De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Prachtig idee dachten wij. Scheelt snoeren en kastjes. De eerste paar weken ging het goed. Sinds twee weken is het doorschakelen naar een amdere zender een tijdrovende klus. Het beeld staat telkens een paar seconden stil. Ook valt de tv uit met verschillende meldingen; geen internet (terwijl Netflix het wel doet), iets met een DNS- server. Na vier keer uitvallen op 1 avond vanavond met de klantenservice gebeld. Zij weten van niets. Begonnen over adapters en andere kastjes die ik niet heb. Een app op de tv... bestaat dat dan 😫. Na 30 minuten stelde de man voor dat ik mijn vraag hier stelde.

Dus hierbin de vraag: hoe krijg ik een tv die werkt. Waar ik tv op kan kjjken zonder storingen?

 

Admin: quote begintopic verwijderd i.v.m. leesbaarheid

Reputatie 7
Badge +30

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +25

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is de tv via WiFi verbonden, toch? Zou je, puur als test, de tv bekabeld kunnen testen? Dus een internetkabel tussen de tv en de Experia Box. Ik snap dat dat verre van ideaal is, maar om dingen uit te sluiten zou dat wel fijn zijn. Het is namelijk wel zeer apart dat de tv uitvalt met die meldingen...

Reputatie 7

Ik snap dat dat verre van ideaal is, ...

Ik zweer juist bij het bekabeld aansluiten van een televisie en al helemaal als je daar ook 4K films op gaat bekijken. Ik heb bij elke televisie een Netgear GS105Ev2 staan waar een TV ontvanger, televisie en Home Cinema Set op aangesloten is.

Leuk Maar nu al mooi paar maanden onderweg maar nog steeds niet beschikbaar voor oa onze Samsung uit 2016

Dat gaat ook niet (meer) gebeuren voor zulke ‘oude’ televisies vrees ik.

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is de tv via WiFi verbonden, toch? Zou je, puur als test, de tv bekabeld kunnen testen? Dus een internetkabel tussen de tv en de Experia Box. Ik snap dat dat verre van ideaal is, maar om dingen uit te sluiten zou dat wel fijn zijn. Het is namelijk wel zeer apart dat de tv uitvalt met die meldingen...

Ga ik doen. Zeker verre van ideaal en veel minder mooi vanwege de extra kabels. De rest hebben we net weggewerkt. Ik geef het een week om even goed te kunnen kijken of het scheelt.

Reputatie 7
Badge +25

Ik snap dat dat verre van ideaal is, ...

Ik zweer juist bij het bekabeld aansluiten van een televisie en al helemaal als je daar ook 4K films op gaat bekijken. Ik heb bij elke televisie een Netgear GS105Ev2 staan waar een TV ontvanger, televisie en Home Cinema Set op aangesloten is.

Ja, ik weet het en ben het met je eens. Alleen als je al gewend bent aan draadloos, is het niet fijn om dan een kabel aan te moeten sluiten.

 

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is de tv via WiFi verbonden, toch? Zou je, puur als test, de tv bekabeld kunnen testen? Dus een internetkabel tussen de tv en de Experia Box. Ik snap dat dat verre van ideaal is, maar om dingen uit te sluiten zou dat wel fijn zijn. Het is namelijk wel zeer apart dat de tv uitvalt met die meldingen...

Ga ik doen. Zeker verre van ideaal en veel minder mooi vanwege de extra kabels. De rest hebben we net weggewerkt. Ik geef het een week om even goed te kunnen kijken of het scheelt.

Oké, top. Ik hoor graag of dat verschil maakt!

Inmiddels bekabeld aangesloten. Zojuist ging het voor de eerste keer mis:"Sorry....(iets met geen verbinding en probeer het later opnieuw)" . Enige optie... stekker erin en eruit en hij deed het weer. Nog geen opmerkingen over een DNS-nog wat.

Reputatie 7
Badge +22

Leuk Maar nu al mooi paar maanden onderweg maar nog steeds niet beschikbaar voor oa onze Samsung uit 2016

Beste @MarcelenYmke,

Helaas is jou Samsung TV te oud, dit zet KPN:

 

Ik snap dat dat verre van ideaal is, ...

Ik zweer juist bij het bekabeld aansluiten van een televisie en al helemaal als je daar ook 4K films op gaat bekijken. Ik heb bij elke televisie een Netgear GS105Ev2 staan waar een TV ontvanger, televisie en Home Cinema Set op aangesloten is.

Ja, ik weet het en ben het met je eens. Alleen als je al gewend bent aan draadloos, is het niet fijn om dan een kabel aan te moeten sluiten.

