itvonline.nl
Reputatie 1
Ja, dit werkt gewoon niet.
Macbook Pro 15' Touchbar heb ik...
Silverlight geïnstalleerd, toestemming gegeven, maar nog werkt het niet.

Wordt tijd dat KPN overgaat op HTML5, en die website gewoon beter bouwt, of nog beter een macOS app.
Reputatie 7
Badge +19
Welk besturings-syteem heb jij?
Ik heb macOS HighSierra en ondervind geen problemen.
Maar met macOS Sierra had ik ook geen problemen.

Heb je de nieuwste OS wel?

Ben overigens wel met je eens dat ze moeten afstappen van Silverlicht en overgaan op HTML5
Reputatie 7
Badge +19
Probeer deze url eens? www.interactievetv.nl

Ook kun je een andere browser proberen
Opera werkt ook prima met itvonline http://www.opera.com/nl
Reputatie 1
Nee, het moet gewoon op Safari werken, dat is tenslotte de beste browser voor mac.
KPN moet gewoon z'n best doen en de update z.s.m. lanceren
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Jordi! Er wordt op de achtergrond gewerkt aan een nieuwe site. Niet specifiek voor de Mac. Ik verwacht dat html5 dan de standaard wordt. Wanneer de nieuwe site komt is alleen nog niet bekend.

Wat jammer dat de site zo slecht werkt in Safari. Bedankt huistijger voor deze tips 🙂 Een tijdje terug heeft hrh ook een mogelijke oplossing in dit topic gezet: ITV op een MAC Book werkt niet. Kun je eens testen of dat helpt?
Reputatie 1
Nogmaals getest, Silverlight toegestaan voor beide websites..
itvonline.nl en interactieve.nl werken beide niet..

Hoop snel op een oplossing van KPN
Reputatie 7
Badge +28
Niet dat ik je wil vragen over te stappen op een andere browser, maar kun je Chrome (of Opera) eens als test gebruiken? Die maakt al gebruik van de html5 speler. Ik ben benieuwd of het nu specifiek een Silverlight issue is.
Reputatie 1
Goedeavond Joran,

Zojuist dit getest op Chrome, itvonline.nl en interactievetv.nl werken beide (zelfs zonder Silverlight, die heb ik net verwijderd)

Nu nog deze html5 ondersteuning brengen naar de browser die er het eerst mee begon, Safari.
Wat zullen veel apple fans, waaronder ik, jullie dankbaar zijn ;)

Lijkt dus echt op een Silverlight probleem..
Reputatie 7
Badge +19
Mooi @jordik99 zijn we daar ook uit, dan weten we dat maar weer.
Overigens werkt het bij mij ook op Safari, maar goed, dat vergeten we dan maar even 🐱
Chrome vind ik een vreselijke browser dan gebruik ik nog liever Opera, maar smaken verschillen, maakt niet uit.
Fijn dat je het even getest hebt Jordik.
Reputatie 7
Badge +28
Top, dank voor het testen! Html5 gaat zeker komen. Als je een user-agent switcher gebruikt en Chrome instelt als user-agent kun je ook in Safari gebruik maken van de html5 versie. Ik geef direct toe dat dit vrij omslachtig is. Zoals ik aangaf komt er wel een nieuwe site. Tot die er is worden er geen aanpassingen meer gedaan aan de huidige ITV Online. Het is dus even afwachten, hopelijk snel meer bekend 🙂
Reputatie 1
Ziggo is jullie helaas al voor, hopelijk volgt KPN snel 🙂

Reageer