De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Reputatie 3
Badge

En nu wordt het tijd voor een app voor Apple TV

 

Sluit me hier bij aan, is hoog tijd dat deze uit komt

Reputatie 7

En nu wordt het tijd voor een app voor Apple TV

Sluit me hier bij aan, is hoog tijd dat deze uit komt

Ik ben bang dat je daarvoor nog veel geduld zult moeten hebben.

Ik denk dat KPN nog eerder met een app voor Android TV zal komen puur vanwege het feit dat het bereik daarvan veel groter is.

Reputatie 4
Badge +1

En nu wordt het tijd voor een app voor Apple TV

Sluit me hier bij aan, is hoog tijd dat deze uit komt

Ik ben bang dat je daarvoor nog veel geduld zult moeten hebben.

Ik denk dat KPN nog eerder met een app voor Android TV zal komen puur vanwege het feit dat het bereik daarvan veel groter is.

Dat, en het feit dat er, in tegenstelling tot Android TV, geen Smart TV's bestaan draaiende op Apple TV OS.

Reputatie 2
Badge

Kan niet achter halen welk deze van jaarbouw is? 

https://www.philips.nl/c-p/32PFK6500_12/6500-series-slanke-full-hd-led-tv-powered-by-androidtm-met-tweezijdig-ambilight-en-pixel-precise-hd


Sowieso heb ik deze in 2015 gekocht, dus ik vrees dat deze tv niet geschikt is voor smart tv?

Reputatie 7
Badge +21

32 inch en tweezijdig ambilight…. die is wel ouder hoor.
Maar de app is er nog niet voor de Philips

 

Reputatie 7

Kan niet achter halen welk deze van jaarbouw is? 

https://www.philips.nl/c-p/32PFK6500_12/6500-series-slanke-full-hd-led-tv-powered-by-androidtm-met-tweezijdig-ambilight-en-pixel-precise-hd


Sowieso heb ik deze in 2015 gekocht, dus ik vrees dat deze tv niet geschikt is voor smart tv?

Dit is een Android TV en daar is sowieso (nog) geen smart TV app voor.

Als het goed is kan je wel gewoon met de iTV app op telefoon of tablet naar die televisie casten. Ik neem aan dat de firmware van die televisie up to date is.

Reputatie 7
Badge +21

Heb ff gekeken en het is wel een smarttv en de eerste software update was begin 2015, dus hij zal van bouwjaar 2014 zijn denk ik.
Ben bang dat daar geen ITV-app voor komt, maar ik kan mis wezen natuurlijk...

Reputatie 7

Heb ff gekeken en het is wel een smarttv en de eerste software update was begin 2015, dus hij zal van bouwjaar 2014 zijn denk ik.
Ben bang dat daar geen ITV-app voor komt, maar ik kan mis wezen natuurlijk...

Het is een Android TV dus als die televisie netjes zijn Android updates krijgt dan zal er wellicht ooit ook een smart TV app voor gaan komen.

Ik lees op de KPN website dat het nu mogelijk is om zonder KPN ontvanger met TV’s van Samsung en LG vanaf 2017 TV te kijken.

Nergens wordt vermeld welke zenders en met welke kwaliteit dit signaal wordt geleverd!

Mag ik er van uit gaan dat Glas HD op deze manier op mijn modere TV wordt weergegeven?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +24

Ik lees op de KPN website dat het nu mogelijk is om zonder KPN ontvanger met TV’s van Samsung en LG vanaf 2017 TV te kijken.

Nergens wordt vermeld welke zenders en met welke kwaliteit dit signaal wordt geleverd!

Mag ik er van uit gaan dat Glas HD op deze manier op mijn modere TV wordt weergegeven?

Nee. De kwaliteit is aanmerkelijk lager dan bij de decoder. En waarschijnlijk blijft dat ook nog wel ff zo. Begrijpelijk ook. Want het is iets voor "erbij", waar je niets extra's voor betaald. Als KPN dezelfde beeldkwaliteit aan zou bieden via de apps als via de decoder, dan zouden heel veel mensen hun 2de en 3de decoder opzeggen en via de apps kijken. Dat zou KPN veel geld kosten.

