Beantwoord

NPO 1 & 2 Extra ook in HD bij KPN?

  • 28 November 2020
  • 44 reacties
  • 1117 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb op Totaaltv gelezen dat NPO 2 Extra HD inmiddels ook beschikbaar is voor andere aanbieders en dat NPO 1 Extra HD op korte termijn dat ook is.

Is de KPN van plan om deze zenders ook op korte termijn te gaan opwaarderen naar HD?

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 2 December 2020, 21:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Goede vraag @Dreetje! Normaal gesproken worden zenderwijzigingen aangegeven rond mei ieder jaar en doorgevoerd op 1 juli. Ook zijn er soms spontane zenderwijzigingen als ergens een contract veranderd. Op dit moment is er nog geen nieuws over het wijzigen van deze zenders. Op dit moment is het antwoord dus nog nee. De beste plek om op de hoogte gehouden te worden van dit soort wijzigingen is via KPN Beleef. Die kan je hier vinden! :relaxed:

 

Admin: KPN heeft de plaats waar de updates het best gevonden kunnen worden aangepast van KPN Vandaag naar KPN Beleef. Dit ook in dit bericht aangepast. De startpagina van KPN, KPN Vandaag vindt je hier.

Een opwaardering naar HD van een al bestaande zender lijkt me niet iets wat in de jaarlijkse zender"wijziging” zou moeten worden meegenomen. Zenderwijzigingen zijn: zenders verdwijnen; andere komen er voor terug.

Een opwaardering naar HD zal m.i. gewoon elk moment kunnen en ook gaan gebeuren. Mijn verwachting is, maar pin me er niet op vast, dat NPO 2 Extra nog voor de jaarwisseling HD is. NPO 2 Extra levert de NPO sinds deze week pas aan het landelijke distributienet in HD kwaliteit. Ook providers moeten daarvoor aanpassingen danwel uitbreidingen doen. Het is niet een kwestie van een knop omzetten.

De overige extra NPO zenders levert de NPO zelf pas in de eerste paar maanden van 2021 in HD aan providers. De uitzendstraat wordt van nieuwe hard-en software voorzien.

NPO 1 Extra, Nieuws, Politiek en Zapp zijn, ook voor de providers, nu nog niet in HD beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal met je eens PeterG.

Reputatie 7

De beste plek om op de hoogte gehouden te worden van dit soort wijzigingen is via KPN Vandaag. Die kan je hier vinden! ​​​​​​

Brrr, wat een verschrikkelijke site, 110% reclame voor KPN, traag en informatie over dit soort wijzigingen heb ik er niet kunnen vinden.

 

 

Reputatie 6
Badge +8

@Bram_ 

Dit is natuurlijk geen zenderwijziging want de zender wordt al aangeboden door KPN. Het gaat hier om een opwaardering van de kwaliteit van SD naar HD.

En een paar dagen geleden is al door KPN aangegeven dat ze NPO 2 Extra in HD gaan doorgeven. (Bron) Ze hebben nog niet aangegeven per wanneer. Maar ik verwacht niet dat het maanden gaat duren als ze dit aangeven. En ik verwacht dan ook dan de rest van de zenders zullen volgen als die ook in HD beschikbaar zijn

Reputatie 6
Badge +8

Ik zie dat NPO 2 Extra inmiddels in HD wordt doorgegeven.

Reputatie 6
Badge +8

Het is alweer een tijdje geleden dat NPO 2 Extra is opgewaardeerd naar HD.

Ik vroeg me af wanneer NPO 1 Extra gaat volgen want deze is in HD al wel beschikbaar bij Ziggo. 

Reputatie 7
Badge +17

@Dreetje ik ga deze vraag voor je uitzetten bij de juiste partij. Zodra hier antwoord op komt zal ik het je laten weten. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +17

@Dreetje excuus voor de late reactie. Wel met goed nieuws! Schakel eens naar kanaal 88. :wink:

Reputatie 6
Badge +8

@Bram_  Wat is het goeie nieuws dan?

NPO 2 Extra wordt al een paar maanden in HD doorgeven. Het gaat op NPO 1 Extra en dat is nog steeds SD.

Reputatie 2
Badge

Ik zie dat NPO 2 Extra inmiddels in HD wordt doorgegeven.

Dan heb ik zeker slechte ogen. Ik zie NPO bij KPN kan.88 nog steeds in SD.

 

Reputatie 7

Ik zie dat NPO 2 Extra inmiddels in HD wordt doorgegeven.

Dan heb ik zeker slechte ogen. Ik zie NPO bij KPN kan.88 nog steeds in SD.

Vreemd want ik meet op kanaal 88 een verbruik van 7,1Mbps en dat wil zeggen dat het een HD stream betreft.

Reputatie 7
Badge +22

Dan heb ik zeker slechte ogen. Ik zie NPO bij KPN kan.88 nog steeds in SD.

 

Staat jou tv ontvanger toevallig niet op SD? 🤔 Raar dat wij HD hebben en jij niet. 

Reputatie 2
Badge

Dan heb ik zeker slechte ogen. Ik zie NPO bij KPN kan.88 nog steeds in SD.

 

Staat jou tv ontvanger toevallig niet op SD? 🤔 Raar dat wij HD hebben en jij niet. 

