Vraag

Nog steeds geen YouTube via 4K TV ontvanger

  • 9 July 2020
  • 8 reacties
  • 119 keer bekeken

Al weer een jaar geleden werd bevestigd dat op de huidige 4K ontvanger geen YouTube app meer zal komen. Wel werd aangekondigd dat men op korte termijn met een nieuwe 4K ontvanger zou komen waarmee dan ook weer weer ongestoord gebruik gemaakt zou kunnen worden van de YouTube app. KPN is ons hier echt een verklaring schuldig. 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Theo Pols ,

Ik heb in een recentere post gelezen dat op de laatste 4K-ontvanger dit wel mogelijk is. 

We hebben een nieuwe 4K ontvanger met YouTube. Deze leveren we nu eerst uit bij nieuwe klanten en klanten die nog geen tweede 4K ontvanger hebben. Daarna zal hij ook beschikbaar komen voor serviceleveringen. Wanneer dat dan precies zal zijn is nog niet bekend. De meeste 4k TV's hebben overigens een ingebouwde YouTube app die je kunt gebruiken. Een ander alternatief is bijvoorbeeld een ChromeCast.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/youtube-op-de-4k-ontvanger-478647

 

Dank Noordzee voor je snelle en waardevolle response. Op onze Philips 4K TV is de YouTube app inderdaad beschikbaar maar a) dan zit ik weer met 2 afstandsbedieningen en b) dan loopt het geluid via de TV luidsprekers terwijl mijn KPN 4K ontvanger haar geluid naar onze Sonos installatie verstuurt met de superieure geluidskwaliteit die je nu juist wil hebben bij het afspelen van YouTube concerten. Kortom, ik wil de YouTube app dolgraag via mijn KPN 4K ontvanger ter beschikking hebben. Ben benieuwd of KPN mij hier op eigen initiatief voor gaat benaderen of dat ik daar zelf achteraan moet. 

Reputatie 7
Badge +28

@Theo Pols 

Daar zal je vast zelf achteraan moeten. Ik vrees voor jou dat ze de ontvanger niet zomaar gaan omruilen voor het nieuwste model. Maar je kunt het proberen via bv de telefonische klantenservice. (0800-0402) 

 

Reputatie 7
Badge +22

Je kunt dat kabeltje van de audio ook uit de TV ontvanger halen en in de TV stoppen. Want daar ziet ook een AUDIO IN aansluiting op. Welke type TV heb je?

b) dan loopt het geluid via de TV luidsprekers terwijl mijn KPN 4K ontvanger haar geluid naar onze Sonos installatie verstuurt met de superieure geluidskwaliteit die je nu juist wil hebben bij het afspelen van YouTube concerten. 

De HDMI-uitgang van mijn KPN-ontvanger is aangesloten op de HDMI-IN van mijn tv. De HDMI-IN van mijn soundbar is aangesloten op de HDMI-ASC uitgang van de tv. Daardoor heb ik altijd de beste geluidskwaliteit, of ik nu via de ontvanger kijk of direct via een app op de TV. Heeft jouw soundbar een HDMI-ingang, zo ja, dan zou ik je adviseren dat eens te proberen.

Verder heb ik de optische uitgang van de KPN-ontvanger aangesloten op de optische ingang van de soundbar; daardoor kan ik radio luisteren zonder de tv aan te moeten zetten. 

Tenslotte neem ik aan dat je de 8001-ontvanger hebt, die heeft inderdaad geen Youtube meer en ik weet ook niet of dat nog terugkomt. De 5202 heeft dat wel, maar die heeft dan weer geen analoge uitgang (die hierboven genoemd wordt) en geen display (wat vooral bij radio luisteren via de soundbar onhandig is.)

Reputatie 7
Badge +28

@Theo Pols

Daar zal je vast zelf achteraan moeten. Ik vrees voor jou dat ze de ontvanger niet zomaar gaan omruilen voor het nieuwste model. Maar je kunt het proberen via bv de telefonische klantenservice. (0800-0402) 

 

@Theo Pols 

Is het omruilen nog gelukt bij de telefonische klantenservice? 

Reputatie 7
Badge +17

Welkom hier @Theo Pols! Bedankt voor je bericht. 

YouTube is een ‘extra’ optie dat wij geven op de ontvanger. Het is niet een standaard dienst die erbij zit. Het is geen reden om de ontvanger te wisselen, plus kan er geen garantie geboden worden dat je de nieuwe/andere ontvanger krijgt. De kans zit er dik in dat je dezelfde ontvanger krijgt. Ook ik adviseer je om de kabel van de Sonos in de tv te pluggen. :muscle:

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb de ZTE ZXV-8001, daar zit geen YouTube op. @Theo Pols ik denk dan ook dat je geen vernieuwde TV ontvanger krijgt met YouTube. Als je een smartTV hebt, dan kun je daar YouTube op gebruiken. En anders kan het nog via Chromecast, dan kun je verbinding maken met je mobiel. En dan kun je het streamen naar je TV als je chromecast installeert. 

Reageer