Beantwoord

NPO Politiek ineens uit het basispakket?

  • 13 April 2021
  • 15 reacties
  • 9178 keer bekeken

Ik keek de laatste tijd veel naar npo politiek. Deze was sinds eergisteren ineens verdwenen. Na zoeken schijnt deze uit het basis pakket te zijn gehaald. Moet ik hier 9,95 voor gaan betalen?  Dan kan ik beter overstappen naar ziggo oid. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 April 2021, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Enerby ,

Admin edit 30-11-2021:

Per 15 december worden NPO Nieuws en NPO Politiek samengevoegd. Vanaf dat moment zit de zender NPO Politiek en Nieuws in het basispakket op zender 83.

NPO Politiek heeft bij KPN altijd deel uitgemaakt van het Pluspakket. Wel heeft KPN begin 2021 deze zender een paar maanden tijdelijk opengezet voor iedereen. Of deed jij mogelijk mee aan een actie van drie maanden gratis tv-pakket, zoals het Pluspakket? 

Tip: NPO politiek is gratis beschikbaar via NPOstart. De app is op smart-tv’s beschikbaar. Ook via tablet en smartphone met de NPOstart app. Via laptop (via hdmi aan te sluiten op tv) via npostart.nl. Providers moeten NPO 1, 2 en 3 doorgeven via het basispakket. Van de overige zenders die ze inkopen(!) van de NPO mogen ze het zelf weten. Zover ik weet zit deze zender bij Ziggo ook niet in het Basispakket. 

Wel vreemd, NPO wordt betaald van belastinggeld. Als consument moet je nu dus dubbel voor deze zender betalen.

Hallo Noordzee,

bedankt voor je antwoord. 
 

ik was idd in de veronderstelling dat deze in het basispakket zat. Daar heeft hij in het verleden wel altijd in gezeten, dat weet ik zeker. 
Bij ziggo zit hij wel in het basis pakket. 
Mijn contract loopt volgens mij binnenkort af, maar even kijken wat ik hier mee ga doen. 

Bij mij is de zender ook ineens weg, en ik weet niets van 3 maanden gratis pluspakket. Ik kan dat ook niet terugvinden op een factuur of in een mail. Volgens mij is dat dus flauwekul.

Een antwoord van iemand van KPN die wel weet hoe het zit zou fijn zijn. Heel irritant dat er bij een coronapersconferentie onderin beeld staat dat het verder gaat op kanaal 81 en dat die ineens niet meer blijkt te bestaan...

@Enerby , @abc1234 , @Bikkes 

Van 22 januari t/m 4 april zaten 8 zenders uit het pluspakket tijdelijk in het basispakket.

Van de 8 zijn Animal Planet en NPO Politiek vorige week vergeten. KPN heeft deze nu alsnog weer uitgezet voor kijkers zonder pluspakket.

Je kunt NPO Politiek gratis kijken via NPOstart.nl.

De NPO biedt haar zenders niet gratis aan aan de providers! Dit is voor NPO een extra verdienmodel. Om het extra terug te verdienen kiezen providers er voor om de extra zenders in hun pluspakket te plaatsen.

NPO 1, 2 en 3 zijn de énige NPO zenders die een provider volgens de mediawet in het basispakket (dus ook tegen betaling v.d. consument) móet aanbieden.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo Noordzee,

bedankt voor je antwoord. 
 

ik was idd in de veronderstelling dat deze in het basispakket zat. Daar heeft hij in het verleden wel altijd in gezeten, dat weet ik zeker. 
Bij ziggo zit hij wel in het basis pakket. 
Mijn contract loopt volgens mij binnenkort af, maar even kijken wat ik hier mee ga doen. 

Bij mij is de zender ook ineens weg, en ik weet niets van 3 maanden gratis pluspakket. Ik kan dat ook niet terugvinden op een factuur of in een mail. Volgens mij is dat dus flauwekul.

Een antwoord van iemand van KPN die wel weet hoe het zit zou fijn zijn. Heel irritant dat er bij een coronapersconferentie onderin beeld staat dat het verder gaat op kanaal 81 en dat die ineens niet meer blijkt te bestaan...

@Enerby @abc1234 

En toch heeft NPO Politiek altijd in het pluspakket gezeten met uitzondering van een korte periode van een paar maanden dat KPN een aantal zenders uit het pluspakket tijdelijk heeft opengezet voor alle abonnees. Die periode van een paar maanden had te maken met een soort cadeautje vanwege de overlast met het trage menu. 

Los daarvan heeft een bepaalde groep klanten een aanbod gehad voor drie maanden gratis pluspakket, ESPN-pakket of wellicht nog iets anders. Maar goed, dat aanbod heeft niet iedereen ontvangen. 

Ik heb hier nog PDF-jes met de zenderlijsten per 1-6-2019 en 1-7-2020 en op beide overzichten staat NPO Politiek gewoon vermeld in het pluspakket. 

