Beantwoord

Omruilen tv ontvanger VIP 1853

• 29 augustus 2018
  • 10 reacties
  • 361 keer bekeken

Reputatie 2
Misschien moet de KPN toch eens wat klantvriendelijker worden. En dan bedoel ik niet de callcenter medewerkers (dik tevreden over de vriendelijkheid hoor) maar het beleid. echt...

4K oled TV aangeschaft dus mijn oude oled HD naar boven, nu wil ik ook glas HD maar dit zit er niet op en die 1853 zapped ook traag. Bellen dus.
Best goede klant, al jaren en een glas abo 500/500 zou dus geen probleem moeten zijn.

Dat denk je dan maar, mijnheer de 1853 ruilen we niet om voor een nieuwer type.
Ja maar hij zapped langzaam en is traag met opstarten (zetten hem 's nachts uit, ruim 5 watt in Standby ook niet meer van deze wereld, 0,3 watt zou zat moeten zijn bij een modern apparaat, echt slecht)

Nee, dat klopt niet dat ligt aan de update hij zapped snel en dat opstarten gaat ook net zo snel. (ja vast...)
Lullen als brugman, gaat niet gebeuren het omruilen.

Ok dan wil ik mijn probleem opgelost hebben en ik wil HDglas kanalen hebben op 661 enz want dat kan zat met mijn 500/500 abo.
Nu wordt het leuk.. Nee mijnheer met de 1853 kunt u niet op 2 ontvangers hdglas hebben want die ontvanger is te oud???? echt ik bel ook voor omruilen weet je nog? Nee dat doen we niet.

Echt, ik raap mijn broek maar weer op die op de grond ligt ...

Opeens gaat het licht aan bij de medewerker, kijkt u Netflix, jazeker heel mooi beeld via de Apple TV. Ah dan kunnen we via de site 1 kastje omruilen. Netflix app? Dat is dan nu geregeld en ik kan 1 kastje omruilen. (ik heb 2 1853's eentje gebruik ik dus niet)

Maar echt, serieus zo met je klanten omgaan?
Een andere mogelijkheid is een 4K abo dan krijg ik ook een nieuw kastje, maar dat kost me dan wel 10 eur p/m extra. tja.

Ter info: ik keek op de oude oled al HD glas want bij aanschaf 3 jaar geleden al een 2260 gekocht op marktplaats die het zonder problemen doet. Ik heb dus bij een abo van 100 eur p/m zelf een kastje soort van illegaal moeten kopen en krijg nu na veel moeite eindelijk een officiele nieuwe. Kan ik de oude 1853 die nooit gebruikt wordt inleveren. Maar als het aan de KPN ligt heb ik met mijn zgn premium abonnement maar recht om alleen beneden HD Glas te kijken en is boven HD genoeg.

Serieus ik was al een soort van klaar na alle gehannes met de lokale omroepen (zie oude topics) maar heb door mijn server nog graag 500 Mb upload. Zodra daar een redelijk alternatief voorkomt ben ik weg. Of toch maar eens naar hosting weer gaan kijken zodat de upload er minder toe doet.

Echt zonde want ik ben al vanaf dag 1 bij glasvezel, zat er echt direct bij en altijd tevreden over de kwaliteit.
Maar geneuzel over een itv kastje uit 2012 serieus? en echt moeilijk doen, ik begrijp het echt niet?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door franky12 3 september 2018, 12:02

Laatste update dan:

Nu ik deze ontvanger weer heb aangesloten werkt de pagina apparatuur omwisselen ook ineens ???

Misschien dat die het niet deed omdat niet al mijn ontvangers waren aangesloten? ik kreeg altijd te zien: Er is een storing opgetreden, probeer het later nog eens.

Na, nu werkt het en zelf een omruil afspraak ingepland. Ik heb je hulp dus niet meer nodig @Marina_
Wanneer het goed is kan ik hem woensdag omruilen. Bedankt in ieder geval voor de aangeboden hulp.

Opgelost en klaar dus.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @franky12
Vervelend dat het zo gegaan is.
Overigens kun je zelf op de website zien of je apparatuur voor omwisseling in aanmerking komt en gelijk bestellen.
En anders kan zeker webcare je wel helpen, die neemt het binnenkort wel over.
Reputatie 2
Hi @huistijger op die website kom ik ook niet verder.
Wanneer je één kastje hebt omgeruild zoals nu heb je verder pech.

Ondanks dat je twee uitstekende TV's in huis heb bepaald KPN dat je maar op eentje HD glas mag kijken.