 

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is de tv via WiFi verbonden, toch? Zou je, puur als test, de tv bekabeld kunnen testen? Dus een internetkabel tussen de tv en de Experia Box. Ik snap dat dat verre van ideaal is, maar om dingen uit te sluiten zou dat wel fijn zijn. Het is namelijk wel zeer apart dat de tv uitvalt met die meldingen...

Ga ik doen. Zeker verre van ideaal en veel minder mooi vanwege de extra kabels. De rest hebben we net weggewerkt. Ik geef het een week om even goed te kunnen kijken of het scheelt.

Oké, top. Ik hoor graag of dat verschil maakt!

Inmiddels bekabeld aangesloten. Zojuist ging het voor de eerste keer mis:"Sorry....(iets met geen verbinding en probeer het later opnieuw)" . Enige optie... stekker erin en eruit en hij deed het weer. Nog geen opmerkingen over een DNS-nog wat.

Reputatie 6
Badge +8

Sinds vandaag glas van KPN. Televisie maar via Canal Digitaal genomen omdat deze een AndroidTV app hebben. Ik heb namelijk geen zin om via de telefoon te moeten gaan zappen en ook niet in extra kastjes in huis.

Is er zicht op een AndroidTV app vanuit KPN? En wat kunnen we dan voor beeldkwaliteit verwachten? Ook FullHD & 4K streams? En wat is de kwaliteit van de streams als ik wel vanuit de KPN app naar mijn TV zou casten?

Reputatie 7

De iTV app voor Android en de smart-TV app voor nieuwe Samsung televisies en binnenkort, als het goed is,  ook LG televisies maken gebruik van dezelfde TV streams.

Mocht er een iTV app komen Android-TV dan verwacht ik dat deze ook van dezelfde TV streams gebruik zal gaan maken. Dat betekent dat de kwaliteit net minder is dan de gewone HD zenders via een TV ontvanger en beduidend minder dan de HD-"Glas" zenders via een TV ontvanger. Ik verwacht dat het nog heel lang zal duren alvorens 4K via zo'n app beschikbaar zal komen.

Reputatie 6
Badge +8

Hmmm, het blijft jammer dat dit een beetje een ondergeschoven kindje blijft...

Reputatie 7
Badge +30

Inmiddels bekabeld aangesloten. Zojuist ging het voor de eerste keer mis:"Sorry....(iets met geen verbinding en probeer het later opnieuw)" . Enige optie... stekker erin en eruit en hij deed het weer. Nog geen opmerkingen over een DNS-nog wat.

Bedankt voor de aanvulling! Ik ga het intern doorzetten, zodat we er naar kunnen kijken.

 

@TFHFony ik kan bevestigen wat wjb zegt: ik verwacht deze app ook niet op heel korte termijn.

Reputatie 6
Badge +8

 

@TFHFony ik kan bevestigen wat wjb zegt: ik verwacht deze app ook niet op heel korte termijn.

 

Geen probleem. Dan houden we het lekker bij de Canal Digitaal app voor dit moment :)

 

@TFHFony ik kan bevestigen wat wjb zegt: ik verwacht deze app ook niet op heel korte termijn.

 

Geen probleem. Dan houden we het lekker bij de Canal Digitaal app voor dit moment :)

Een mede Telfort klant test ook de CD app zijn bevindingen zijn verbazend. Op diverse punten scoort CD beter dan de tv ontvanger. Vooral op geluid waar het Dolby betreft.

 

Ik moet zelf zeggen dat de KPN app het prima doet voor mijn eisen en wensen prima. Enige nadeel je kan de app niet gebruiken zonder itv abonnement en wie de regionale kanalen graag  kijkt komt nog steeds bedrogen uit.

Reputatie 6
Badge +8

 

@TFHFony ik kan bevestigen wat wjb zegt: ik verwacht deze app ook niet op heel korte termijn.

 

Geen probleem. Dan houden we het lekker bij de Canal Digitaal app voor dit moment :)

Een mede Telfort klant test ook de CD app zijn bevindingen zijn verbazend. Op diverse punten scoort CD beter dan de tv ontvanger. Vooral op geluid waar het Dolby betreft.

 

Ik moet zelf zeggen dat de KPN app het prima doet voor mijn eisen en wensen prima. Enige nadeel je kan de app niet gebruiken zonder itv abonnement en wie de regionale kanalen graag  kijkt komt nog steeds bedrogen uit.

Ik vind het vooral plezierig dat de CD app gewoon op mijn TV zelf draait en dus ook perfect met die afstandsbediening te gebruiken is. Ik hoef niet mijn telefoon te pakken en een app op te starten om zender te wisselen.

