Beantwoord

Nog steeds geen TV, tel en internet

• 19 maart 2013
  • 5 reacties
  • 7527 keer bekeken

Wat een drama.
4 weken na de bestelling van een Glasvezel Alles-in-één bij KPN, wordt er op 27 februari door een monteur een glasvezelmodem geïnstalleerd. Alleen bleef hij nogal lang plakken, omdat de servicedesk de pincode maar niet verstrekte aan hem. Uiteindelijk is hij na uren weggegaan en zou de pincode later op de dag doorgegeven worden. Na dagen heen en weer bellen en beloftes nog steeds niets. Op MijnKPN bleef “Het laden van uw producten is niet gelukt” maar in beeld.
Een week later geeft de klantenservice ons door dat de hele activatie niet lukt, omdat de nummer portering niet uitgevoerd kan worden.
Het blijkt dat ons oude nummer op naam van mijn vrouw stond, en het door mij afgesloten abonnement bij KPN, staat op mijn naam. UPC wil hierdoor het nummer niet vrijgeven. Komen ze nu mee!
Na 2 weken bellen heb ik voorgesteld het nummerbehoud dan maar te laten voor wat het is. Doe me dan maar een willekeurig telefoonnummer. Dat kon wel, maar dan moest de hele inschrijving opnieuw en dat zou opnieuw een maand duren.
De andere optie was UPC een naamswijziging sturen, wat uiteindelijk vrijdag 15 maart gelukt was. Weer opnieuw bellen, maar ze konden me niet vertellen wanneer de activatie gedaan zou worden. Iermand zou nog proberen in ieder geval te zorgen dat de we TV kunnen kijken, maar het is uiteindelijk stil gebleven.

Tot op heden geen televisie, internet of telefonie van KPN. Alleen vanwege de nummer portering.
Ik overweeg het abonnement op te zeggen en glasvezel ergens anders af te sluiten. Kan ik weer 4 weken wachten, maar dit is absurd.

icon

Beste antwoord door Mike3 21 maart 2013, 10:26

Ik keek gisteravond in mijn KPN en eindlelijk activatie!
Vanavvond even testen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste Mike3,

Ik help je graag met het uitzoeken waar het aan ligt en hoe we dit zo snel mogelijk voor je kunnen verhelpen. Graag ontvang ik jouw postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer in een privébericht.

Ik hoop snel van je te horen!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Ik keek gisteravond in mijn KPN en eindlelijk activatie!
Vanavvond even testen.

Ook ik heb last van de melding dat mijn producten niet geladen kunnen worden.

Internet werkt ook bij mij. Echter geen TV en telefoon.

Hoe lang gaat dit duren?

Ook bij ons hetzelfde probleem als boven beschreven, echter wij wachten ondertussen al 3 maanden tig telefoontjes gepleegd,diverse forumberichten incl twitter, 3x een monteur met hetzelfde smoesje.

Niemand weet hoe en waar de fout ligt ondertussen zit jij als consument met je handen in hethaar.

Maar ik heb daar iets opgevonden.

Op moment dat reggefiber bij jou het glasvezelkastje heeft geplaatst, en de kpn monteur is langs geweest maar NIET heeft kunnen activeren door een onbekende reden.

Heb je sowiezo standaard 30mb internet, plus je tv decoder is reachable, doorloop dan gewoon de installatie procedure totdat je bij het schermpje komt waar je je abonnementsnummer en pincode moet invullen

Echter doordat je niet bent geactiveerd heb je deze gegevens niet, neem nu de door jou " geleende"gegevens over en vul deze in, je zal zien dat dit werkt!!

Het daaraan gekoppelde pakket is nu ook beschikbaar op jou decoder.

Het is natuurlijk niet de ideaale oplossing maar zo kan je toch gebruikmaken van de tv.

Zelfde probleem bij mij. Blijkbaar kijkt KPN niet in haar forum want ik krijg alleen nep oplossingen.

Ben inmiddels ook al meer dan een week aan het bellen met KPN helpdesk.

Ondertussen zijn al een viertal tickets aangemaakt. Eerst zou ik binnen 3 dagen een oplossing krijgen, toen binnen een dag. Op een mail zou binnen 24 uur geantwoord worden. Maar uiteraard heb ik tot op heden nog niks gehoord en kan ik dus nog steeds niks activeren.

En dat is prettig want inmiddels loopt het contract met mijn vorige provider af en zit ik dus straks zonder TV, zonder telefoon, en beperkt internet.  

Note Admin:

Je bericht aangaande het probleem heb je ook hier geplaatst en zal daar worden beantwoordt

Reageer