Beantwoord

NPO 1 doet het niet

  • 22 May 2020
  • 21 reacties
  • 1147 keer bekeken

Om onduidelijke reden is alleen NPO1 niet te vinden in het programma-overzicht. Ook bij terugkijken werkt NPO 1 niet. KPN is niet bereikbaar voor dit soort vragen. We hebben het probleem al 2 maanden. Wie helpt? 

icon

Beste antwoord door PeterG 23 May 2020, 11:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Wat een apart probleem. Dit is wel interactieve tv, hè. Niet misschien Digitenne?

Welke ontvanger heb je? Motorola vip1853, Arris vip2952 of vip5202, Arcadyan hmb2260?

Is deze aangesloten via een stopcontactadapter?

Heb je ‘m al eens even een minuut uit gehad (schakelaar achterkant)? Evt. daarna nog een (software)reset.

Evt. ook te zien via 191 (daar worden ondertitels door een computerstem voorgelezen, maar er is weinig buitenlands op de zender).

Peter, dank voor je reactie. Het is interactief met de Arcadyan. Uitschakelen en resetten helpt helaas niet. Hij begint weer op 2 en als je dan terugschakelt kom je op 14xx lokale tv. 661 NPO1 HD glas is onze fall back, maar lastig in dagelijks gebruik

 

 

Fall back? Het is bij glasvezel juist de bedoeling dat je 661 (t/m 670) gebruikt.

De kanalen 661 t/m 670 zijn juist een stuk beter via glasvezel dan 1 t/m 10.

Overigens dienen 1 t/m 10 het dan ook wel te doen. Maar op glasvezel zouden dat de fall back moeten zijn :wink: . Op mijn 43 inch zou ik 't wel weten, dan zou ik via 661 t/m 670 kijken. Maar hier alleen DSL helaas.

Staat de zender misschien VERBORGEN? Kijk even onder instellingen → zenders verbergen of daar een kruisje voor 1 NPO 1 staat.

OF… heb je misschien een eigen zenderlijst in gebruik??? En staat ie daar niet voor aangevinkt.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Fedde Wildenbeest, wat gek dat alleen NPO 1 het niet doet. Ik vermoed dat de oplossing in een van de tips van Peter hierboven zit. Mocht dat niet zo zijn, of als je nog vragen hebt, laat het dan vooral weten.

Beste Alexa, dank voor je tussenkomst. De zender is zeker niet verborgen, daar had ik zelf ook al naar gezocht. En ik werk niet met een eigen zenderlijst. Heb hem opnieuw gereset naar fabrieksinstellingen en dan is 1 als kanaal nog steeds afwezig. In het verleden kwam en ging kanaal 1 spontaan. Nu blijft hij permanent weg. Is 661 daadwerkelijk betere kwaliteit? Gerbuik middels kanaal 1 is praktischer in gebruik, ook met terugkijken e.d.

 

ook met terugkijken e.d.

Euh ahum. Dat doet mijn moeder ook gewoon met 661 e.v.

Doe terugkijken via de GIDS! In de nieuwe software straks kan dat niet anders.

Het blijft vreemd dat kanaal 1 NPO 1 HD het niet blijft doen. En 661 NPO 1 HDglas gelukkig wel (en 191 lijkt me ook).

Heb je kanaal 1 NPO 1 HD ook niet via de app (tablet, smartphone, Samsung/LG televisie) danwel de website (tv.kpn.com)?

Is 661 daadwerkelijk betere kwaliteit?

Ja, 661 heeft een betere kleurdetaillering en is daardoor geheel scherper. Zelfs op de FHD 32 inch van mijn moeder zie ik dat verschil. De kwaliteit is gelijk aan de levering via de Mediagateway (12,5 Mb/s) terwijl 1 NPO 1 HD op 7,2 Mb/s wordt doorgegeven.

Reputatie 7
Badge +19

@Fedde Wildenbeest Peter heeft het mooi uitgelegd hierboven, zender 661 is inderdaad van hogere kwaliteit :slight_smile: Deze kan je inderdaad ook gebruiken voor terugkijken van programma's.

Maar het is wel gek dat de ‘normale’ NPO 1 HD het niet doet. Zie je 'm ook niet terug als je de programmagids opent? Hoe ziet dat eruit, begint de gids dan bij 2? En wat gebeurt er als je gewoon naar zendernummer 1 wilt navigeren, dus deze indrukt op de afstandsbediening? 

En net als Peter ben ik ook wel benieuwd of je NPO 1 wel kunt bekijken via iTV online, laat je het ons weten?

Alexa, 

 

Dank voor je antwoord. In de programmagids is NPO1 verdwenen. Hij begint met 2, en als een pagina omhoog gaat kom je bij 1475 Land van Cuijk o.i.d. Als je 1 kiest op de afstandsbediening, gaat hij naar NPO2. 

 

iTVonline kom ik niet in met mijn inloggegevens. Is niet gekoppeld. En als ik op ok toets om dit wel te koppelen in mijn.kpn (volgens de melding) springt hij weer terug naar het inlogscherm. Zou ook best handig zijn als dit werkt. 

 

Misschien kan iemand op afstand meekijken in onze ontvanger?