Het zappen in die CD app gaat trouwens ook verrassend snel. 

Reputatie 7
Badge +25

Ik snap dat dat verre van ideaal is, ...

Ik zweer juist bij het bekabeld aansluiten van een televisie en al helemaal als je daar ook 4K films op gaat bekijken. Ik heb bij elke televisie een Netgear GS105Ev2 staan waar een TV ontvanger, televisie en Home Cinema Set op aangesloten is.

Ja, ik weet het en ben het met je eens. Alleen als je al gewend bent aan draadloos, is het niet fijn om dan een kabel aan te moeten sluiten.

 

Beste @HMM75, welkom! Wat jammer om te lezen dat de Smart TV app (nog) niet naar behoren werkt bij je! Welke televisie gebruiken jullie? En je hebt de tv dus verbonden met de wifi van de Experia Box en dus geen versterkers o.i.d.? Wil je je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant even mee. Als de tv uitvalt, zoals je zelf aangeeft, werken dan andere apps nog wel? 

Wij hebben een Samsung UE43RU7440S. Tv is ind erdaad zonder versterker verbonden met Experia box. Bij uitvallen doen andere apps het inderdaad nog wel. Ik zal mijn profiel meteen even aanvullen. Bedankt.

Dus als ik het goed begrijp is de tv via WiFi verbonden, toch? Zou je, puur als test, de tv bekabeld kunnen testen? Dus een internetkabel tussen de tv en de Experia Box. Ik snap dat dat verre van ideaal is, maar om dingen uit te sluiten zou dat wel fijn zijn. Het is namelijk wel zeer apart dat de tv uitvalt met die meldingen...

Ga ik doen. Zeker verre van ideaal en veel minder mooi vanwege de extra kabels. De rest hebben we net weggewerkt. Ik geef het een week om even goed te kunnen kijken of het scheelt.

Oké, top. Ik hoor graag of dat verschil maakt!

Inmiddels bekabeld aangesloten. Zojuist ging het voor de eerste keer mis:"Sorry....(iets met geen verbinding en probeer het later opnieuw)" . Enige optie... stekker erin en eruit en hij deed het weer. Nog geen opmerkingen over een DNS-nog wat.

@HMM75: Afgelopen week vonden we een issue met zappen; als je snel zapte kon de player het niet altijd aan en kon deze crashen. We hebben zojuist een hotfix hiervoor uitgerold (2.2.2). Als je de app afsluit (back button lang ingedrukt houden) en opnieuw opstart heb je de nieuwste versie. Ben benieuwd of je het daar nog steeds op ziet!

Ik gebruik de KPN Smart TV App nu al een tijdje om mijn LG Smart TV en ik vind het oké werken.

Vandaag gaf hij aan een update te hebben. Helaas heeft hij nu het volgende bericht:

“Deze test-app is alleen te gebruiken met een speciale inlogcode. Deze kun je hieronder invoeren”

Is er een verkeerde update online gegaan? En is iemand hiervan op de hoogte?

Reputatie 7
Badge +30

Oeh, dat lijkt me niet de bedoeling. Ik ga hier even achteraan!

Waarom kun je opnames niet doorspoelen in app? En waarom begint de opname weer vanaf t begin als je probeert door te spoelen, super irritant. En waarom zie ik opnames die ik Vanuatu’s de app heb ingesteld opeens niet meer terug als ik experts box inschakel?  De app zou een vooruitgang moeten zijn die jullie continue verbeteren, waarom gaat t dan steeds slechter ipv beter met de app? Hoe langer ik hem gebruik hoe neer storingen er op komen, is dit jullie bedoeling?  Graag antwoord op deze vragen

Ik heb het even getest, thuis en op het werk, ik herken 'm niet @renskoenraadt1. Is het nog steeds zo? En écht alleen bij NPO2? Misschien even je ontvanger een reset geven?

We hebben het hier toch over de app? Hoezo zou ik dan de ontvanger moeten resetten? De ontvanger werkt als een zonnetje.

En inderdaad, dit ervaar ik alleen bij het overschakelen naar NPO2. 

De app op mijn Samsung frame tv is er gisteravond mee gestopt en kan ook niet meer worden geinstaleerd

wat is daar de oorzaak van

Graag zou ik willen weten of er een storing is in de iTV app voor mijn Samsung tv sins gisteravond kan deze app geen verbinding maken waardoor ik geen tv kan kijken mijn internet zit via een kabel verbonden dus daar kan het niet aan leggen

Reageer