Beantwoord

Niewe tv ontvanger klachten

• 31 juli 2014
  • 18 reacties
  • 2579 keer bekeken

Ik heb vandaag de nieuwe tv ontvanger ontvangen maar ben er allerminst tevreden over.

Ten eerste zijn de letters van de minigids onderin een stuk kleiner geworden dan eerst, dus dit is niet te lezen op mijn old scool tv (niet iedereen heeft een mega lcd hd tv in huis).

Ook kan ik sommige opnames gewoon niet verwijderen. Ze staan er ik kan kiezen voor verwijderen maar vervolgens blijven ze staan. Tot nu toe alleen gebeurd met opnames van vandaag. Staat bijvoorbeeld 2 opnames van gts quiz in (eentje van vanavond en eentje van vanmorgen en die van vanavond is verwijderd maar die andere krijg ik niet verwijderd)

Over het algemeen vindt ik alle letters kleiner geworden. Als ik zou kunnen kiezen wil ik liever die oude weer terug.

icon

Beste antwoord door sanbeer78 12 augustus 2014, 12:26

Joran schreef:@sanbeer78;

Werken normale TV-uitzendingen wel naar behoren? Kun je je postcode, huisnummer, naam contractant en 06-nummer in een privébericht sturen? Ik wil een aantal metingen uitvoeren op de verbinding, afhankelijk van de uitkomst stuur ik de technische dienst aan.

Hallo Joran,

Ik heb gisteren contact gehad met klantenservice en vanmorgen is de monteur geweest.

Enorm dom maar blijkbaar stond het beeld op scart ipv hdmi. Hoewel ik afgelopen week de knop nog gebruikt heb en toen veranderde niks. Afijn gisteren zijn er diverse metingen gedaan, heb ik de software nog gereset. Maar gelukkig was het telefoontje niet voor niets geweest want de 2 e ontvanger die ik nog zou krijgen was blijkbaar niet aangevraagd vorige week en dat hebben de collega's gisteren alsnog gedaan.

En de monteur is ook niet voor niks gekomen want ik heb de stekkerset voor draadloos tv kijken in de slaapkamer gelijk maar bij hem aangeschaft scheelt 30 km rijden en een uur wachten 🙂.

Kortom heb je gewoon beeld maar problemen met radio en uitzending gemist ( alleen beeld dus want geluid werkt prima) haal de scart kabel er uit en check waar je beeld op staat :D.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Sonnie,

Wat jammer dat de nieuwe ontvanger niet bevalt! Ik ga gelijk kijken wat ik hierin kan betekenen.

Helaas is er geen mogelijkheid om de minigids groter te krijgen. Sommige tv’s hebben een aparte mogelijkheid om in te zoemen. Ik denk echter dat dit niet op een oldskool tv beschikbaar is. Een andere optie is om direct naar de programmagids te gaan en daar de beschrijving te lezen. Ik kan me voorstellen dat dit erg onhandig is.

Wat vervelend dat je de opnamen niet kan verwijderen. Hier heb ik 2 opties ter oplossing:

1. herstarten van de tv-ontvanger door deze 30 seconden stroomloos te maken

2. het resetten van de tv-ontvanger volgens dit stappenplan

Wil je me laten weten of dit werkt?

Met vriendelijke groet,

Nienke

Reputatie 7
Badge +13
Sonnie, welke ontvanger heb je?

Ik moet eerlijk bekennen, wij hebben hem sinds 4 dagen maar ik ben ook niet tevreden.

Bij de radiozenders heb ik een bizare ruis in het beeld waar je niet blij van wordt en het flikkert alle kanten op, dit beeld krijgen we ook bij opnames en bij uitzending gemist. Kortom we kunnen ook niet eens opnemen of uitzending gemist bekijken zonder normaal beeld 😞...

Reputatie 7
Badge +13
@Sanbeer78, ook bij jou mis ik belangrijke informatie.

Wat heb je 4 dagen?

Welke decoder?

Info mis ik en daardoor kunnen wij niet helpen.

Ik heb glasvezel all in one en de Arcadyan HMB2260.

Ik heb een perfect en rustig beeld.

Opnemen gaat bij mij goed.

Maar ik weet niet wat jij hebt.

Wij hebben geen glazen bol.

Dat kan kloppen Joop was ook mijn eerste bericht en gelukkig heb ik ook geen glazen bol dat ik kan zien wat jij wil?

Het gaat om dezelfde decoder als die je zelf hebt en bij mijn weten hebben wij hier in het dorp geen glasvezel.. 

Beeld is prima opnames heb ik nog niet gedaan, maar uitzending gemist is niet te kijken en bij de radio gaan de letters alle kanten op dat is een zeer druk heen en weer flikkerend beeld.

Reputatie 5
Badge +7
Zit de HDMI kabel goed aangesloten?

En als die goed is aangesloten probeer dan eens een andere HDMI kabel misschien dat het probleem dan opgelsot is.

