Beantwoord

nieuwe zenderlijst toepassen

• 3 november 2014
  • 19 reacties
  • 2084 keer bekeken

Geachte heer/mevr.

Allereerst mijn complimenten voor het nieuwe menu, het ziet er goed uit en het werkt ook prima.

Alleen mis ik iets wat ik heel jammer vindt, namelijk bij een nieuwe zenderlijst aanmaken kan ik niet de zenders sorteren en ze ook niet opnieuw nummeren, het nummer blijft zoals het in de lijst staat aangegeven.

Als ik bijvoorbeeld NPO 1 wil kijken dan is dit ook nummer 1 op de afstandbediening en NPO 1 HD is 701, dus moet ik 701 intoetsen, ik weet wel tot ik dan kan scrollen, maar dat bedoel ik niet.

Ik wil u een voorbeeld geven zoals ik het bedoel:

Nieuwe zenderlijst:

1 NPO 1 HD

2 NPO 2 HD

3 NPO 3 HD

4 ARD        

5 ZDF           

6 SAT 1

7 KETNET

8 L1-LIMBURG

9 WDR            

10 VERONICA

11 enz..

12 enz..

13 enz..

14 enz..

15 enz..

enz....

Dit is eigenlijk zoals ik het graag zou zien, jullie hebben zoveel moeite gedaan om een mooi en nieuw menu te maken en nu vind ik het jammer tot dit niet bij jullie is opgekomen om ook dit te verbeteren ( zie b.v. Ziggo ) die hebben dit wel.

Vriendelijke groeten,

Herman Slot

icon

Beste antwoord door Henk2304 4 november 2014, 12:13

Dag Herman, welkom op het forum.

Naar ik heb begrepen gaat KPN in de eerste helft van 2015 de HD-zenders verplaatsen naar "1" etc., voor zover de bandbreedte van je aansluiting dat toelaat. Over een vrij te kiezen zendervolgorde is mij nog niets bekend.

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Dag Herman, welkom op het forum.

Naar ik heb begrepen gaat KPN in de eerste helft van 2015 de HD-zenders verplaatsen naar "1" etc., voor zover de bandbreedte van je aansluiting dat toelaat. Over een vrij te kiezen zendervolgorde is mij nog niets bekend.

Hermsl schreef op 3 nov '14 om 22:57u
Geachte heer/mevr.

Allereerst mijn complimenten voor het nieuwe menu, het ziet er goed uit en het werkt ook prima.

Alleen mis ik iets wat ik heel jammer vindt, namelijk bij een nieuwe zenderlijst aanmaken kan ik niet de zenders sorteren en ze ook niet opnieuw nummeren, het nummer blijft zoals het in de lijst staat aangegeven.

Als ik bijvoorbeeld NPO 1 wil kijken dan is dit ook nummer 1 op de afstandbediening en NPO 1 HD is 701, dus moet ik 701 intoetsen, ik weet wel tot ik dan kan scrollen, maar dat bedoel ik niet.

Nieuwe zenderlijst:

1 NPO 1 HD

2 NPO 2 HD

3 NPO 3 HD

4 ARD        

5 ZDF           

6 SAT 1

7 KETNET

8 L1-LIMBURG

9 WDR            

10 VERONICA

11 enz..

12 enz..

13 enz..

14 enz..

15 enz..

enz....

Dit is eigenlijk zoals ik het graag zou zien, jullie hebben zoveel moeite gedaan om een mooi en nieuw menu te maken en nu vind ik het jammer tot dit niet bij jullie is opgekomen om ook dit te verbeteren ( zie b.v. Ziggo ) die hebben dit wel.

Vriendelijke groeten,

Herman Slot

We zitten nu inmiddels in 2016. Net KPN genomen en tot mijn schrik zitten de HD zender op de 700 reeks. Jemig... Dat is een flashback naar 2005 van Ziggo (Casema? brrrr)

Kom op, laat me aub zelf kiezen waar ik mijn zenders neerzet? Dat was al mogelijk met de TV's in 1980... 

Dank! 

Reputatie 4
Badge +3
Denno schreef op 12 jan '16 om 23:50u
Hermsl schreef op 3 nov '14 om 22:57uGeachte heer/mevr.

Nieuwe zenderlijst:

1 NPO 1 HD

2 NPO 2 HD

3 NPO 3 HD

4 ARD        

5 ZDF           

6 SAT 1

7 KETNET

8 L1-LIMBURG

9 WDR            

10 VERONICA

11 enz..

12 enz..

13 enz..

14 enz..

15 enz..

enz....

