Beantwoord

NPO PLUS werkt niet meer na update smart TV

  • 25 August 2020
  • 9 reacties
  • 5370 keer bekeken

Sinds de update werkt NPO Plus niet goed eer op de smart TV. Na het connecten en het ingeven van de code komt de menustructuur maar bij het kiezen van een serie blijft alles ‘hangen’. Reboot modem heeft niet geholpen. Tot voor de update heeft het altijd prima gewerkt. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Coral 27 August 2020, 21:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Samsung smart TV software update uitgevoerd, geen resultaat.

Ik heb 35 minuten in de wacht gestaan bij KPN voor ik iemand te spreken kreeg. Hierna ging men het uitzoeken en werd de verbinding verbroken.. 

Reputatie 6
Badge +8

Begrijp niet helemaal wat je van KPN verwacht, de fabrikant van je TV heeft een software update uitgevoerd waardoor een app op de tv het niet meer doet. KPN kan hier niks aan doen.

Je kunt je beter tot de NPO wenden en hun vragen/verzoeken of hun app voor de nieuwe tv software te updaten.

Je kunt hie zien welke TVs ondersteund worden.

https://service.npo.nl/onderwerp/npo-start-plus#npo-start-op-het-televisiescherm

Staat die van jou er tussen dan zou ik het zeker melden.

Dank voor het antwoord.

 

Het probleem is ontstaan sinds de neiuwe menustructuur van KPN zichtbaar is. Daarmee trek ik de conclusie dat het probleem dus veroorzaakt is door de KPN update. Ik heb inderdaad een 3 jaar oude Samsung smart TV die echter volgens de link van NPO ondersteund zou moeten worden.  Hoe kan ik nu vast stellen of het probleem NIET wordt veroorzaakt door de KPN update? (als er verder niets is gewijzigd in de firmware van de TV) Vast bedankt voor de hulp!

Mijn TV ontvanger is een Arris VIP2952 V2. Ik lees elders in dit forum dat er bij de update van KPN allerlei zaken niet goed werken. Waarom wordt ik bij voorbaat al door verwezen naar NPO? Waarom dan ook niet Samsung?  Heb sterk het vermoeden dat de nieuwe software de NPO content stream niet goed aankan. Startmenu van de NPO werkt nl wel, maar zodra content gekozen wordt (willekeurig) ‘hangt’de app en doet niet meer.  

Reputatie 6
Badge +8

Na mijn weten ondersteunen de ontvangers van KPN alleen Netflix, Videoland en Amazon Prime als extra tv dienst en niet de NPO app. Op de website van KPN kan ook nergens iets over de NPO start app terugvinden. Als ik het fout heb zal iemand zich op korte termijn wel melden om mij te corrigeren. 

Hoe open je de app? Via welk menu? En met de Samsung afstandsbediening of die van KPN? 

En de reden waarom ik naar de NPO verwijs is omdat hun verantwoordelijk zijn voor de werking van de app op je Samsung tv (er van uitgaande dat je de app op de tv zelf gebruikt). Samsung als fabrikant benaderen heeft niet veel zin, die ondersteunen misschien de NPO in het maken/onderhouden van de app, maar kunnen jou als consument ook niet verder helpen. 

Ik vind het allemaal erg onduidelijk wat KPN allemaal ondersteund. Heb een betaalde NPO plus dienst die altijd heeft gewerkt en die door NPO ook wordt geadviseerd voor KPN aangestuurde smart TV's. Zelfs als KPN de NPO plus app niet ondersteund, wat ik betwijfel, dan zal een app die al maanden goed heeft gewerkt niet ineens ermee stoppen.

De app wordt geopend via de de samsung afstandbediening.

Ik overweeg een downgrade van de KPN software, puur om vast te stellen of dit het verschil maakt. Weet niet of dit overigens kan, maar ga het proberen voor ik verder kijk. Heb ook een mail gestuurd naar de NPO.

Reputatie 6
Badge +8

Software downgraden kan niet. Maar heeft ook geen nut.

Haal de ontvanger van KPN er helemaal tussen uit, en probeer dan die app is te gebruiken. 100% zeker dat je dan nog steeds tegen hetzelfde probleem aanloopt. Het is puur toeval dat je dit issue tegelijk met de upgrade van de software van je ontvanger krijgt. NPO zal met een oplossing moeten komen, succes. 

 

Voor de volledigheid, NPO erkend dat er een probleem is met de app via onderstaande reactie. Wordt vervolgd.

 

We horen sinds gisteren inderdaad van enkele gebruikers dat zij op hun smart tv de melding "Momenteel niet beschikbaar, of het speelt niet af op uw device type" krijgen. We weten helaas nog niet waar deze melding vandaan komt, maar zijn dit wel al aan het uitzoeken. Zou u ons willen helpen om dit probleem op te lossen? We hebben dan enkele vragen voor u die ons helpen sneller tot de kern van dit probleem te komen:

- Wat is het merk en modelnummer van de TV?
- Welke softwareversie draait hierop?
- Welke versie van de NPO app draait hier op?
- Welke provider gebruikt u?
- Wat is uw IP-adres? Dit kunt u opvragen via www.whatsmyIP.com
- Wat is de actuele internetsnelheid, gemeten via speedtest.net? 
- Tot slot ben ik benieuwd op dit probleem is opgelost als u de stekker minimaal 20 minuten van het stroom haalt. Hiermee leegt u de cache en dat lost veel problemen al op. Zo niet, dan horen we graag bovenstaande informatie van u terug.

Onze excuses voor het ongemak.

Reputatie 1

Help. Ik heb nu sinds 3 dagen een storing op de npo app. Andere apps zoals rtl xl en videoland enzo doen het wel gewoon.

Ik start de app en dan blijft hij hangen op een uitzending die ik als laatste heb gekeken. Dat beeld fragment blijft vast in beeld staan.

Heb alles al geprobeerd. Kan dit komen omdat kpn bezig is met een update? Wat nu wel een beetje na maanden lang stront vervelend word. Eerst een traag tv menu en nu weer dit. Ben dit niet van kpn gewend en ben al jaren klant.