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Frank Beuningen 
Het zijn dezelfde zenders die ook in de ITV-app voor telefoon en tablet zitten.
En de kwaliteit is prima daar is niets op aan te merken, misschien dat @Nick83 iets fouts in zijn installatie heeft?
Inderdaad geen glaszenders maar die zitten dus ook niet in de app voor telefoon en tablet.

Reputatie 7

De smart TV app en het casten via de iTV app gebruiken exact dezelfde streams en de beeldkwaliteit van die streams is minder dan die via de TV ontvangers.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @Frank Beuningen 
Het zijn dezelfde zenders die ook in de ITV-app voor telefoon en tablet zitten.
En de kwaliteit is prima daar is niets op aan te merken, misschien dat @Nick83 iets fouts in zijn installatie heeft?
Inderdaad geen glaszenders maar die zitten dus ook niet in de app voor telefoon en tablet.

Kwaliteit is ook prima. Maar niet te vergelijken met Glas HD.

Allen bedankt voor jullie reactie, jammer en misleidend dat KPN op haar website met veel bravoure aangeeft dat zij voor de nieuwere TV toestellen (veelal Ultra HD /4K toestelen) een mogelijkheid geeft om zonder TV-ontvanger (het simpele nummer kastje) TV te kunnen kijken. Maar men vermeldt er niet bij dat de beeldkwaliteit lager is dan HD glas (top beeldkwaliteit van KPN) die alleen beschikbaar is middels de losse TV-ontvanger!

Een gemiste kans.

Misschien toch naar Ziggo?

Reputatie 7
Badge +17

Allen bedankt voor jullie reactie, jammer en misleidend dat KPN op haar website met veel bravoure aangeeft dat zij voor de nieuwere TV toestellen (veelal Ultra HD /4K toestelen) een mogelijkheid geeft om zonder TV-ontvanger (het simpele nummer kastje) TV te kunnen kijken. Maar men vermeldt er niet bij dat de beeldkwaliteit lager is dan HD glas (top beeldkwaliteit van KPN) die alleen beschikbaar is middels de losse TV-ontvanger!

Een gemiste kans.

Misschien toch naar Ziggo?

Ik lees op de KPN website dat het nu mogelijk is om zonder KPN ontvanger met TV’s van Samsung en LG vanaf 2017 TV te kijken.

Nergens wordt vermeld welke zenders en met welke kwaliteit dit signaal wordt geleverd!

Mag ik er van uit gaan dat Glas HD op deze manier op mijn modere TV wordt weergegeven?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Hi @Frank Beuningen , Bedankt voor je reactie. Bij deze..De kwaliteit van de Smart TV App is gelijk aan de kwaliteit van de ITV App wanneer je deze cast naar de tv.  Er wordt namelijk gebruik gemaakt van dezelfde stream (zoals @wjb al aangeeft). Excuses als je er een andere verwachting van had. 

Reputatie 1
Badge

 

Hi , gisteren de LG-app geïnstalleerd op m’n OLED4K. Ik zag echter dat de  actuele opnames die ik heb gemaakt via de tv-kastjes in huis , bijna allemaal niet in de opnamelijst voorkwamen die in de app werden getoond. Wel oude opnames die niet op de tv-kastjes te zien waren. Wederom een synchronisatieprobleem waar ik in t verleden al vaker naar gevraagd heb bij kpn tijdens een de gesprek via 0800-0402. Verder mooie app, alleen zal eea nog verbeterd moeten worden.

Heeft iemand tips hoe te synchroniseren en dit probleem op te lossen ?

greets!!! Pascal 🖥️📺📡

 

*Admin: quote van gehele topic verwijderd i.v.m. overzicht

Reputatie 7

Ik zag echter dat de  actuele opnames die ik heb gemaakt via de tv-kastjes in huis , bijna allemaal niet in de opnamelijst voorkwamen die in de app werden getoond. Wel oude opnames die niet op de tv-kastjes te zien waren. Wederom een synchronisatieprobleem waar ik in t verleden al vaker naar gevraagd heb bij kpn tijdens een de gesprek via 0800-0402.

