nog steeds foutcode 3025

  • 8 November 2019
  • 19 reacties
  • 278 keer bekeken

Reputatie 3

Weer foutcode 3025. Weer niet kunnen zien wat ik heb opgenomen. Lang gesprek gehad met een medewerkster van KPN. Weer alles opnieuw opgestart, fabrieksinstellingen, software. Ze weten van het probleem maar het oplossen lukt niet. Heb het idee dat er niet echt veel aandacht aan besteed wordt, maar ik hoop dat ik mij daarin vergis. Er werd mij nu zelfs een flinke korting aangeboden op mijn abon.geld. Heb ik geweigerd maar ik vraag mij af (ben gewoon nieuwsgierig) of jullie met dezelfde problemen dit ook aangeboden gekregen hebben? Afijn, wij zitten met dit probleem en er zit geen oplossing aan te komen. Wat vinden jullie dat we moeten doen?


19 reacties

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aan de experiabox gekoppeld of zit er iets tussen? Welke experiabox heb je en welke ontvanger?

Reputatie 3

Vragen zijn veel te technisch. Alles is bij mij geïnstalleerd door iemand van de KPN. Ik heb 1 kastje met een klein boxje waaruit 4 snoertjes komen, die richting mijn tv gaan. 

Badge +19

Ok helder. U kunt het beste even wachten op een medewerker hier. Doorgaans reageren die binnen 48 uur. Vul uw profiel helemaal in en zeker uw klantnummer. Dan kunnen ze meteen voor u aan de slag.

Reputatie 3

Klant nr xxxx

 

admin: klantnummer verwijderd ivm privacy

 

Reputatie 7
Badge +24

Persoonlijke gegevens invullen in uw profiel: https://forum.kpn.com/settings/profile

Niet hier op het forum dus.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @aleida.m, welkom op ons KPN forum. Dan wil je lekker een programma terugkijken die je hebt gemist loop je tegen deze code aan :confused:  Foutcode 3025 kan een aantal oorzaken hebben. De kern van het probleem is dat de ontvanger het programma niet kan afspelen. Dit kan dan komen omdat het programma corrupt is geraakt, of niet gevonden kan worden. Vaak zit het hem in de verbinding tussen ontvanger en onze server. 

Een reset van de ontvanger helpt vaak. Bij jou echter niet, geef je aan. Zie je deze foutmelding bij een of meerdere specifieke opnames, of bij allemaal?

Reputatie 3

Hallo Jiske,

niet bij allemaal. Willekeurige zenders, nu was het bij de BBC1. En ik had al ca. 10 minuten gekeken naar het programma, zette het toen even stop en daarna kon ik niet meer verder kijken. Een ander programma deed het vanaf het begin niet. Ik ben erg teleurgesteld in deze gang van zaken, zeer frusterend ook want er veranderd niets. 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @aleida.m, ik kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld en gefrustreerd bent dat er geen oplossing komt. Je geeft aan een reset van de ontvanger al gedaan te hebben. Hoe is je televisie ontvanger precies verbonden met het modem? En had je die verbinding/het modem ook al een keer een reset gegeven?

Reputatie 3

Hallo Jiske,

Hoe alles verbonden is weet ik niet. Dat heb ik ook al tegen Joep1965 gezegd. 4 snoertjes vanuit klein kastje richting TV. Alles is nu al diverse keren gereset. Ook modem uitgezet met knopje achterkant. Ook via TV fabrieksinstellingen, waar ik sinds het gesprek met 1 van de medewerkers en het opvolgen van haar adviezen, niet meer bij kan. Kom nu steeds bij mijn youtube app terecht. Ook software update gehad. Als jullie nog iets nieuws hebben hoor ik dat graag. Maar niet steeds met hetzelfde aankomen aub.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @aleida.m, als je steeds bij de youtube app terecht komt klik je niet op de juiste knop van de afstandsbediening. Daarom lijkt het me dat een reset nog wel moet gebeuren op de televisie ontvanger! 

 

Hieronder vind je de reset stappen buiten het menu om:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar [Software verwijderen].

5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.

 

Zou je dit willen doen? En daarna is het ook belangrijk dat je modem wordt gereset. 

 

- Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten.
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

 

Wil je me laten weten of dit gelukt is?

Reputatie 5
Badge +4

@aleida.m 4 snoertjes richting TV?? Het zwarte kastje van KPN naast/onder de TV heeft maar 1 nodig.
Waar gaan die andere 3 snoertjes naartoe?? Ook naar kleine kastjes (witte) in het stopcontact??

Reputatie 5
Badge +7

Hi @aleida.m, ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reputatie 3

Hallo Jiske, 

heb de instructies opgevolgd. Was voor mij niet eenvoudig eerlijk gezegd en helaas heeft het niets opgeleverd. Kan nog steeds niet in fabrieksinstellingen en aflevering met foutcode kan ik nog steeds niet zien. Het goede nieuws, nou ja, is dat er geen nieuwe foutcodes zijn bijgekomen.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @aleida.m , dan kunnen we die opname helaas ook niet meer herstellen :slight_frown:  Misschien dat je hem via de gids nog terug kan kijken? Mochten er weer nieuwe foutmeldingen bij komen hoor ik het graag! 

Reputatie 3

Hallo Jiske,

zonder hatelijk te willen zijn vraag ik mij af of dat wel zin heeft. Tot nu toe is er nog helemaal niets opgelost, niet voor mij en de talloze andere melders met dezelfde foutmelding. En nu? Wie komt het probleem bij mij oplossen?

Reputatie 5
Badge +7

Hi @aleida.m de opname waar je nu de foutmelding bij krijgt kan niet meer hersteld worden. Je hebt een reset gedaan dit zou het probleem bij toekomstige opnames moeten oplossen. Er komt niemand jouw kant op voor de opname waarbij je de foutmelding krijgt, die valt niet meer te herstellen. Het is me niet duidelijk of het probleem nog steeds speelt en je nieuwe foutmeldingen hebt gekregen? Zo ja, bij welke zenders + programma's?

Reputatie 3

Nee, tot nu toe geen nieuwe foutmeldingen er bij gekregen. Jammer dat een foutcode niet te herstellen is. Waar ik dus nog wel mee zit is dat ik niet meer bij fabrieksinstellingen kan komen. Die zijn verdwenen na mijn telf gesprek met een medewerker en niet meer tevoorschijn gekomen na de reset. 

Ik heb ook al weken de foutmelding 3025, alles gereset maar het probleem blijf. Wat kan ik er nu nog aan doen, ik wil toch graag van deze dienst gebruik maken anders ga ik toch naar een andere provider want ik vind dit echt niet normaal. 

Reputatie 3

Hallo Lehnsdam, 

U heeft mijn berichtjes gelezen. Helaas houden ze op een moment op met antwoorden omdat er geen oplossing is. Dit probleem speelt al heel lang. Ik ga ook steeds minder opnemen omdat ik niet de laatste aflevering van een serie of zo wil missen. Jammer dat de KPN dit probleem niet serieus neemt en echt naar een oplossing gaat zoeken. Sterkte!

Reageer