Beantwoord

Onderbreking tijdens luisteren naar Sublime

  • 15 June 2021
  • 29 reacties
  • 414 keer bekeken

Ben een fervent luisteraar van Sublime. Maar de uitzendingen worden regelmatig een paar seconden onderbroken, zeer storend. Al van alles geprobeerd maar niets werkt. Graag oplossing. Luister via NAD versterker, heb Experia box V10.

icon

Beste antwoord door PeterG 21 June 2021, 22:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Ik was ook fervent, maar die zender gaat toch vervelen (en de reclames irriteren). Enige weken geleden naar Soul & Jazz op 806 geswitched.
Maar zal er de komende dagen ook weer naar luisteren. Ook via andere bronnen als DAB+ en internet. Als het daar ook gebeurt….

De jazzkanalen van Stingray zijn ook fijn, maar dan mis ik wel heel erg het nieuws.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @FrSp, ik kan me voorstellen dat dat niet prettig is. Goed dat je het aankaart.

Ik zie dat Peter ook al met je mee luistert en test, dat is fijn! Gebeurt dit haperen of onderbreken niet op andere radio- en tvzenders? Maakt het verschil als je het tijdelijk zonder geluidsinstallatie test? Ik ben benieuwd, ook naar de bevindingen van Peter.

Het gekke is als ik via iPad naar Sonos luister, is er niets aan de hand. Alleen als ik via modem kabel versterker luister komen de onderbrekingen. Andere zenders die ik zo beluister hebben dat euvel niet. Dan luisteren via Sonos zou je zeggen. Maar de geluidskwaliteit via de versterker is zoveel maal beter.

In totaal al uren aangehad. Nog geen onderbreking ondervonden.

Ontvanger naar versterker hier analoog tijdens radio luisteren.
Digitaal alleen bij tv aan (ontv. hdmi naar tv en tv optisch naar versterker). Maar dit gaat ook goed.

Het is dus geen ‘netwerkbreed’ probleem. Wat het wat lastiger maakt.

Welke ontvanger van kpn heb je?

Experia Box V10

Dat is het modem, dat had je al vermeld.

Welke ontvanger heb je? (dat zwarte kastje bij de tv is dat)

Arcadyan HMB2260

Dank je! Die is helemaal prima.

Heb je 'm al eens even 1 minuut uit gehad? D.m.v. de schakelaar achterop.

NB na aanzetten duurt het ca. 1 ½ minuut voordat ie weer helemaal up and running is.

Heb alles al geprobeerd.

Sinds wanneer is Sublime (ook overdag) gepresenteerd?

Probeer even wat anders. Heb boven nog een tv en ga de zwarte kastjes verwisselen. Boven is een Arris, heb het net gedaan en tijdens het typen hoor ik het euvel alweer. Begrijp trouwens vraag van PeterG niet.

Welke vraag begrijp je niet? Dan kan ik 'm eventueel anders stellen.

Sinds wanneer is Sublime gepresenteerd?

Huh! Wat is daar Spaans aan?

Het was altijd een non-stop zender. Met alleen reclame en nieuws. Nu hoor ik ook presentatoren, ook overdag. Sinds wanneer is dat? Dat vind ik juist helemaal niet leuk.

Geen idee, maar dat is niet iedere dag.

Geen idee, maar dat is niet iedere dag.

Ah, okee. Dank je. Mijn voorkeur gaat toch uit naar NPO Soul & Jazz op 806. Die zijn alleen 's avonds met presentatoren, overdag lekker non-stop terwijl je werkt (thuis). En geen reclame! Alleen elk uur het nieuws. Beter.

Heb ik geen enkel probleem mee, moet iedereen zelf weten. Maar daarmee is mijn probleem niet opgelost.

Nee, ik hoop dat kpn een “onderzoek” instelt naar waarom het bij jou af en toe wat hapert met die zender (andere radiozenders doen het goed neem ik aan?). 
Het is dan i.i.g. handig als je gegevens in je forumprofiel staan :wink: . (alleen daar, niet hier, i.v.m. je privacy).

@Alexandra zal hier vast wel weer komen.

Reputatie 7
Badge +19

@FrSp De onderbrekingen komen bij @PeterG niet voor blijkbaar. Hoe gaat het nu bij jou? Op de iPad speelt het probleem niet, lees ik. Heb je het ook nog zonder de geluidsinstallatie kunnen testen, en hoe gaat het dan?

Zal het morgen via tv beluisteren, als dat goed blijkt ben ik daar absoluut niet blij mee. Geluidskwaliteit van tv haalt het niet bij mijn installatie.

Ik heb vandaag inderdaad weer zon 1½ uur de zender aan gehad. 

Ontvanger analoog verbonden naar versterker. Geen onderbreking.

Overigens ook niet via deze route: via HDMI naar tv en van tv optisch naar versterker. Zeker de eerste 45 minuten van dei 1½ uur (was tv vergeten uit te zetten, valt nauwelijks op met die lange zwartperioden….irritant). Ook geen onderbrekingen.

Maar dat het hier goed gaat zegt natuurlijk niets over bij jouw. Een storing hoeft niet landelijk te zijn.

Beste mensen,

vanmorgen bijna 2uur naar radio geluisterd via tv, geen probleem. Daarna tv geluisterd via eigen versterker, geen probleem. Toen zender veranderd op KPN kastje van kanaal 1 naar radiokanaal 818 en binnen enkele minuten kwamen de onderbrekingen weer. Ergo mijn versterker en verbinding met KPN kastje is ok.

vanmorgen bijna 2uur naar radio geluisterd via tv , geen probleem.

Was dit ook het radiokanaal 818 ? (moet wel zelfde kanaal zijn anders is het een slechte test). Dan weten we of Sublime goed binnen komt en is het i.i.g. goed via HDMI.

Dat volgt tot het volgende:

Nog niet hier aan bod geweest: HOE is de kpn-ontvanger met je NAD verbonden: optisch of analoog?

Beste Peter,

andere radiokanalen hebben ook het euvel. Verder is de ontvanger optisch verbonden met de NAD. Maar als ik het TV geluidssignaal via de versterker laat gaan is er geen probleem. Hoe kan dat dan?

Maar als ik het TV geluidssignaal via de versterker laat gaan is er geen probleem. Hoe kan dat dan?

Ook als dat een radiokanaal is? Met het geluid van de tv aan (en dus NAD uit).