Beantwoord

NPO Start Plus niet kunnen zien

  • 26 October 2019
  • 22 reacties
  • 1303 keer bekeken

ik betaal al maanden maar heb het nog nooit kunnen zien op TV.

ze maken er wel steeds reclame voor.

weet iemand een oplossing om NPO plus ook op TV te zien?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 8 November 2019, 17:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 5
Badge +4

@AdamJanVia een app op een Smart TV (of een IMbox, die maakt van een normaal lcd scherm een soort smart TV)  is het geen probleem.
AUB niet meer reageren in een topic(nieuw topic aanmaken is de beste manier voor reacties) wat al is beantwoord! Zo leest bijna niemand uw vraag.

OK dankjewel. ik heb een smart TV

Reputatie 5
Badge +4

@AdamJan Kunt u via het smart TV menu ook de app’s benaderen of downloaden(installeren)?
Ik ken alleen de Samsung Qled Smart TV, dus daar zou ik u verder mee kunnen helpen.
Maar maak eerst een nieuw topic bericht aan met uw vraag en verlaat dit topic omdat deze als beantwoord staat.

Reputatie 5
Badge +4

@AdamJan Prima, de moderator heeft een eigen topic voor u aangemaakt.
Dus kom maar op met de vragen er zijn nu vast meer lezers die u kunnen helpen.

geweldig bedankt!

 

ik betaal al maanden aan NPO plus maar heb het nog nooit kunnen zien op TV.

ze maken er wel steeds reclame voor.

weet iemand een oplossing om NPO plus ook op TV te zien?

 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

@AdamJanUw vraag staat al helemaal bovenaan.
Pas uw laatste bericht even aan met uw technische informatie, welke smart tv(merk en type), KPN ontvanger. Zo kunnen de lezers meteen aan de slag.
Klik op de drie groene puntjes en daarna bewerken.

Samsung 55 inch, gebogen scherm ongeveer 3 jaar oud.

 

model weet ik niet

Reputatie 5
Badge +4

@AdamJan Kunt u via het menu van de tv ook apps installeren? Nu heeft Samsung een eigen software Tizen in de tv’s, klopt dat bij u ook??
Ik kies menu en dan met de pijltoets naar links, na een paar keer klikken krijg ik “Apps” te zien, bevestig dit met de OK knop (meestal een ronde knop midden tussen de pijltoetsen.).
Is de software de laatste tijd ook nog bijgewerkt?? Kunt U zien welke software versie u hebt.
Zo dat is het eerste deel, graag uw reactie wat er allemaal bij u in beeld verschijnt. Succes...

gedaan. 37 apps, geen NPO plus erbij.

KPN kastje is STB 1.

niks te zien van een software versie

 

Reputatie 5
Badge +4

@AdamJan Dat zijn volgens mij de standaard apps, hebt u ooit wel eens eentje zelf geïnstalleerd in het begin van uw tv?
Er is vast ook een zoekfunctie om een nieuw te installeren app te vinden.
Probeer eens op “NPO” te zoeken, moet vast lukken.

bedankt, ik ga er morgen mee verder.

ik heb er nog geen geïnstalleerd.

groet, Adam

helaas, geen zoekfunctie te zien

Reputatie 5
Badge +4

@AdamJan Kunt u achter op de tv zien welke type u hebt, of misschien in het tv menu??
Dan kan ik een handleiding opzoeken en u daar verder mee te helpen.

OK, graag, maar ik moet nu naar Otterlo.

morgen meer tijd.

 

groet, Adam

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond@AdamJan, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

NPO Start is op meerdere manieren te bekijken. Allereerst kan je de app, als het goed is, downloaden. Bij een Samsung televisie gaat dat vaak als volgt:

1. Open het smart menu via de smart knop op de afstandsbediening

2. Open Samsung Apps

3. Selecteer de gewenste app (via Google Play Store of in het overzicht)

4. Kies download

Eenmalig inloggen en je zou erbij moeten kunnen!

Verder kan je vaak de app vanaf je tablet of mobiele toestel streamen, lukt bovenstaande bijvoorbeeld niet. Installeer de app op je toestel en stream met het Chromecast tekentje naar je televisie.

Wil je laten weten of het zo gelukt is? Indien niet, dan hoor ik toch wel graag welke Samsung televisie je hebt en wat je al geprobeerd hebt :wink:

Reputatie 7
Badge +21

@AdamJan, kan je NPO start inmiddels via de televisie bekijken?

Reputatie 5
Badge +4

@Susan_ Waarschijnlijk nog in Otterloo?? Of geen tijd??

Dit is niet zo'n moeilijke: TV is te oud! NPO start ondersteunt alleen tv’s die v.a. 2017 zijn geproduceerd.

Oplossing: Je kunt wél met een los aan te schaffen Chromecast NPOplus v.a. je smartphone of tablet casten naar je televisie om het dus op je televisie te zien. Op een andere manier gaat niet met een tv ouder dan 2017.
Een Samsung heeft zelf geen (ingebouwde) Chromecast.

https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/voldoende-alternatieven-voor-online-dienst-npo-start-op-oudere-smart-tv/ .

En wat voor HbbTV geldt geldt ook voor de app NPO start.
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2019/03/04/hbbtv-npo-werkt-niet-meer/ .

Samsung 55 inch, gebogen scherm ongeveer 3 jaar oud.

 

model weet ik niet

 

dank je wel. ik weet nog niet wat een chrome……….. is maar ga zoeken

Google: Chromecast :wink: .

Mijn smarttelevisie is 5 jaar oud. Sinds vandaag KPN en geen NPO plus meer blijkbaar. Gisteren hadden we nog wel NPO plus via Ziggo. Al 4 jaar. Dus info dat tv te oud is klopt volgens mij nieT.

Internet is internet. Dan maakt de provider niet uit. Wel gek dat nu je Smart tv de NPO plus app niet meer heeft.