Nog steeds haperingen

• 16 november 2015
  • 13 reacties
  • 479 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik plaats hier maar weer eens keer mijn probleem van de haperingen van mijn glasvezelverbinding. Tijdens live uitzendingen geeft de tuner zeer regelmatig een hik, bij het terugkijken van opgenomen programma,s is het helemaal erg, vaak kan je niet doorspoelen of blijft hangen, De app " meer tv " is helemaal een drama, na gebruik van bijvoorbeeld "you tube" blijft de tuner hangen en komt alleen weer in de lucht als ik de aan/uit knop bedient. Erg irritant allemaal, ik krijg alleen als oplossing dat ik de tuner onieuw moet opstarten, of ze sturen maar weer een nieuwe, maar dat helpt natuurlijk niet. Graag een keer een reactie met echte oplossing, de faktuur verzenden hapert nooit.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dat klinkt zeker irritant, Danny! Ik kan me voorstellen dat je hier graag een permanente oplossing voor wilt zien. Je geeft al aan dat apparatuur herstarten niet afdoende helpt, en dat vervangen van de ontvangers ook geen verbetering heeft gebracht. 

Ik zie de verstoringen ook niet direct terug in de kwaliteitscheck, dus ik heb niet een duidelijk iets om aan te wijzen dat de oorzaak is en gefixt kan worden. Ervaar je de verstoringen op beide ontvangers in gelijke mate? Zijn ze beide direct bekabeld aangesloten of maak je gebruik van draadloze adapters?

Reputatie 1
Badge
Nee ze beide bedraad aangesloten en ik kijk alleen in de huiskamer tv, ik heb de kastjes al een keer omgeruild en geeft ook geen verbetering. Terugkijken van opgenomen programma,s is gewoon niet leuk meer en ook live beelden zijn echt heel vaak dl eed cht
Reputatie 1
Badge
Nee ze beide bedraad aangesloten en ik kijk alleen in de huiskamer tv, ik heb de kastjes al een keer omgeruild en geeft ook geen verbetering. Terugkijken van opgenomen programma,s is gewoon niet leuk meer en ook live beelden zijn echt heel vaak slecht
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor je toelichting, Danny. Als het ook na omwisseling van de kastjes blijft voorkomen dan zit het probleem hem in de locatie, of in de aanvoer. Ik wil hier graag een monteur naar laten kijken, maar zou je voor ik dat met je ga plannen nog een aantal dingen willen controleren of aangeven?

Je geeft al aan dat alles bekabeld is aangesloten, is de verbinding van de TV ontvanger naar de Experia Box één rechtstreekse kabel, of zit er wellicht nog een switch tussen? Zou je (als je dat nog niet gedaan hebt) eens met een andere kabel willen testen? Als dat geen verschil brengt, dan met een andere kabel testen op een andere poort in de Experia Box. Het kan ook zijn dat het aan de poort ligt. 

De TV ontvangers waren al vervangen zei je, voor mijn beeldvorming, is de Experia Box al eens vervangen? En zou je voor de volledigheid eens een bekabelde snelheidstest willen doen om te zien of je wel je bandbreedte haalt?

Oh, en voor ik het vergeet, ik zie dat je twee verschillende ontvangers hebt, welke daarvan heb je nu in de huiskamer staan?

Reputatie 1
Badge
Hoi ik heb de Arris in de woonkamer staan, ik heb de kabel rechtstreeks in de tuner zitten, zonder switch, de kabel heb ik al een keer vervangen door een nieuwe en de experiabox is onlangs vervangen voor een nieuwe. Dus al jouw voorstellen zijn al een keer uitgevoerd inclusief een monteur. Die kwam tot de conclusie dat het een geldkwestie is en de apparatuur vanaf de hoofdkast naar de woning niet toereikend is tot nu toe. Een slecht zaak natuurlijk als het waar is maar dat betwijfel ik, maar het is natuurlijk ook nog steeds niet goed. Het probleem is overigens wel hoofdzakelijk s,avonds
Reputatie 7
danny47 schreef op 19 nov '15 om 19:05u
Hoi ik heb de Arris in de woonkamer staan, ik heb de kabel rechtstreeks in de tuner zitten, zonder switch, de kabel heb ik al een keer vervangen door een nieuwe en de experiabox is onlangs vervangen voor een nieuwe. Dus al jouw voorstellen zijn al een keer uitgevoerd inclusief een monteur. Die kwam tot de conclusie dat het een geldkwestie is en de apparatuur vanaf de hoofdkast naar de woning niet toereikend is tot nu toe. Een slecht zaak natuurlijk als het waar is maar dat betwijfel ik, maar het is natuurlijk ook nog steeds niet goed. Het probleem is overigens wel hoofdzakelijk s,avonds 
Je geeft aan dat je glasvezel hebt. Dan kan ik mij niets voorstellen bij die "geldkwestie" en apparatuur vanaf de hoofdkast naar de woning die niet toereikend zou zijn. Bij een glasvezel aansluiting (FttH) heb je zelfs een snelheids garantie.