Hallo Noordzee,

het zou best kunnen hoor dat dit in 2019 niet het geval is geweest. Maar ik vind het wel vreemd dat het mij nu pas op valt. Heb al jaren Kpn / Telfort en kijk met perioden naar debatten. 
kijken via internet ga ik niet aan beginnen. 
Pa een cadeautje kan ik het niet noemen. Heb mij enorm lopen ergeren aan het menu en de vele problemen van de afgelopen 1,5 jaar. Terug kijken wat niet werk, opgenomen programma’s niet meer kunnen kijken. Halverwege een programma of film bij timeshift kijken errors krijgen en dat je daarna opnieuw vanaf het beginnen moet gaan kijken.  Om gek van te worden. Dan zie ik dit niet als een cadeautje, en zelfs niet als compensatie. 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo Noordzee,

bedankt voor je antwoord. 
 

ik was idd in de veronderstelling dat deze in het basispakket zat. Daar heeft hij in het verleden wel altijd in gezeten, dat weet ik zeker. 
Bij ziggo zit hij wel in het basis pakket. 
Mijn contract loopt volgens mij binnenkort af, maar even kijken wat ik hier mee ga doen. 

@Enerby Voordat je eventueel overstapt naar Ziggo: ook daar zit NPO Politiek niet in het basispakket, maar alleen tegen meerkosten in een aanvullend extra pakket.

Piet.

...

@Enerby Voordat je eventueel overstapt naar Ziggo: ook daar zit NPO Politiek niet in het basispakket, maar alleen tegen meerkosten in een aanvullend extra pakket.

Piet.

NPO Politiek zit bij Ziggo in het ‘TV Standaard’ pakket (dat je toch al wil hebben voor de HD zenders).

Reputatie 7
Badge +9
...

@Enerby Voordat je eventueel overstapt naar Ziggo: ook daar zit NPO Politiek niet in het basispakket, maar alleen tegen meerkosten in een aanvullend extra pakket.

Piet.

NPO Politiek zit bij Ziggo in het ‘TV Standaard’ pakket (dat je toch al wil hebben voor de HD zenders).

@obelisk Het ‘Standaard’-pakket is niet meer nieuw af te sluiten bij Ziggo. Het 'Kabel TV'-abonnement (zonder NPO Politiek) kost € 19,95 per maand. Het 'TV Start'-abonnement (met o.a. NPO Politiek) kost € 26,95 per maand.

Piet.

Ik heb '’gewoon'’ de NPOstart app in mijn Smart televisie. En kan via die route (ook) NPO Politiek aanzetten. Daar hoef je 't pluspakket niet voor te hebben.

Maar ja, heb 't pluspakket van kpn ook, duzz ...

...

@Enerby Voordat je eventueel overstapt naar Ziggo: ook daar zit NPO Politiek niet in het basispakket, maar alleen tegen meerkosten in een aanvullend extra pakket.

Piet.

NPO Politiek zit bij Ziggo in het ‘TV Standaard’ pakket (dat je toch al wil hebben voor de HD zenders).

@obelisk Het ‘Standaard’-pakket is niet meer nieuw af te sluiten bij Ziggo. Het 'Kabel TV'-abonnement (zonder NPO Politiek) kost € 19,95 per maand. Het 'TV Start'-abonnement (met o.a. NPO Politiek) kost € 26,95 per maand.

Piet.


TV Start is het standaard pakket zonder extra zenders. ‘Kabeltelevisie’ is (naar mijn bescheiden mening) niet te vergelijken omdat behalve NPO 1-3 alle zenders SD kwaliteit zijn. Maar goed, het is maar hoe je er in staat denk ik.

Persoonlijk vond ik het basis pakket van Ziggo ook iets fijner en gebalanceerder maar uiteindelijk was TV van ondergeschikt belang.

Ik heb '’gewoon'’ de NPOstart app in mijn Smart televisie. En kan via die route (ook) NPO Politiek aanzetten. Daar hoef je 't pluspakket niet voor te hebben.

Maar ja, heb 't pluspakket van kpn ook, duzz ...

Gefeliciteerd dat jij dit allemaal hebt. Geweldig. Je kan via de NPO start app ook NPO 1, 2 en 3 kijken. Je kan via internet ook RTL en SBS kijken. Misschien kan je je hele TV abonnement opzeggen.

Maar dat doe je niet, want TV kijken met het kastje van KPN is makkelijker, stabieler en vaak betere kwaliteit (kwaliteit geldt niet voor NPO Politiek). Daarnaast heeft niet iedereen een smart TV en willen de meesten niet betalen voor die 1 of 2 zenders uit het pluspakket waarin ze geïnteresseerd zijn.

Dus dit soort reacties voegen echt helemaal niets toe.

Reputatie 6
Badge +9

@abc1234 , deze reactie van jou overigens ook niet.

 

Ik keek de laatste tijd veel naar npo politiek. Deze was sinds eergisteren ineens verdwenen. Na zoeken schijnt deze uit het basis pakket te zijn gehaald. Moet ik hier 9,95 voor gaan betalen?  Dan kan ik beter overstappen naar ziggo oid. 

bij ziggo zit het gewoon in het standaard pakket dus waarom dan niet bij kpn vind dat het gewoon in het basis pakket hoort