Beantwoord

NPO Start Plus toevoegen aan het tv-pakket

  • 23 June 2019
  • 55 reacties
  • 91594 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Bij de apps in het TV-pakket staat wel de Netflix-app, maar nog geen NPO Start plus app.
Voor mensen zoals ik die zijn geabonneerd op zowel Netflix als NPO Start plus, is dit jammer dat je geen buitenlandse series, zoals de Britse serie Poldark, niet kun terugkijken.

Wanneer komt de app NPO Start Plus als app erbij?
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 1 November 2022, 11:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @ronaldrobert

Ik denk niet dat ie app er komt, ik denk dat de NPO dit niet doet, dit willen ze voor hun zelf houden. Als je een SmartTV hebt met besturingssysteem Android dan kun je de NPO app ook downloaden op je tv. Want vanaf 1 juni is de app ook voor Android-systemen beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +30

Ha @ronaldrobert, hele goede vraag! Leuk dat je 'm hier stelt 🙂. Het klopt wat Dennis zegt: je kunt NPO Plus op je SmartTV downloaden. Dit gaat niet via KPN zoals dat bijvoorbeeld met Netflix kan. Het staat dus helemaal los van ons. Het is puur een abonnement dat via NPO aangeboden wordt en via Smart TV, computer, tablet of telefoon bekeken kan worden.

Verder ben jij niet de enige die dit graag wil, daarom hebben we dit al eens intern aangekaart. De collega's die erover gaan, weten dus dat de wens er ligt. Hopelijk kunnen we je in de toekomst verrassen, maar op dit moment ziet het er nog niet naar uit dat het gaat komen!

Echt jammer dit.

ben lid geworden van NpoStartPlus om lekker op tv te kunnen kijken, en dat blijkt nu dus niet te kunnen. Op ipadje kijken?

welk belang heeft NPO hierbij? Want op deze manier ga ik t weer opzeggen.

Kan KPN dit regelen?

of moet je eerst n andere tv kopen? 

Karel

Reputatie 7
Badge +22

Echt jammer dit.

ben lid geworden van NpoStartPlus om lekker op tv te kunnen kijken, en dat blijkt nu dus niet te kunnen. Op ipadje kijken?

welk belang heeft NPO hierbij? Want op deze manier ga ik t weer opzeggen.

Kan KPN dit regelen?

of moet je eerst n andere tv kopen? 

Karel

Beste @Karels 

Ik begrijp dat je geen SmartTV hebt? KPN zou dit eventueel wel willen, maar wilt de NPO dit wel? Want als NPO dit niet wilt dan houd het op. Verder draait de TV ontvangers op hele andere software, het draait niet op iOS en Android.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Karels, welkom! Het is inderdaad zo dat wij hier geen zender of app voor hebben via de ontvanger. We krijgen deze vraag heel af en toe en blijven deze signalen natuurlijk wel meteen doorgeven. Bedankt dus hiervoor!

Reputatie 1

Is er al enig zicht op wanneer die npo start app er komt? Verbaast me dat kpn die nog niet aanbiedt

Is er al enig zicht op wanneer die npo start app er komt? Verbaast me dat kpn die nog niet aanbiedt

KPN heeft hier geen belang bij het verbaast mij dan ook niks. We kunnen al terugkijken via de gids en op andere methoden.

Reputatie 1

@Galdor 68 weet niet of ik het met je eens ben. Ik wil npo startplus voor films etc en die worden vaak niet via reguliere npo kanalen uitgezonden. Waarom dan wel Netflix? Ik denk dat kpn ook waarde hecht aan blije klanten. Lijkt me kleine moeite en groot plezier. Ben kennelijk niet de enige....

Helemaal mee eens npo start zou gewoon net als Netflix in de app van kpn moeten staan. Of een zender toegewezen krijgen waar je kan inloggen 

 

 

Reputatie 7
Badge +22

@Galdor 68 weet niet of ik het met je eens ben. Ik wil npo startplus voor films etc en die worden vaak niet via reguliere npo kanalen uitgezonden. Waarom dan wel Netflix? Ik denk dat kpn ook waarde hecht aan blije klanten. Lijkt me kleine moeite en groot plezier. Ben kennelijk niet de enige....

Helaas gaat KPN dit niet doen @Madeliefje1, maar heb je dan geen SmartTV? Want daar staat NPO Start Plus er meestal op. Maar let op, ik denk als je films wilt kijken moet je een abonnement nemen op NPO Start Plus.

