Beantwoord

Omrop Fryslân TV keert op 1 juli 2018 weer overal in Nederland terug bij KPN!

• 19 mei 2018
  • 7 reacties
  • 3685 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +8
Omrop Fryslân is vanaf 1 juli weer overal in Nederland te zien op televisie voor mensen die KPN hebben. Sinds vorige zomer kunnen KPN-klanten buiten de provincie de Omrop niet meer ontvangen. KPN vindt dat er buiten Fryslân nauwelijks naar de Omrop wordt gekeken, terwijl er wel auteursrechten moeten worden betaald. Die rechten van 20.000 euro per jaar zullen voortaan door de provincie Fryslân worden betaald.

Bron: https://www.omropfryslan.nl/nieuws/811156-omrop-fryslan-tv-weer-overal-nederland-bij-kpn-te-zien en Totaaltv.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 24 mei 2018, 13:20

Hallo elkenien,

It is wier dat Omrôp Fryslân werom giet nei KPN op 1 july. Se bliuwe op kanalen 502 en 752 foar klanten dy't noch gjin HD hawwe op 1. It giet oan!

Translate: Het is waar dat omroep Friesland op 1 juli terugkeert naar KPN. Ze blijven op kanaal 502 en op kanaal 752 voor klanten die nog geen HD op 1 hebben. Het gaat door!

*Admin: bericht aangevuld ter verduidelijking topic

Bekijk origineel

7 reacties

Je bent te laat! 1 april is al geweest. @😀
Reputatie 6
Badge +8
Je bent te laat! 1 april is al geweest. @😀

Haha dat klopt! 🙂 het is ook geen 1 april grap, ze komen echt per 1 juli terug.
Reputatie 4
Badge +4
Toch wel een beetje vreemd dat de provincie Friesland euro 20.000 gemeenschapsgeld uitgeeft om deze omroep in alle provincies beschikbaar te stellen, terwijl uit onderzoek van KPN blijkt dat er in die provincies niet of nauwelijks wordt gekeken. Dat geld kan beter aan omroep Friesland worden gegeven om meer programma's voor de friezen te maken lijkt mij.
Koos
Reputatie 7
Badge +19
Ik woon dus in Friesland, en heb Omrôp Fryslân op verborgen gezet.
Deze zender (en trouwens alle regionale zenders) mogen ze van mij wel afschaffen.
Als Ziggo slim is zetten ze Omrôp Fryslân ook uit dan worden hun rechten ook betaald
😎
Reputatie 7
Badge +19
Hallo elkenien,

It is wier dat Omrôp Fryslân werom giet nei KPN op 1 july. Se bliuwe op kanalen 502 en 752 foar klanten dy't noch gjin HD hawwe op 1. It giet oan!

Translate: Het is waar dat omroep Friesland op 1 juli terugkeert naar KPN. Ze blijven op kanaal 502 en op kanaal 752 voor klanten die nog geen HD op 1 hebben. Het gaat door!

*Admin: bericht aangevuld ter verduidelijking topic

Reputatie 4
Badge +4
Eindelijk dan toch mijn schoonmoeder zou het weer fijn vinden om dat weer terug te hebben
Ze keek altijd ernaar, en miste het erg..

Ik denk trouwens veel ouderen, ik heb toentertijd ook al aangegeven dat er veel vraag naar was.
Zo ook de andere Lokale omroepen die nu niet meer te verkrijgen zijn.
Reputatie 7
Badge +16
@Marina_ , je spreekt een mooi woordje Fries!
Moar a'j no as een Stallingwarver geboor'n bin', da's ook Frieslaand, moar wi'j kunn' d'r geen barst verstoan.

Reageer