Beantwoord

Nieuwe zenders

  • 23 July 2019
  • 19 reacties
  • 675 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2
  • Slimmerik
  • 89 reacties
Dankzij de 3 nieuwe zenders erbij is CNN ineens verhuist van kanaal 39 naar kanaal 61 nu heb ik het Duitse pakket en daar tussen die kanalen staat nu ineens CNN en dat is hoogst irritant . Door de eigenwijsheid van de KPN is het niet mogelijk dat je de zenders kunt rangschikken naar eigen inzicht. Wordt maar weer Ziggo want daar kan het wel.
icon

Beste antwoord door PeterG 23 July 2019, 11:20

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Heb je voorheen de zenders tussen Arte en VOX verborgen of iets?
Want anders zou je sowieso zenders tussen de twee hebben, aangezien Arte op 49 staat, en VOX op 119.
Reputatie 3
Badge +2
Nee, en kanaal 61 kwam niet voor tussen die zenders . Kanaal 39 CNN stond onder eigen aangemaakte zender lijst en was ineens verplaatst naar kanaal 61 en staat nu tussen de Duitse zenders in de aangemaakte zender lijst.
Het Duits pakket loopt van 119 t/m 128.
Hoe kan zender 61 daar dan "tussen" staan?

Heb je een zenderlijst met alleen de Duitse basiszenders én Duits pakket dan gewoon je lijst aanpassen en CNN daar tussen uit halen.

Duits: 44 t/m 49 en 119 t/m 128.

Er staan wel meer zenders tussen 49 en 119....
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @JDD, bedankt voor je bericht!

CNN is inderdaad naar kanaal 61 gegaan, alle wijzigingen wat betreft de zenders kan je hier vinden. Het extra Duitse pakket is inderdaad vanaf kanaal 119.

Bij KPN kan je zelf ook een zenderlijst aanmaken, met een eigen volgorde. Is het misschien zo dat je dit (onbewust) al een keer hebt aangemaakt en dat de zender nu, omdat het kanaal gewijzigd is, daar niet meer op de juiste plek staat?

Mocht dat niet het geval zijn kan je altijd de tv-ontvanger even stroomloos maken en/of een reset geven. Dat helpt vaak ook bij dit soort kleine probleempjes!

Ik hoor graag van je 🙂
https://www.kpn.com/w3/file?uuid=b494883c-711d-4a2a-9cda-c46d843308de&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=21507&mode=incontext


is dit niet enigszins gedateerd?
Reputatie 3
Badge +2
De Duitse kanalen lopen vanaf kanaal 44 tot 127 . En daar tussen staat ineens CNN op kanaal 61. Als je een nieuwe zender lijst aanmaakt kun je ook daar niet op eigen volgorde instellen of plaatsen.
De Duitse kanalen lopen vanaf kanaal 44 tot 127

Daar zitten nog heel wat andere zenders ook tussen.... of heb je die állemaal verborgen?52 Nick Toons
53 Nick jr. BG
54 Nick Music
55 Boomerang HD BG
57 Baby TV
58 NPO Zappelin extra BG/T (NPO 1 extra: 76 pluspakket)
59 RTL Telekids BG/T
62 Euronews
63 Al Jazeera HD (Engels)
60 Cartoon Network HD BG
61 CNN HD
71 Comedy central extra BG
73 RTL Lounge BG/T
74 RTL Crime BG/T
76 NPO 1 extra BG/T
77 OUT TV
78 Family 7 (religieuze televisie)
81 NPO Politiek BG/T
82 Crime & Investigation BG
83 Discovery Science HD BG
84 Discovery World (4:3 !!) BG
85 Animal Planet 24 HD BG/T
87 Nat Geo Wild HD BG/T
88 NPO 2 extra BG
89 ONS BG
…BUITENLAND EXTRA
92 France 2 HD (m.i.v. 12-7-2018)
93 RTV-7 (Surinaams)
96 Rai Uno (NIEUW!) ipv MediaSet BG
101 BBC One London
…MUZIEK TV
110 MTV 24 (4:3 !!, non stop clips) BG
111 Slam! TV
112 Oranje tv
113 192tv BG
114 100 % NL
115 Stingray Classica HD


Dus correctie:
De Duitse kanalen zijn van 44 t/m 49 en 119 t/m 128.

Bron lijst: Breedbeeldweetjes, combilijst basis met pluspakket.
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb deze lijst helemaal niet nodig want die zijn allemaal verborgen heb een eigen zenders lijst ingesteld , het is gewoon belachelijk van de KPN dat er geen mogelijkheid om je zenders te kunnen rangschikken naar eigen inzicht, waar de KPN wel goed in is om de abonnements prijzen te verhogen en niet luisteren naar de behoefte van de klant, niet iedereen zal het misschien en must vinden om te kunnen rangschikken maar als het beschikbaar zou kun je die keuze dan zelf kunnen maken.
Reputatie 6
Badge +8
@Susan_

Bij KPN kan je zelf ook een zenderlijst aanmaken, met een eigen volgorde. Is het misschien zo dat je dit (onbewust) al een keer hebt aangemaakt en dat de zender nu, omdat het kanaal gewijzigd is, daar niet meer op de juiste plek staat?

Susan zou je dan kunnen laten zien hoe het mogelijk is om de volgorde van de zenders te veranderen.

Want volgens mij is dit helaas niet niet mogelijk.
Hmm, wil je CNN daar niet tussen dan.... oplossing weet je vast zelf.

