De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @JEREMY. B., welkom! Jammer om te lezen dat je dit probleem ervaart! Ik zie niet meteen andere klachten hierover, maar kijk graag met je mee. Merk je dat andere apps op jouw televisie het wel gewoon doen qua geluid? En begrijp ik goed dat je wel geluid gehad hebt op de smart tv app? Welk type LG heb jij?

Ik heb onze LG's uit 2018 wel geluid  

😯😯👍🏻👍🏻👍🏻Ik ben aangenaam verrast de voorbereidingen voor de integratie zijn verder dan ik dacht. Ik kan met mijn Telfort abonneenummer en pincode zowaar inloggen. Eerst op basis van een reactie op het Telfort forum de mobiele app en website getest en ondanks het late tijdstip moest ik het weten  en zowaar gelukt. Paar weken terug ging dat nog niet. Nu kan ik gerichter reageren. Eerste wat me opviel het ontbreken van de regionale omroepen. En het beeld viel mij niet tegen.

Reputatie 1

Ik blijf het toch raar vinden dat alleen tv's van 2017 of later ondersteund worden terwijl Disney of andere apps wel uitgerold worden op mijn Samsung TV van 2016. 

Nadere beoordeling van de app handig dat er kanaal nummers bij de zenders staan verder niet heel handig het moeten bladeren met de afstandsbediening of je moet het kanaal nummer weten.  Wat ik ook onhandig vind tenzij ik dat niet heb gevonden hoe dat moet het terugkeren naar de laatst gekozen kanaal, vanuit de gids.

Eindoordeel

Handig maar niet mijn voorkeur dan zou ik toch eerder de app op mobiel en of tablet en Chrome cast kiezen.

In mijn beleving doet de beeld kwaliteit niet veel onder voor die van de tv ontvanger op een 50 inch UHD Samsung

Goede avond ik heb een vraag

Wanneer komt de smart tv app voor Philips tv

M v r Gr Remco 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7

Is jouw Philips een Android televisie?

Zo ja, dan kan je met de iTV app op telefoon of tablet naar de televisie casten

Ja ik heb Android alleen werkt het casten niet echt lekker vandaar mijn vraag wanneer die voor de Philips klaar staat 

Reputatie 7
Badge +24

Ja ik heb Android alleen werkt het casten niet echt lekker vandaar mijn vraag wanneer die voor de Philips klaar staat 

Als het casten niet zo goed werkt, dan kun je er gemakshalve vanuit gaan dat een eventuele app van KPN waarschijnlijk ook niet zo goed zal werken. Hoe is die tv verbonden wifi? Is wifi goed?

Hij is verbonden met draad alleen van telefoon casten naar tv gaat niet helemaal goed maar dat komt dat de WiFi niet lekker werkt 

Reputatie 7
Badge +30

Hi @remcob20, welkom terug! Er is op dit moment nog geen zicht op wanneer er een app voor de Philips tv komt. Casten lijkt mij ook een goede optie, maar inderdaad niet als de wifi niet goed werkt. Daar kunnen we zeker met je naar kijken, zou je hiervoor een eigen topic aan willen maken? Je kunt in ieder geval de wifi tuner eens doorlopen als je dat nog niet gedaan hebt. 

Hoi dankjewel voor het berichtje jammer dat u het niet weet ik hoop zo snel mogelijk 

Gr Remco 

Komt er nog een app voor de LG UH850V? Boven kijken zou ook wel fijn zijn zonder nog een kastje te moeten bestellen.

Reputatie 7
Badge +24

Komt er nog een app voor de LG UH850V? Boven kijken zou ook wel fijn zijn zonder nog een kastje te moeten bestellen.

Hi Eef, welkom op het forum. Dat verwacht ik niet, in ieder geval niet op korte termijn. Dit is een model uit 2016 namelijk. Mocht dit nog wel komen, dan zul je de app vanzelf zien in de appstore van de televisie. 

Reputatie 2
Badge

Wat ik persoonlijk heel jammer vind, dat het niet allen op oudere tv’s niet werkt, maar ook niet op alle nieuwe smart tv’s, denk daarbij aan Sony tv’s met Android besturingssysteem.  

Reputatie 7

Wat ik persoonlijk heel jammer vind, dat het niet allen op oudere tv’s niet werkt, maar ook niet op alle nieuwe smart tv’s, denk daarbij aan Sony tv’s met Android besturingssysteem.  

Maar op een Android televisie kan je zeer eenvoudig vanaf jouw telefoon of tablet de uitzending naar de televisie casten, daar heb je helemaal geen smart-TV app voor nodig.