Nee hoor want ik ontvang ook al bestaande HD zenders zoals NPO1. Ik heb zoeven mijn ontvanger herstart en jawel de genoemde zenders ontvang ik nu ook in HD. Vreemd dat dit niet automatisch gebeurt.

Reputatie 7

Ik heb zoeven mijn ontvanger herstart en jawel de genoemde zenders ontvang ik nu ook in HD. Vreemd dat dit niet automatisch gebeurt.

Dat zou eigenlijk wel automatisch hebben moeten gebeuren. Ik heb mijn TV ontvangers in ieder geval niet hoeven herstarten. Heb jij jouw TV ontvangers 's nachts standby staan of in deep-sleep (alleen mogelijk op 2260 en 5202) dan wel helemaal uit?

Reputatie 2
Badge

Normaal zet ik de ontvanger in deep-sleep maar heb dit enkele dagen niet gedaan. Mijn ontvanger kwam de laatste software update niet goed uit. Dus ik heb hem toen maar gereset. Dus er is geen kanaal update als je de ontvanger in standby uitzet. Ik heb al vaker gemerkt dat mijn Arris 5202 bakkie een software update moeizaam verwerkt. Ik heb maar 1 ontvanger.

Reputatie 6
Badge +8

Ik wil dit onderwerp weer eens onder de aandacht brengen. 

Mijn vraag is wanneer NPO 1 extra nu eens in HD doorgegeven gaat worden. 

De zender wordt al maanden in HD doorgegeven bij Ziggo het kan toch niet zo zijn dat Ziggo nu ineens voor gaat voorlopen met het doorgeven van HD zenders.

Dus ik zou graag horen of er al plannen zijn om deze binnenkort in HD door te geven. Want om nou weer de Top 2000 in SD te moeten bekijken kan anno 2021 echt niet meer.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Dreetje! We blijven werken aan het verbeteren van het zenderaanbod. Alleen heb ik op dit moment geen nieuwe informatie hierover. Ik kan dus niet direct zeggen of deze zender binnenkort ook in HD te zien zal zijn. Zodra we een wijziging doen in ons zenderaanbod zullen we dit uiteraard van tevoren (via het forum) bekend maken. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dreetje! We blijven werken aan het verbeteren van het zenderaanbod. Alleen heb ik op dit moment geen nieuwe informatie hierover. Ik kan dus niet direct zeggen of deze zender binnenkort ook in HD te zien zal zijn. Zodra we een wijziging doen in ons zenderaanbod zullen we dit uiteraard van tevoren (via het forum) bekend maken. 

 

En bij voorkeur ook in HD glas (de originele stream).

Dat verschil kan je echt heel erg goed zien.

En meer HD glas kanalen.

Zie ook de Topic HD glas op 1.

@joop2011schrijft: En bij voorkeur ook in HD glas (de originele stream).

Dat heeft voor NPO 1 Extra ( en 2 Extra) geen enkele zin. De stream voor de “Extra” kanalen is 720p (bron).

Reputatie 7
Badge +28

Hi @Dreetje! We blijven werken aan het verbeteren van het zenderaanbod. Alleen heb ik op dit moment geen nieuwe informatie hierover. Ik kan dus niet direct zeggen of deze zender binnenkort ook in HD te zien zal zijn. Zodra we een wijziging doen in ons zenderaanbod zullen we dit uiteraard van tevoren (via het forum) bekend maken. 

En dan ook graag via Digitenne. 

(Ook al weet ik dat KPN niet gaat over de invulling van de NPO-zenders...) 

Reputatie 2
Badge

Ik wil dit onderwerp weer eens onder de aandacht brengen. 

Mijn vraag is wanneer NPO 1 extra nu eens in HD doorgegeven gaat worden. 

De zender wordt al maanden in HD doorgegeven bij Ziggo het kan toch niet zo zijn dat Ziggo nu ineens voor gaat voorlopen met het doorgeven van HD zenders.

Dus ik zou graag horen of er al plannen zijn om deze binnenkort in HD door te geven. Want om nou weer de Top 2000 in SD te moeten bekijken kan anno 2021 echt niet meer.

EENS! KPN, T-Mobile en Ziggo zouden het in Full HD moeten gaan doorgeven, temeer ook nu dat 3FM Serious Request terugkeert met glazenhuis in Amersfoort, dat is ook in SD niet meer om aan te zien en kan idd echt niet anno 2021!! http://npo3fm.nl/nieuws/3fm-serious-request/f18adea2-67a7-4a1c-8a79-4c814a6b8a99/het-glazen-huis-keert-terug-voor-3fm-serious-request-2021

Reputatie 6
Badge +8

@DaveFlash 

Ziggo geeft de zender al door in HD.

Dus KPN loopt nog een beetje achter

Reputatie 2
Badge

@DaveFlash

Ziggo geeft de zender al door in HD.

Dus KPN loopt nog een beetje achter

enkel in 720p tho. dus nog niet helemaal zoals het zou moeten

Reputatie 6
Badge +8

@DaveFlash

Ziggo geeft de zender al door in HD.

Dus KPN loopt nog een beetje achter

enkel in 720p tho. dus nog niet helemaal zoals het zou moeten

Hij wordt alleen maar aangeboden in 720p door de NPO.

Maar dat is nog altijd vele mate beter dan SD dat kan echt niet meer anno 2021.