 

Dank  en groet, 

 

Fedde 

Ik ben op al m’n apparaten op de online versie ingelogd met het ITV abonnementsnummer en pincode. (het abonnementsnummer vind je i.d. decoder menu → instellingen (ok-knop)  en dan 1 X op gele knop drukken).

Voor inloggen met KPN ID op de online versie dient je Thuis abonnement in je MijnKPN Account gekoppeld te zijn. Dat kan alleen thuis via eigen wifi / bedraad.

Reputatie 7
Badge +19

@Fedde Wildenbeest Lukt het inloggen op iTV Online wel met de tips van Peter hierboven? Met jouw KPN ID, dan wel met het abonneenummer? 

Ik kan niet ín jouw tv-ontvanger kijken, maar ik zoek natuurlijk graag mee naar de oplossing. Kan je voor mij ook jouw postcode en huisnummer toevoegen aan jouw forumprofiel? Dan kijk ik of ik van afstand de oorzaak vinden kan. Laat je het weten als je ze hebt ingevuld?

@ Alexa, gegevens zijn aangevuld. Itv online kom ik niet in. Ik stuit op de volgende melding, 

Via Mijn KPN kom ik vanzelf weer in het proces waar ik weer stuit op deze melding. 

 

Mijn KPN geeft ook al een week lang geen producten aan

Ik probeer namelijk te achterhalen of de opzegging van het mobiele abonnement van mijn vrouw is doorgekomen. Dit valt niet te verifiëren. Ook kan ik hier geen contact over krijgen

 

Dank alvast weer

 

Fedde 

Ik heb dat met MijnKPN ook wel eens.

Alle KPN cookies meuk wissen helpt dan.

(browser: Firefox)

De ITV app is ook aan te melden met het ITV abonnementsnummer en ITV pin.

Dank Peter, 

 

Mijn Pin heb ik nog, maar doordat mijn KPN niet functioneert (ook niet in Edge), kom ik niet achter mijn abonnementsnummer. Op de factuur kan ik het niet aflezen, want die zit ook achter mijn.KPN

Ik drijf af geloof ik. Zal kijken of de MijnKPN app meer soelaas biedt. 

 

 

Ik heb volgens mij het probleem dat alleen het mobiele abonnement van mijn vrouw (waarvan ik probeer te achterhalen of opzegging is doorgekomen) achter mijn KPN ID zit. Mijn KPN compleet pakket thuis zie ik niet (meer). Hoe krijg ik wel toegang / contact tot kpn als je ze niet kan bellen en mijn KPN niet werkt!?

 

Ik ben een stap verder. Denk dat door de opzegging van het mobiele abonnement het mijnKPN account (ooit aangemaakt voor het mobiele abonnement) KPN compleet ook ontkoppelt is van dit account. Nieuw MijnKPN account aangemaakt en KPN compleet gekoppeld. Is nu weer zichtbaar en in te stellen. ITV werkt nu ook. Hier is NPO1 wel zichtbaar

Het ITV abonnementsnummer is af te lezen in het menu van de decoder.

menu → instellingen (selecteren en ok knop indrukken) en dan 1 X gele knop. In het rijtje wat dán komt is ie gewoon te lezen :wink: .

 

ITV online werkt nu ook. Hier is NPO1 wel zichtbaar

Dat ITV online wel NPO 1 geeft lijkt het mij duidelijk dat het toch “iets” met de decoder is. Maar wat??????

Kijk op de decoder toch nog eens onder de verborgen zenders (zenders verbergen onder instellingen).

Reputatie 7
Badge +19

@Fedde Wildenbeest Fijn dat 't later nog gelukt is met MijnKPN!

Daarnaast is het heel gek dat NPO 1 het alleen op de tv-ontvanger niet doet. Ik heb een melding voor je aangemaakt voor onze Technische Dienst. Zij kijken hier naar en zo gauw ze meer weten nemen ze telefonisch contact met je op. Meestal gebeurt dit al binnen enkele werkdagen, zo snel mogelijk. Ik hoor het graag zo gauw je iets gehoord hebt, en natuurlijk ook als je intussen vragen hebt.

Beste Alexa, fijn. Ook bij gemist en de gids start er nl niets van NPO1 en 661 is dan een eind zappen vanuit die menu's 

 

mvg

 

Fedde 

@PeterG bij zenders verbergen heb ik al een aantal keren gekeken. Is het echt niet. Dank voor het meedenken

661 is dan een eind zappen vanuit die menu's 

slechts 3 x drukken. Ook in de gids kun je de cijfers gebruiken om snel naar andere zender i.d. gids te gaan: 6, 6, 1.

Het aparte 'Gemist’ in het menu gaat vervallen. Dat kan nu al via de GIDS en straks alleen maar. Ik gebruik ‘Gemist’ in het menu nooit. Gewoon de gids. Mijn moeder ook, ook met 661 t/m 670.

(nogmaals: neemt niet weg dat 1 NPO 1 HD het ook dient te doen)

Reputatie 7
Badge +30

Is er inmiddels contact geweest, @Fedde Wildenbeest2? Ik ben benieuwd of het nu werkt!