Reputatie 2
Badge

Wat ik persoonlijk heel jammer vind, dat het niet allen op oudere tv’s niet werkt, maar ook niet op alle nieuwe smart tv’s, denk daarbij aan Sony tv’s met Android besturingssysteem.  

Maar op een Android televisie kan je zeer eenvoudig vanaf jouw telefoon of tablet de uitzending naar de televisie casten, daar heb je helemaal geen smart-TV app voor nodig.

Dat klopt en ben er mee bekend (streamen), maar was van het weekend naar een andere smart tv aan het kijken en vroeg aan een verkoper op welke smart tv de KPN app was geïnstalleerd of in hun app-store had. De verkoper is/ was niet op de hoogte dat er een KPN zou zijn waarop je direct zou kunnen kijken en toen viel het me op dat de Sony smart tv’s niet de app hadden. 1 voordeel had het wel de verkoper is nu op de hoogte dat er op verschillende smart tv’s een KPN app zouden kunnen hebben.   

Beste KPN,

 

Ik ben sinds een aantal weken een trotse bezitter van de LGC9. Onder andere deze TV gekocht vanwege jullie KPN App, zodat ik niet meer met een los kastje moet werken.

Over het algemeen ben ik erg tevreden over de app. Alhoewel de performance en dan met name de snelheid van schakelen, opstarten etc wel wat sneller mag.

Ik merk wel een groot verschil in kwaliteit als ik programma’s via de app terugkijk. Ze lijken dan een stuk minder vloeiend te lopen, dan wanneer ik live kijk. Het beeld schokt een beetje. Deze problemen ervaar ik niet met Disney+ of Netflix, dus mijn snelheid van internet etc is perfect. 

Is dit probleem bij jullie bekend? Wat kan ik hieraan eventueel nog doen? Of komt hier nog een update van?

Bedankt,

Eric

 

 

Hallo @eric1983 , hoe is je TV aangesloten op internet, draadloos (WiFi) of bekabeld?

Indien draadloos sluit dan een LAN-kabel aan tussen modem en TV, minimaal kwaliteit CAT5e.

Succes.

 

Hallo @eric1983 , hoe is je TV aangesloten op internet, draadloos (WiFi) of bekabeld?

Indien draadloos sluit dan een LAN-kabel aan tussen modem en TV, minimaal kwaliteit CAT5e.

Succes.

 

Hoi Jan-D,

 

Hij is bekabeld met cat5. Nogmaals bij direct kijken, Netflix etc gaat het goed. Bij terugkijken verloopt het beeld minder strak als bij live kijken. Je ziet niet grote verschillen, maar het beeld verloopt minder vloeiend. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @eric1983, leuk dat je je bevindingen hier deelt! Dit zegt me niet meteen iets, maar ik wil zeker wel even kijken of we er iets aan kunnen doen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt en ik ga navraag voor je doen. 

Zijn er mensen die, net als ik, wat vertraging ervaren bij het selecteren van het kanaal NPO2? Zodra dit kanaal gekozen wordt, wordt deze de eerste seconden slechts half getoond (de andere helft (onderzijde) is een lichtgrijze balk), alsof de buffer gevuld moet worden.

 

Bij geen enkel ander kanaal is dit het geval?

Reputatie 7

Ik heb het even getest, thuis en op het werk, ik herken 'm niet @renskoenraadt1. Is het nog steeds zo? En écht alleen bij NPO2? Misschien even je ontvanger een reset geven?

Beste KPN,

 

Ik ben sinds een aantal weken een trotse bezitter van de LGC9. Onder andere deze TV gekocht vanwege jullie KPN App, zodat ik niet meer met een los kastje moet werken.

Over het algemeen ben ik erg tevreden over de app. Alhoewel de performance en dan met name de snelheid van schakelen, opstarten etc wel wat sneller mag.

Ik merk wel een groot verschil in kwaliteit als ik programma’s via de app terugkijk. Ze lijken dan een stuk minder vloeiend te lopen, dan wanneer ik live kijk. Het beeld schokt een beetje. Deze problemen ervaar ik niet met Disney+ of Netflix, dus mijn snelheid van internet etc is perfect. 

Is dit probleem bij jullie bekend? Wat kan ik hieraan eventueel nog doen? Of komt hier nog een update van?

Bedankt,

Eric

 

 

Ik heb een C8 (OLED) en ook nog een  LG LCD. de eerste via Cat6, de tweede via Wi-Fi. Ik gebruik de app niet zo vaak (de ontvanger is toch beter en via de app kun je geen radio luisteren) maar die keren dat ik het gebruik ondervind ik geen vertragingen en is het beeld rustig.

Leuk Maar nu al mooi paar maanden onderweg maar nog steeds niet beschikbaar voor oa onze Samsung uit 2016

Reageer