Waarschijnlijk mis je de opnames van de HD-"Glas" zenders (661 t/m 670), klopt dat?

Zo ja, dan is dit geen synchronisatieprobleem maar een grote tekortkoming in het iTV platform.

Reputatie 1
Badge

Ik zag echter dat de  actuele opnames die ik heb gemaakt via de tv-kastjes in huis , bijna allemaal niet in de opnamelijst voorkwamen die in de app werden getoond. Wel oude opnames die niet op de tv-kastjes te zien waren. Wederom een synchronisatieprobleem waar ik in t verleden al vaker naar gevraagd heb bij kpn tijdens een de gesprek via 0800-0402.

Waarschijnlijk mis je de opnames van de HD-"Glas" zenders (661 t/m 670), klopt dat?

Zo ja, dan is dit geen synchronisatieprobleem maar een grote tekortkoming in het iTV platform.

Klopt wjb.  Betekent dit ook dat de tv-app alleen opnames van zenders 1 t/m 652 kan doen?

Reputatie 7

Ik strijd al langer dan een jaar om de opnames van HD-"Glas" zenders via de iTV app terug te kunnen kijken.

KPN heeft heel erg lang geleden beloofd dat na afronding van de uitrol van HD op 1 functionaliteit ook de HD-"Glas" zenders samengevoegd zouden gaan worden met de HD en SD variant. Daarmee zou dit probleem ook tot het verleden gaan behoren maar helaas is hier door KPN nog altijd geen structurele aandacht aan besteed.

 

Je kunt met de app inderdaad ook geen opnames inplannen voor HD-"Glas" zenders. Als jij in de app bijvoorbeeld een uitzending van NPO 1 opneemt dan zijn de HD en SD varianten als opname beschikbaar maar niet de HD-"Glas" variant.

Reputatie 1
Badge

Ik strijd al langer dan een jaar om de opnames van HD-"Glas" zenders via de iTV app terug te kunnen kijken.

KPN heeft heel erg lang geleden beloofd dat na afronding van de uitrol van HD op 1 functionaliteit ook de HD-"Glas" zenders samengevoegd zouden gaan worden met de HD en SD variant. Daarmee zou dit probleem ook tot het verleden gaan behoren maar helaas is hier door KPN nog altijd geen structurele aandacht aan besteed.

 

Je kunt met de app inderdaad ook geen opnames inplannen voor HD-"Glas" zenders. Als jij in de app bijvoorbeeld een uitzending van NPO 1 opneemt dan zijn de HD en SD varianten als opname beschikbaar maar niet de HD-"Glas" variant.

Dat is voor mij genoeg, als ik ze naar kan zien op iPad of iPhone. Waarom is t voor jou nog een probleem dat eea niet op glas is terug te kijken ?

greets!

Reputatie 7

Ik strijd al langer dan een jaar om de opnames van HD-"Glas" zenders via de iTV app terug te kunnen kijken.

KPN heeft heel erg lang geleden beloofd dat na afronding van de uitrol van HD op 1 functionaliteit ook de HD-"Glas" zenders samengevoegd zouden gaan worden met de HD en SD variant. Daarmee zou dit probleem ook tot het verleden gaan behoren maar helaas is hier door KPN nog altijd geen structurele aandacht aan besteed.

Je kunt met de app inderdaad ook geen opnames inplannen voor HD-"Glas" zenders. Als jij in de app bijvoorbeeld een uitzending van NPO 1 opneemt dan zijn de HD en SD varianten als opname beschikbaar maar niet de HD-"Glas" variant.

Dat is voor mij genoeg, als ik ze naar kan zien op iPad of iPhone. Waarom is t voor jou nog een probleem dat eea niet op glas is terug te kijken ?

greets!

