Vraag

NPO zenders geen geluid Smart TV app Samsung televisie

  • 21 October 2021
  • 7 reacties
  • 375 keer bekeken

Hallo

Sinds gisteren heb ik geen geluid bij de zenders van ned 1, 2 en 3 ook de regionale zenders geven geen geluid.

Het volgende al geprobeerd:

  • Mijn Samsung tv volledig gereset naar fabrieks instellingen
  • Cat 5e kabel vervangen tussen router en TV
  • Router van de stroomvoorziening gehaald
  • De TV van de stroomvoorziening gehaald
  • iTV app opnieuw geinstalleerd

De samsung TV boven op de slaapkamer die signaal krijgt via een net-adapter die je in een wcd stopt (dus redelijk gedrukt signaal, qua snelheid) werkt alles prima. Kan iemand mij helpen waar dit aan ligt?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hier hetzelfde probleem. Al resultaat?

bij het terugkijken heb ik vreemd genoeg wel geluid…

Hoi @JdeWeerd  en @EduardvM .  Erg merkwaardig.

Kan het zijn dat dit een tijdelijke storing was? Hoe is het nu?

Hallo Erwin

Alles lijkt weer in orde. Een tijdelijke storing zou me verbazen, omdat de iTV app boven op de slaapkamer het wel goed deed.

Waarschijnlijk een storing in het signaal waar sommige firmware versies van Samsung tv’s last van hebben. Anders heb ik geen idee of verklaring.

 

Hier hetzelfde resultaat, sinds gister lijkt alles weer te werken. Sinds bovenstaande reactie hebben we geen instellingen gewijzigd of (bewuste) software updates uitgevoerd. Lijkt me iets van tijdelijke aard.

Wel vreemd aangezien dit schijnbaar alleen iets te doen had met de publieke zenders.

Erg vreemd. Normaliter staat de telefoon hier figuurlijk roodgloeiend als dit een landelijke storing was geweest. Ik vermoed een issue tussen het type tv en onze ontvanger.

Door wie of wat dit hersteld is, is voor mij nog volledig onduidelijk. Mocht het weer gebeuren, wil ik het uiteraard graag weten. 

@Erwin_

Het betrof de itv-app in een Samsung televisie. NIET de ontvanger.

Overigens had ik hier zelf geen last van met de itv app in m'n Samsung-tv.

Oops. Dank je, @PeterG . Â