En 1 zender tussen ertussen is toch ook niet zo erg. (mijn mening)
Reputatie 7
Badge +21
Een eigen volgorde in de zin van dat je zelf kan kiezen welke zenders je wil zien of niet. Laat je bepaalde zenders weg, heb je een andere volgorde dan de standaard zenderlijst die we hanteren. De wens om daadwerkelijk de volgorde (NPO 1 naar kanaal 33 en NPO 2 naar kanaal 40) te veranderen is bekend maar kan helaas niet. Maar als je CNN er niet tussen wil hebben, kan je die ook verbergen of niet selecteren in de eigen gemaakte zenderlijst.

In ieder geval zal ik de bal nog eens opgooien achter de schermen! En mijn excuses als ik het verkeerd verwoord heb.
Reputatie 3
Badge +2
Helaas zit ik nog aan het contract vast bij de KPN tot eind Januari 2020 , en dan ga ik opzeggen . De zender indeling van KPN is een complete ramp.
Nou, bij Ziggo vind ik het nog een grotere zooi.
1 t/m 29 redelijke lijst
30 je eigen regiozender
40 t/m 49 lokale zender in je regio; via de Next alleen je eigen (dus ontbreken de overige in dit rijtje)

Normale zenderlijst gaat dan weer verder
50 ONS
51 Één HD
52 Canvas HD
53 Ketnet
En zij hebben veel minder Duitse zenders dan KPN. En ook minder in HD (maar 2).
54 ARD HD
55 ZDF HD
56 WDR
57 NDR
58 RTL Television
59 SAT.1

60 ?? ooh die is er niet ;)

61 BBC 1 HD
62 BBC 2 HD
63 CBBC (extra pakket)
64 BBC 4 (extra pakket)
65 BBC Entertainment (extra pakket)

66 t/m 70 niet in gebruik

71 TV5

etc. (gehele lijst als je alle pakketten hebt)

Als je in de Next-box een favorietenlijst maakt worden ze in die lijst genummerd v.a. 1 en verder. Dit i.t.t. zo'n lijst bij KPN.
Reputatie 3
Badge +2
Domme reactie.
Niet echt aardig. Als je dat vind mag je het ook even uitleggen 😉
Als jij die van Ziggo wel 'netjes' vindt...

En je noemt vooral de Duitse zenders incl extra pakket
Die heeft Ziggo allemaal niet hoor. Raak je allemaal kwijt als je daarnaartoe gaat.

Voor Duits kan je beter satelliet hebben. Wel 100 .

Maar goed, ik hou het hier voor gezien.
Nou, bij Ziggo vind ik het nog een grotere zooi.

En wat is het belang voor de klant wat jij vindt?.

Weet je wat ik een zooi vindt, Een forum dat begint met een eindeloos aantal stickies omdat de beheerder van het forum blijkbaar te beroerd is om zijn website aan te passen en de informatie voor de bestaande klant daarop weer te geven.

Voor je denkt dat ik het alleen over dit forum heb, die inschatting is volledig fout. Er zijn vele voorbeelden hiervan te zien in forums die in het verleden actief waren, maar nu alleen nog maar stickies hebben van 5 jaar terug.

In deze thread maakt de klant, misschien een beetje gefrustreerd omdat dit al een vele malen gevraagd is, KPN er op attent dat hun product aan verbetering toe is.

KPN schrijft dan gewoon. "Dat kan niet" en markeert dan een antwoord van een andere klant, dat als een tang op een varken slaat op wat de klant werkelijk vraagt als antwoord.
Reputatie 7
Badge +21
@CorL, laten we het wel gezellig houden hier! Iedereen mag zijn of haar zegje doen op het Forum, en we kijken altijd of het haalbaar is of niet. De wens is doorgegeven, maar op korte termijn zal er niet zoveel aan veranderen. Daar wil ik heel eerlijk in zijn, we willen niemand aan het lijntje houden door te zeggen dat eraan gewerkt wordt wanneer dat niet zo is. Maar wie weet komt het binnenkort wel op de urgentielijst, dat kunnen we niet voorspellen.

Er zijn zoveel topics dat we ze niet allemaal bij langs kunnen gaan of de informatie nog klopt. Wel updaten wij regelmatig onze stickies regelmatig wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is!
@CorL, laten we het wel gezellig houden hier! Iedereen mag zijn of haar zegje doen op het Forum, en we kijken altijd of het haalbaar is of niet. De wens is doorgegeven, maar op korte termijn zal er niet zoveel aan veranderen. Daar wil ik heel eerlijk in zijn, we willen niemand aan het lijntje houden door te zeggen dat eraan gewerkt wordt wanneer dat niet zo is. Maar wie weet komt het binnenkort wel op de urgentielijst, dat kunnen we niet voorspellen.

Er zijn zoveel topics dat we ze niet allemaal bij langs kunnen gaan of de informatie nog klopt. Wel updaten wij regelmatig onze stickies regelmatig wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is!


Susan, waarschijnlijk zien wij de taak van een moderator in een forum verschillend.

Maar in het openbaar zonder enige fundatie een persoonlijk waardeoordeel over klanten geven is volgens mij het laatste dat een moderator moet doen.
Reputatie 7
Badge +21
Beste @CorL, ik geef hier nergens een waardeoordeel. Ik geef wel duidelijke uitleg over wat wel en niet kan. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, uiteraard. Voor verdere uitleg over wat een KPN Moderator doet kun je het beste de huisregels nog even nalezen. We gaan hier verder niet over in discussie, aangezien dit het topic van JDD is.

Reageer