Helemaal mee eens npo start zou gewoon net als Netflix in de app van kpn moeten staan. Of een zender toegewezen krijgen waar je kan inloggen 

Dit is een mooi idee @Maa ikke, maar om iedere app in de TV ontvangers van KPN te zetten, dat wordt een dure business. Want iedere app die voor iOS en Android is werkt niet op de TV ontvanger, daarvoor moet een hele nieuwe app ontwikkeld worden. En dat is een behoorlijke kostenplaatje, dan wordt je KPN abonnement nog duurder. 

Helemaal mee eens npo start zou gewoon net als Netflix in de app van kpn moeten staan. Of een zender toegewezen krijgen waar je kan inloggen 

 

 

Daar zijn de Android tv boxen een uitkomst voor als je geen smart tv hebt, of met behulp van een chromecast streamen. Het moet voor zowel KPN als de NPO van belang zijn om een app enkel voor de KPN ontvangers te laten ontwikkelen. NPO is goedkoper uit met algemenere versies voor IOS en Android. 

Gewoon een chromecast kopen. Ben je van niemand afhankelijk meer en het is sowieso leuk. 

Reputatie 1

Sinds kort overgestapt naar KPN en ook geabboneerd op NPO plus. Nooit bij stilgestaan dat (in 2020) deze app niet in het kastje van KPN zit.  Eind van het jaar maar weer overstappen dan. 

“Sinds kort overgestapt naar KPN en ook geabboneerd op NPO plus. Nooit bij stilgestaan dat (in 2020) deze app niet in het kastje van KPN zit.  Eind van het jaar maar weer overstappen dan.”

Bij welke aanbieder zit de app van NPO wel in de tv-ontvanger dan? Ik denk niet dat KPN de enige is die het niet ondersteund.

Reputatie 1

Je koopt voor 4 tientjes een chromecast en er gaat een wereld voor je open. Wij hebben een Sony tv van zo'n 8 jaar oud en op deze manier kan bijna alles 

Terug naar Ziggo dus bij de eerste de beste gelegenheid.

Reputatie 7
Badge +30

@Jan3353 dat staat je natuurlijk altijd vrij! Echter biedt Ziggo deze app ook niet zelf aan. 

Hallo Iedereen,

Zo zonde dat KPN nog geen mogelijkheid heeft om op tv NPO Start en/of NPO Plus te kijken. Eigenlijk lopen ze daarmee een flink eind achter op de meeste providers. Misschien zouden ze bij KPN zo'n mixbox moeten aanbieden, zoals bij Ziggo. Daar lukt het wel via zo'n media X-Box. Apropos, verder ben ik dik tevreden over mijn KPN-abonnement.

Ciao!

Johanna Elisabeth

Zonder smart tv en een beschikbare HDMI aansluiting is NPO Plus te doen met Chromecast. Maar ik zou van KPN wel eens willen begrijpen wat nu eigenlijk de bottleneck is om die functionaliteit, net als Netflix, gewoon wel via de decoder beschikbaar te maken.

Intussen heb ik zo'n Chromecast aangeschaft plus een HDMI-switch, waardoor ik in elk geval alvast het e.e.a. kan streamen. Bedankt voor je reactie, Lex! En ik ben het helemaal met jou opmerking eens wat de decoder betreft.

Ciao!

Johanna Elisabeth

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Lex V te H en @Johanna Elisabeth, goede vraag! Ik weet niet wat de reden is, maar ik weet wel dat we nog niet voornemens zijn om dit via de ontvangers beschikbaar te stellen. Mocht daar verandering in komen, dan zullen we dit zeker communiceren!

Reputatie 1

@Jan3353 dat staat je natuurlijk altijd vrij! Echter biedt Ziggo deze app ook niet zelf aan. 

Dit klopt niet hoor. Bij Ziggo is NPO start wel te bekijken.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/geniet-nu-van-npo-start-via-de-mediabox-next-60707

Ook alleen maar in combinatie met de Next mediabox, en die word alleen bij het duurste abonnement aangeboden, kost je 88.50 per maand in de basis.

Reputatie 7
Badge +30

@Art81 dank voor de toelichting!

Reputatie 7
Badge +16

NPO Start zou wel een aangename toevoeging zijn, met een abonnement heb je een wereld aan programma’s tot je beschikking. Zou dat niet via de apps kunnen op itv? Maar nog mooier als het via het hoofdmenu kon, zoals Netflix, YouTube en Prime.