Vriendelijke groeten,

Herman Slot

We zitten nu inmiddels in 2016. Net KPN genomen en tot mijn schrik zitten de HD zender op de 700 reeks. Jemig... Dat is een flashback naar 2005 van Ziggo (Casema? brrrr)

Kom op, laat me aub zelf kiezen waar ik mijn zenders neerzet? Dat was al mogelijk met de TV's in 1980... 

Dank! 

Ik ga zelf via "menu" naar gids, hd zenders, wellicht is dat een tip?

Denno schreef op 12 jan '16 om 23:50u
Hermsl schreef op 3 nov '14 om 22:57uGeachte heer/mevr.

Alleen mis ik iets wat ik heel jammer vindt, namelijk bij een nieuwe zenderlijst aanmaken kan ik niet de zenders sorteren en ze ook niet opnieuw nummeren, het nummer blijft zoals het in de lijst staat aangegeven........

Dank! 

Ik kom ook net over vanaf Ziggo. Ik scrol mij wezenloos door de hele lijst en sluit mij graag bij Denno aan. Verder zou ik het voor het contrast mooier vinden als er gewerkt wordt met een zwarte achtergrond met witte letters. Ook kan er mijn inziens meer informatie getoond worden in de EPG. Er zijn aan de randen erg grote stukken onbenut. Kijk even naar een willekeurige EPG op een Samsung TV hoe je veel info overzichtelijk op het scherm kan tonen.

Ben net "overgezet" van onsbrabant net naar KPN. Is wel even wennen.
Heb echter wel een paar kantekeninge bij het geheel.
Kleurverzadigign erg hoog (" rode koppen" ): het lijkt bij sommige kanalen wel of je in een kleurboek zit te kijken, zo onnatuurlijk fel zijn de kleuren. Niet echte fijn om naar te kijken. Kan die verzadiging (aan de KPN kant) niet wat naar beneden bijgestel worden per kanaal? (op je TV haalt dat niets uit omdat je dan andere zenders , die wel OK zijn, weer slechter maakt).

In 2015 is op dit forum al eens de opmerking gemaakt dat je in je Experia box niet de zenders op die volgorde kunt indelen die je zelf zou willen hebben.
In 2018 is dat nog steeds niet het geval!
Is het nu echt niet mogelijk om de zendervolgorde door de klant zelf te laten instellen op de box?
Waar ik ook naar zocht is de mogelijkheid om die zender, waar ik nooit naar kijk, in de zender lijst de verbergen zodat ze overgeslagen worden (zoals je dat in het verlden op je TV wel kon doen).
Reputatie 7
Badge +10
Welkom @CVDL, hopelijk went het snel bij KPN.

Kleurverzadiging: niet een probleem waar je veel klanten over hoort en ik ben bang ook een kwestie waar het over smaak gaat. Heb je specifieke zenders waar het voor jou heel onnatuurlijk is?
Zendervolgorde: daar zijn niet alleen in 2015 maar ook nog zeer recent opmerkingen over gemaakt. KPN heeft aangegeven dat dit op dit moment geen hoge prioriteit heeft.
Zenders verbergen: dat kan, zie deze uitleg https://www.kpn.com/faq/5511.
Reputatie 7
Badge +16
Vanaf februari 2017 is KPN gestart met om HD vanaf 1 te geven. Helaas stuit dit op meerdere problemen waardoor het een enorme vertraging op is gelopen. Maar het is de bedoeling dat je straks geen dubbele zenders (SD en HD) meer in de lijst hebt staan. Een eigen volgorde heeft inderdaad geen prioriteit.
Reputatie 4
Een eigen volgorde geen prioriteit? Bij KPN dan zeker. Nu het g....k met HD1 op 1 voorlopig niets wordt, voor glas zal het wel minimaal 2019 worden, zou dit dus WEL prioriteit mogen hebben. Heb afgelopen week weer aan iemand moeten uitleggen waarom mijn lijst op 21 begint en met nog veel zenders ertussen op 661 al NPO1! Nou ja, laat ik er maar over ophouden, het is en het wordt niets..
Reputatie 5
Badge +7
De prioriteit was dat je een melding kreeg op scherm wanneer de batterijen van de afstandbediening leeg zijn. Want daar zaten de mensen echt op te wachten.