Ja voor zover ik kan zien wel maar zal idd een andere proberen wie weet lost het probleem zich dan inderdaad op... Het antwoord lezen jullie zsm :D

Goedenavond Sonnie,

Paar weken terug ook mijn nieuwe ontvanger binnen gekregen van KPN, het nieuwe glasvezel kastje. Niet dezelfde klachten die jij hebt maar heb wel andere puntjes die niet fijn zijn aan deze nieuwe ontvanger.

Mijn verhaal:

De nieuwe ontvanger een paar weken terug netjes ontvangen en geinstalleerd volgens het boekje, geen enkel probleem mee gehad. Tot dat het kastje helemaal gereed was voor gebruik, Nederland die constant haperingen vertoond in het beeld waardoor het onvolgbaar is. (De rest van de zenders doen het wel normaal) En zo af en toe geven sommige zenders aan (At random) controleer of het modem aanstaat en of uw internetverbinding werkt, dit gaat weer weg als je naar een andere zender zapp'd die het wel doet, en daarna weer terug gaat.

Hoe dit op te lossen KPN? En ik zou graag geen antwoord willen zien van: Heeft u uw kastje al eens gereset of heeft u dat. Alle denkbare oplossingen gedaan, dit heeft het probleem niet verholpen.

Reputatie 7
Badge +28
Dag central,

Dat klinkt als een bijzonder vervelende storing.

Is dit probleem ontstaan sinds de nieuwe TV-ontvanger? Dit klinkt als een probleem tussen de Experiabox en TV-ontvanger, ervan uitgaande dat de internetverbinding stabiel werkt. Is de TV-ontvanger bekabeld aangesloten of met een draadloze adapter? Gebruik je meerdere ontvangers en werken deze wel naar behoren?

Met vriendelijke groet,

Joran

Er staan drie ontvangers in het huis, elke ontvanger is met kabel aangesloten. Alle drie hebben een storing. 

Aantal keren gereset, niets werkt. 

Reputatie 7
Badge +13
_Central, je hebt 3 ontvangers.

Maar welke ontvangers heb je?

Dat vermeld je er helaas niet bij.

Bekabeld en via een switch aangesloten?

Heb je de IPTV ontvangers al eens gereset?

Heb je glasvezel of VDL of ADSL?

3 ontvangers kan alleen goed werken bij glasvezel.

Is het bij SD, HD of bij beide?

Reputatie 7
Badge +16
3 tuners betekent automatisch dat we hier met een glasvezelklant te maken hebben.

Reputatie 6
Badge +12
Hallo _central,

Ik zie dat je hier al een vraag hebt uitstaan, waar mijn collega Joran op heeft gereageerd.

Ik begrijp dat je continu haperingen ervaart en af en toe de melding: controleer of het modem aanstaat en of uw internetverbinding werkt ontvangt. 

Zit er nog een switch tussen het modem en de tv-ontvangers? Heb je een reset gedaan van het modem zoals hier beschreven?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Nienke

Goedenavond,

Juist, uw collega heeft hier opgereageerd. 

Alle oplossingen die U heeft opgenoemd zijn voldaan, Nederland 1 blijft haperingen vertonen. Er zit een switch tussen (in ieder geval) twee ontvangers.

Als de tijd er is zal ik het modem nog eens resetten en hopen dat het probleem dan verholpen is. 

Ik heb in middels de kabels vervangen maar blijf het zelfe probleem houden, bij het aanzetten van de radio happert het beeld alle kanten op en opnemen is onmogelijk....

Reputatie 7
Badge +28
@sanbeer78;

Werken normale TV-uitzendingen wel naar behoren? Kun je je postcode, huisnummer, naam contractant en 06-nummer in een privébericht sturen? Ik wil een aantal metingen uitvoeren op de verbinding, afhankelijk van de uitkomst stuur ik de technische dienst aan.
@central;

Heeft de reset geholpen?

Met vriendelijke groet,

Joran

Joran schreef:@sanbeer78;

Hallo Joran,

Ik heb gisteren contact gehad met klantenservice en vanmorgen is de monteur geweest.

Enorm dom maar blijkbaar stond het beeld op scart ipv hdmi. Hoewel ik afgelopen week de knop nog gebruikt heb en toen veranderde niks. Afijn gisteren zijn er diverse metingen gedaan, heb ik de software nog gereset. Maar gelukkig was het telefoontje niet voor niets geweest want de 2 e ontvanger die ik nog zou krijgen was blijkbaar niet aangevraagd vorige week en dat hebben de collega's gisteren alsnog gedaan.

En de monteur is ook niet voor niks gekomen want ik heb de stekkerset voor draadloos tv kijken in de slaapkamer gelijk maar bij hem aangeschaft scheelt 30 km rijden en een uur wachten 🙂.

Kortom heb je gewoon beeld maar problemen met radio en uitzending gemist ( alleen beeld dus want geluid werkt prima) haal de scart kabel er uit en check waar je beeld op staat :D.

Reputatie 7
Badge +28
Dag sanbeer,

Dat was zeker niet het eerste waar ik aan dacht! In ieder geval super om te lezen dat alles weer naar behoren werkt! :-)

Met vriendelijke groet,

Joran

Reageer