Beantwoord

NPO Politiek in basispakket?

  • 13 April 2021
  • 5 reacties
  • 158 keer bekeken

De laatste tijd zat NPO Politiek een tijdlang gewoon in het basispakket. Erg prettig om de debatten rond om coronacrisis te volgen. En ook de debatten om de kinderopvangtoeslag en de recente formatie perikelen. Sinds kort is NPO Politiek weer uit het basispakket verdwenen. Dit vind ik erg jammer. Ik weet dat deze zender in het pluspakket zit maar aangezien NPO Politiek de enige zender is in het pluspakket waar ik belangstelling voor heb vind ik het wel heel duur worden om daarvoor een abonnement op het pluspakket te nemen. Ik hoop daarom dat KPN de zender NPO Politiek snel weer aan het basispakket toevoegt. Mede omdat ik dit als een belangrijke nieuwszender zie die een grote toegevoegde waarde heeft voor de informatievoorziening van politieke beslissingen dievoor iedereen in Nederland van (groot) belang zijn.

icon

Beste antwoord door Bart_2020 14 April 2021, 08:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @FGH053 ,

Waarschijnlijk is doorgifte voor providers niet gratis, daarom zit het in het pluspakket.

Het is met een browser gewoon te bekijken via: Home | Tweede Kamer der Staten-Generaal of NPO Politiek via NPOstart.

Groet Bart

Reputatie 7
Badge +24

Als je ook mobiel bij KPN hebt, dan is pluspakket gratis bij de oudere abonnementen, of je krijgt er bij Hussel 5 euro entertainmentkorting op. Waardoor het € 1,99 kost.

Ik denk dat KPN ook mag nadenken over het argument dat NPO Politiek wellicht een zender is die thuishoort in een basispakket, en niet weggestopt in een pluspakket. Het gaat hier om een zender met algemeen nut, informatie over onze democratie. Gewoon weer in het basispakket. KPN is toch niet voor niets “koninklijk"?

Raar dat npo politiek er niet meer gratis bij is....

Reputatie 7
Badge +20

Raar dat npo politiek er niet meer gratis bij is....

 

Het is nooit gratis geweest bij KPN. 

Alleen het laatste jaar was het tijdelijk voor iedereen toegankelijk.

Ik denk dat er niet zoveel mensen nakijken, ik kijk alleen de samenvattingen en dat vind ik voldoende.

Uren kijken heb ik echt het geduld niet voor, dan kijk ik liever een serie of een film.

 

En zoals Nick83 al aangeeft, zo duur is het pluspakket niet, vooral niet als je ook mobiele telefoon van KPN heb.  (zie boven bij antwoord van Nick83).