Ik hoef op mijn telefoon of tablet uiteraard niet de HD-"Glas" kwaliteit te zien immers op telefoon of tablet wordt toch maximaal 720p gebruikt.

Wat ik natuurlijk wel wil is dat ik op mijn telefoon een opname van bijvoorbeeld NPO 1 kan terugkijken die op mijn TV ontvanger is gemaakt. Uiteraard maak ik opnames op de TV ontvanger altijd van de HD-"Glas" zender en niet van de HD zender.

Dat heeft twee redenen.

1) De HD zenders waar ook een HD-"Glas" variant is zijn verborgen op de TV ontvanger.

2) Ik weet van te voren niet of ik de opname op een TV ontvanger ga terugkijken of via de iTV app. Als ik de opname ga terugkijken via een TV ontvanger dan wil ik natuurlijk wel dat dit met de HD-"Glas" kwaliteit is.

Reputatie 1
Badge

Ik strijd al langer dan een jaar om de opnames van HD-"Glas" zenders via de iTV app terug te kunnen kijken.

KPN heeft heel erg lang geleden beloofd dat na afronding van de uitrol van HD op 1 functionaliteit ook de HD-"Glas" zenders samengevoegd zouden gaan worden met de HD en SD variant. Daarmee zou dit probleem ook tot het verleden gaan behoren maar helaas is hier door KPN nog altijd geen structurele aandacht aan besteed.

Je kunt met de app inderdaad ook geen opnames inplannen voor HD-"Glas" zenders. Als jij in de app bijvoorbeeld een uitzending van NPO 1 opneemt dan zijn de HD en SD varianten als opname beschikbaar maar niet de HD-"Glas" variant.

Dat is voor mij genoeg, als ik ze naar kan zien op iPad of iPhone. Waarom is t voor jou nog een probleem dat eea niet op glas is terug te kijken ?

greets!

Ik hoef op mijn telefoon of tablet uiteraard niet de HD-"Glas" kwaliteit te zien immers op telefoon of tablet wordt toch maximaal 720p gebruikt.

Wat ik natuurlijk wel wil is dat ik op mijn telefoon een opname van bijvoorbeeld NPO 1 kan terugkijken die op mijn TV ontvanger is gemaakt. Uiteraard maak ik opnames op de TV ontvanger altijd van de HD-"Glas" zender en niet van de HD zender.

Dat heeft twee redenen.

1) De HD zenders waar ook een HD-"Glas" variant is zijn verborgen op de TV ontvanger.

2) Ik weet van te voren niet of ik de opname op een TV ontvanger ga terugkijken of via de iTV app. Als ik de opname ga terugkijken via een TV ontvanger dan wil ik natuurlijk wel dat dit met de HD-"Glas" kwaliteit is.

Dus als ik je goed begrijp is de kwaliteit van opnames vd HD zenders lager dan die van de glas-zenders? Beide zijn in HD toch? Althans, dat geeft mijn TV aan als ik ze bekijk.

Reputatie 7

Dus als ik je goed begrijp is de kwaliteit van opnames vd HD zenders lager dan die van de glas-zenders? Beide zijn in HD toch? Althans, dat geeft mijn TV aan als ik ze bekijk.

Zeer zeker, de HD-"Glas" zenders hebben veel meer "kleurdiepte" en dat levert een mooier (levendiger) beeld op. De benodigde bandbreedte voor een HD zender is iets meer dan 7Mbps terwijl voor een HD-"Glas" zender 12,5Mbps benodigd is.

Ter aanvulling: de resolutie (het aantal beeldpunten) is bij HD en HDGlas gelijk (1080i). Het verschil zit - zoals wjb al aangeeft - uitsluitend in de kleurdiepte; het aantal verschillende kleurnuances dat weergegeven kan worden. Bij HDGlas is dat hoger waardoor er een levendiger, beeld ervaren wordt wat zelfs als scherper ervaren kan worden.

Heb de app op mijn lg tv, helaas doet het geluid niet meer.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reageer