Hoe meer ik er over nadenk hoe bozer ik wordt, ik betaal letterlijk 100 eur p/m en een tweede kastje voor een fatsoenlijke HD stream kan er niet af. echt 😡
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @franky12
Nee hoor, webcare kan je tweede kastje omruilen.
Wacht maar even tot webcare dit topic binnenkort overneemt die helpt je wel verder.
Er is een tijd geweest dat de TV-ontvangers (kastje zoals jij ze noemt) schaars waren en daarom was de regel ingesteld dat er maar één omgeruild mocht worden.
Inmiddels is er weer voldoende voorraad, dus webcare gaat dit in orde maken voor je.
Dus er is geen reden tot paniek, het gaat helemaal goed komen Franky!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi franky12, ik kan me jouw frustratie goed voorstellen. Gelukkig heeft @huistijger je al wat gerust kunnen stellen. Zoals hij al aangeeft kunnen wij je hiermee verder helpen en je tweede ontvanger ook omruilen. Zou je hiervoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Zou je bij type tv-ontvanger, bij 1853 het serienummer willen vermelden van de tv- ontvanger die je nog wilt omruilen? Ik hoor graag iets van je wanneer je jouw gegevens hebt ingevuld en dan ga ik het z.s.m. voor je regelen 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Franky, Ik zie dat je jouw gegevens al hebt ingevuld, maar het serienummer van de ontvanger die je wilt omruilen zie ik niet terug. 1853 is niet het serienummer. Het serienummer staat achterop de ontvanger bij s/n. Als je deze nog wilt vermelden in je profiel en mij weer een bericht stuurt maak ik de omruil z.s.m. in orde 🙂 Voor de omruil moet de oude 1853 die je niet meer gebruikt, wel aangesloten zijn op de experiabox(je hoeft hem niet aan te sluiten op je tv). Als de ontvanger niet aangesloten is, is de omruil niet mogelijk. Ik zie dan alleen de serienummers van de ontvangers die zijn aangesloten en die hoeven voor zo ver ik begrijp niet meer omgeruild te worden.
Reputatie 2
Hi @Marina_

Sorry, dit weekend weg geweest. Klopt het s/n had ik nog niet ingevuld, ik moest eerst de doos weer opzoeken die achter het schot op zolder lag. (ik gebruikte hem niet nl.)

s/n is nu wel ingevuld en hij hangt aan het netwerk, hij is nog druk aan het stampen duurt al een hele tijd, maar ik neem aan dat er een moment komt dat hij opgestart is. Hij zal wel een aantal s/w versies achter lopen.
Dit is idd de enige die omgeruild moet worden, ik heb de andere 1853 net gewisseld.

Bedankt dat je me wilt helpen, echter blijf ik het raar vinden dat ik aan de telefoon niet verder kom? Het is dat ik dit forum nog wel ken van wat oude dingen, maar anders heb ik gewoon pech?
En we hadden een goed gesprek hoor, netjes en beleefd geen gescheld o.i.d. maar ze kon me gewoon niet helpen. Alleen toen Netflix ten sprake kwam was er voor 1 kastje een oplossing.
Raar en niet klantvriendelijk, zeker niet nu blijkt dat het wel kan. Lijkt me wel een puntje voor jullie om op te lossen.

Ik hou de 1853 wel even in de gaten of hij goed opstart.
edit:
Hij heeft er geen zin in, ik heb nu de procedure van software verwijderen en weer opstarten in gang gezet
edit2
Hij is weer helemaal bij en online.
Reputatie 2
Laatste update dan:

Nu ik deze ontvanger weer heb aangesloten werkt de pagina apparatuur omwisselen ook ineens ???

Misschien dat die het niet deed omdat niet al mijn ontvangers waren aangesloten? ik kreeg altijd te zien: Er is een storing opgetreden, probeer het later nog eens.

Na, nu werkt het en zelf een omruil afspraak ingepland. Ik heb je hulp dus niet meer nodig @Marina_
Wanneer het goed is kan ik hem woensdag omruilen. Bedankt in ieder geval voor de aangeboden hulp.

Opgelost en klaar dus.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @franky12
Als er eenmaal een order geplaatst is kun je geen tweede order plaatsen voordat die geheel is afgerond.
Dat is dus de reden.
Was ik ook even vergeten 🤔
Reputatie 2
Naja maakt niet meer uit, eind goed al goed 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag franky12, dat klopt! Ook de omruiltool herkent de ontvanger pas wanneer de ontvanger is aangesloten met ons netwerk. Mijn systeem werkt hetzelfde, vandaar dat ik het adviseerde. Ik heb ook het vermoeden dat het hier mis ging bij de klantenservice. Ik ben met je eens dat dit niet zo had moeten lopen. Gelukkig heb je de moed niet opgegeven en kunnen we jouw feedback meenemen ter verbetering van onze dienstverlening. Excuses voor het ongemak. Als je hierover alsnog vragen hebt of over iets anders, dan zie ik je graag terug op het forum.

Reageer