De KPN luistert heel slecht naar de wensen van de klanten. En jaren hebben ze nog steeds geen volwassen TV product. Ze introduceren wel allemaal dingen waar de het grootste deel van de klanten niet op zit te wachten en wat de ontvangers ook nog eens onnodig traag maken. En dan het aantal HD zenders dat is ook treurig.
@joss1965: heb nog even wat zenders bekeken v.w.b. verzadiging.
701 studio npo1
702 nieuwsuur studio
705 rtl5
706 croods
708 Net5
709 Veronica
724 24 kitchen
730 bbc1
43 NPO nieuws
48 wdr
672 KPN extra
Het speelt niet bij iedere uitzending maar varieerd en dat maakt het er niet makkelijker op. Npo1 is wel het kanaal waar het het vaakst optreed.
Studio wil zeggen dat het uitzendingen zijn vanuit een studio , bijv. Jinek .
Reputatie 7
Badge +10
@CVDL, voor mij wat lastig om te vergelijken omdat ik HD op 1 heb, dus de kanalen 701 en verder bestaan niet meer bij mij. Misschien zijn er anderen die bij de genoemde zenders kunnen kijken of ze dezelfde ervaring hebben?
In het algemeen zou je kunnen kijken of je de beeldinstellingen van je tv wat kunt bijstellen (met het risico dat dit ten koste gaat van het beeld bij andere programma’s/uitzendingen).
@joss1965: tv is op dat gebied niet instelbaar.
Reputatie 7
Badge +10
Heb je geen menuoptie voor beeldinstellingen?
Reputatie 7
On Topic.

Laatst hielp ik iemand met de Mediabox XL van Ziggo. Die krijg je als je ook wilt opnemen. Ook daarmee is het niet mogelijk een eigen lijst te sorteren / van eigen nummering te voorzien. Net als bij KPN blijven de gekozen zenders hun vaste nummer houden. En dus is ook de volgorde niet te wijzigen.

Bij het laagste digitale abonnement levert VZ een Humax 5100. Daar kan het wel mee. Maar die kan niet opnemen en heeft maar 1 tuner. Ook Replay* ondersteunt die Humax niet.

Overigens heb ik met de boxen die ik tot maart 2009 bij Z heb 'versleten' ook nooit het genoegen mogen hebben van zelf sorteren, waardoor dus ook de nummering aanpast.

M.i. kan je dan toch beter kpn hebben. Die kan in het basisabonnement al meer.

*bij kpn is dat Terugkijken via de gids

p.s. verzadiging van kleuren kan ik niet bevestigen. Heb de kleurinstelling van m'n tv op 65 (tot 100) staan. Gaat prima met alle uitzendingen/zenders.
Reputatie 4
PeterG, laat ik nu sinds gisteren zo'n Mediabox XL in huis hebben (omdat ik KPN en Ziggo eens vergelijken wil). En daar kan je WEL eigen lijsten maken in EIGEN volgorde, dus geen onwaarheden vertellen. Afgezien van het zeer hoge stroomverbruik (wat ik overigens wel een zeer negatieve factor vind) is dit apparaat toch wel wat beter dan die KPN box. En ja, voor ik het vergeet, je kunt zelf je op te nemen programma's instellen, zodat je niet meer afhankelijk bent van die EPG die maar vier dagen vooruit gaat en dan ook meer dan regelmatig niet fatsoenlijk werkt! En je opnames staan lokaal, wat natuurlijk ook nadelen heeft, maar ze verdwijnen wel pas als je dat zelf wilt.
Reputatie 4
PeterG, 2009 is inmiddels 9 jaar geleden......
Reputatie 7
PeterG, laat ik nu sinds gisteren zo'n Mediabox XL in huis hebben (omdat ik KPN en Ziggo eens vergelijken wil). En daar kan je WEL eigen lijsten maken in EIGEN volgorde, dus geen onwaarheden vertellen. Jammer van deze laatste zin. Het ligt er kennelijk aan welke box het is. Bij mijn kennis kon het NIET.

Dus houdt een beetje rekening met gebruikerservaringen. Die bovendien in deze dus heel recent zijn. Het is zeker géén onwaarheid. Dus niet zo maar uitgaan van a.j.b. (?).
Reputatie 4
Ook op een Humax 5050 en 5200 kan je eigen lijsten in eigen volgorde maken en die zijn toch al langer dan 4 jaar geleden uitgeleverd. Heb nu zelf ook een 5200 staan uit 2014 (geleend) en de 5050 staat bij mijn schoonfamilie en daar kan het ook op. Ik weet niet of het door een recente firmware update komt, maar dat lijkt me sterk.
Reputatie 7
Klopt. Alle Humaxen ondersteunen eigen lijst met eigen volgorde. Waarbij de nummering met die volgorde mee gaat.

M.b.t service en uitleg vind ikzelf vaste nummering prettig. Maar voor individueel gebruik zitten sommige zenders dan weer op onlogische posities inderdaad. Om sommige, wat minder gebruikte zenders, toch snel te vinden heb ik zenderlijsten met rubrieken. Eentje voor o.a. alle npo en eentje voor álle rtl en sbs zenders. Beiden incl. de themazenders en radio.

Reageer