Nog steeds werkt het serie-opnemen niet

• 7 november 2014
  • 16 reacties
  • 653 keer bekeken

Het wordt nu toch echt wel een heel vervelend verhaal. De problemen met serie-opnemen blijven maar bestaan. Opnames inclusief -niet te verwijderen!!- herhalingen, andere series die steeds weer uit de opnamelijst verwijderd worden.

Iedere dag moet ik de geplande opnames controleren om geen afleveringen te missen. Zeer regelmatig moeten resetten, wat sinds de nieuwe software van augustus bijna een half uur in beslag neemt.

KPN   DOE ER NU EENS EEN KEER IETS AAN EN LOS HET OP OF SCHAF HET AF

16 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Dat is vreemd. Ik heb juist de indruk dat het serieopnemen heel goed werkt nu. Ik heb althans nog geen storingen gehad.

Wat is er aan de hand dat jouw tuner er zolang over doet om op te starten? Dat moet echt binnen 10 minuten zijn. Kan dat het probleem zijn?

Die doet er bijna een half uur over, omdat het hele opstartproces 2x doorlopen wordt.

En wat voorbeelden van serie-opnames die niet goed werken:

GTST RTL-4 wordt zowel 's avonds als 's morgens opgenomen. De ochtendopname is niet te verwijderen zonder reset. De aflevering van donderdagavond is niet opgenomen, de aflevering van woensdagavond niet te verwijderen (ondanks een reset van gisteren)

Grey's Anatomy NET 5 maandagavond wordt dubbel opgenomen

Law and Order 13th street verdwijnt op maandag en moet ik dus wekelijks opnieuw instellen.

Het blijft gewoon een rommeltje.

Reputatie 3
Badge
Wat serie-opnemen betreft heb ik dezelfde problemen:

- de herhaling wordt automatisch meegenomen bij het inprogrammeren

- de herhaling is vervolgens niet te verwijderen

als ik een opname heb gezien en vervolgens verwijder, is (soms) de herhaling ook weer weg.

Reputatie 7
Badge +13
Heb je toevallig de VIP1653?

Helaas vermeld je niet welke decoder je hebt.

Als je het opnemen pakket in de cloud heb, kan je hem voor de nieuwste omruilen.

Wij gebruiken het sinds de laatste update en tot nu toe werkt alles zoals het hoort.

Als je een serie wilt stopzetten kan dit niet. Het RTL nieuws kun je niet verwijderen, die blijven voor altijd in je opnames staan. Rode knop helpt niet en ook de andere manier doet het niet. Soms doet de serie het wel en andere dagen niet. Bijv. Masterchef, die moet ik altijd controleren. Ik gebruik de optie serie nu maar niet meer maar de oude opdrachten lopen altijd maar door.

Kastje: type HMB 2260

Ik heb VIP 1853

Reputatie 7
Nog steeds is de beste remedie tegen ogenschijnlijk fout lopende serieopnames het uit- en weer inschakelen van de ontvanger. Als het kan met de knop achterop, icm. 2 min de netvoedingsadapter loskoppelen en anders alleen dat laatste.

Hele series verwijderen doe ik in "Geplande opnames" (onder "Opnames") met inderdaad de rode knop. Tot nu toe geen problemen mee, als ik tenminste maar een paar keer per week blijf resetten.

Reputatie 3
Badge
De nieuwste heb ik: Arcadyan HMB2260; dus....

Reputatie 7
Welke ontvanger je hebt maakt niet uit. De problemen doen zich naar ik heb begrepen, vooral voor in de cloud bij KPN of in de koppeling van de ontvanger met de cloud. Maar dat manifesteert zich op iedere ontvanger weer anders, zelfs die van hetzelfde type. Hoe meer je een ontvanger gebruikt, hoe meer die er last van heeft lijkt het wel. Onze ontvanger boven wordt veel minder gebruikt en daar zie ik het probleem echt hooguit sporadisch.

Reputatie 7
Badge +13
Henk2304, dus eigenlijk zo nu en dan de ontvangen resetten.

Spanning eraf met de aan/uit schakelaar.

1 minuut is voldoende, zoals ik gemekt heb.

En inderdaad, de ontvanger in mijn slaapkamer heeft eigenlijk nooit problemen.

Staat maar een paar keer per week aan.

Ik heb wel allees bekabeld aangesloten.

De ontvanger in de slaapkamer had geen problemen meer, nadat ik die ook met een vaste UTP kabel had aangesloten.

Reputatie 7
Ja precies, meestal is nog korter ook wel voldoende, maar overal lees ik dat je 2 min zou moeten aanhouden en daarom zet ik dat er meestal maar bij. Vaak wordt er nog bij vermeld dat je ook de spanningsconnector gedurende die 2 min van de ontvanger zou moeten loskoppelen, maar dat doe ik eigenlijk nooit.

Reputatie 7
Badge +16
Voor de zekerheid kan je ook gedurende 5 minuten de aardlekschakelaar op 0 zetten.

(grapje)

Voor het verwijderen van de dubbele opnames is het "leuk" dat het steeds weer resetten helpt. Feit blijft, dat de functie niet goed werkt. Voor de serie-opnames die niet in de opnameplanning worden meegenomen is dat geen oplossing. Die programma's worden niet opgenomen, ongeacht of ik via de meer of minder gebruikte ontvanger kijk.

En het aan- en uitzetten duurt maar een minuutje, voordat de ontvanger dan is opgestart, de software opnieuw geladen en alle functies weer werken is er minstens een kwartier voorbij. Zeker nu het hele ritueel nog een keer automatisch opnieuw start.

Dus daarom nogmaals mijn oproep: Stop het serie-opnemen of maak het betrouwbaar!

Reputatie 7
Nou, ik vind het serieopnemen wel degelijk een waardevolle optie, al werkt het dan nog niet vlekkeloos. Het stopzetten van de service zou ik betreuren. Tot nu toe heb ik gedurende een jaar één keer meegemaakt dat een opname helemaal niet gemaakt was, maar verder zijn bij mij alle opnames gemaakt en dat was vroeger bij mijn DVD-recorder en nog eerder bij m'n videorecorder wel anders.

En ik gebruik het veel. Het resetten van de 2260 die ik heb duurt maar een paar minuten en doe ik als ik toch net ff wat anders ga doen.

Reputatie 7
Badge +16
Ook ik gebruik het serie-openemen heel veel en bij mij gaat het nu zonder stroringen. Zelfs het resetten is niet meer nodig.

Bij mij heeft de update met het nieuwe menu het serie-opnemen behoorlijk verbeterd. Heel soms kun je serie-opnemen wel kiezen, maar na het selecteren krijg je geen 'opname-opties'. Daaraan zie ik dan dat de serie-opname niet opgeslagen is en kies ik alsnog voor de gewone opname. 

Verder lijkt een serie-opname aanzetten vanuit de app beter te werken dan vanaf de ontvanger.

Reageer