Welke snelheid (down- en upload) meet je vanaf een bedraad aangesloten PC via de KPN Speedtest terwijl de TV ontvangers uit staan?

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Danny,

Dank voor je toelichting. Gezien je beschrijving krijg ik andere vermoedens over wat er wellicht aan de hand is. Ik wil je vagen om een aantal vergelijkende snelheidstests te doen. Graag op twee of drie dagen overdag de snelheid (bekabeld) te testen, en in de avond ook nog een keer of twee. Als we hier dan inderdaad in de avonduren een teruggang in snelheid zien kan dit inderdaad wijzen op een bottleneck in de centrale en kan ik dit uitzetten bij de juiste afdeling.

Hartelijke groet,

Erik

Reputatie 1
Badge
Hoi, hierbij de gevraagde down- en upload snelheden opgenomen over verschillende tijden en dagen.

Datum:               Tijd:                Down:               Up:

22-11                 13.55               87.31 mbit/s     94.76 mbit/s

20.49               81.85 mbit/s     94.67 mbit/s

21.19              81.93 mbit/s      94.92 mbit/s

23-11                 17.51              81.86 mbit/s       94.86 mbit/s

24-11                 17.08              81.90 mbit/s       94.7 mbit/s

19.00              81.74 mbit/s       94.3 mbit/s        

Reputatie 7
danny47 schreef op 24 nov '15 om 20:00u
Hoi, hierbij de gevraagde down- en upload snelheden opgenomen over verschillende tijden en dagen.

Datum:               Tijd:                Down:               Up:

22-11                 13.55               87.31 mbit/s     94.76 mbit/s

20.49               81.85 mbit/s     94.67 mbit/s

21.19              81.93 mbit/s      94.92 mbit/s

23-11                 17.51              81.86 mbit/s       94.86 mbit/s

24-11                 17.08              81.90 mbit/s       94.7 mbit/s

19.00              81.74 mbit/s       94.3 mbit/s        

En terwijl je die snelheden meet heb je ook last van haperingen op jouw TV?

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Danny,

Op zich stabiele resultaten, maar wel aan de lage kant voor een 100/100 glasabonnement. Ik kan niet heel veel zeggen over het overdag/avondverschil van 87 versus 81 omdat ik dat maar één keer zie. Ik heb echter met je resultaten even navraag gedaan bij een collega van me. Ik ben zelf straks afwezig tot het weekend, maar als we in de tussenliggende periode daar een reactie op krijgen zullen mijn collega's dat oppakken.

Verder ben ik inderdaad ook benieuwd, op het moment dat je de testen doet, was dit met TV aan of uit? En als het met TV aan was, merkte je dan ook storing?

Reputatie 1
Badge
De metingen waren met tv aan en de haperingen gaan gewoon door, met of zonder metingen. Wat me nu ook gaat irriteren is dat als ik een opgenomen programma terugspoelt er de eerste 10- 15 seconde geen geluid is.

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Danny,

Jammer te horen dat het nu ook niet goed werkt met het terugspoelen en dan weer afspelen. Ik heb nog niets gehoord van mijn collega, ik verwacht daar na het weekend meer van. Los van zijn reactie is op dit moment de enige optie die ik heb het sturen van een monteur. Ik stel voor dat we maandag even afwachten, en mocht ik dan nog geen reactie hebben, of een reactie die een monteur bevestigd, dat we dan toch nog een keer een monteur gaan plannen.

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Danny,

MIjn collega kan ook niet direct een achterliggend probleem zien. Het lijkt ons een goed plan om toch nog een monteur jouw kant op te sturen. Ik stuur je een privébericht, als je daarop zou willen reageren, dan plan ik een voor je in.

Reageer