Beantwoord

ondertiteling

  • 27 October 2019
  • 34 reacties
  • 5618 keer bekeken

Wij zijn net overgestapt naar de KPN, maar krijg geen ondertiteling.  Ik lees op oudere forums dat dit niet kan bij de KPN? Ik schrik hier van, had bij de Ziggo altijd ondertiteling aan staan. 

icon

Beste antwoord door huistijger 28 October 2019, 05:28

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @EdGr 
Ondertiteling gaat bij de KPN via teletext pagina 888

Druk op de witte KPN afstandsbediening rechtsonder de teletextknop in en kies voor 888

 

Ja maar dan moet je dat bij ieder programma instellen. Bij de Ziggo stond dit standaard aan.

Reputatie 5
Badge +4

@EdGr Heeft u een smart tv?? Zoja, kunt u dan eens in het menu kijken of daar een mogelijkheid is om de ondertiteling standaard aan te zetten. Wij gebruiken regelmatig 888 om met het veel te harde achtergrond muziekje toch nog iets te kunnen verstaan/lezen.

Reputatie 7
Badge +21

Dat werkt niet@Spacestar 

Teletext krijg je alleen maar van de KPN-TV-ontvanger je krijgt het niet van de TV, dus dat gaat hem niet worden.
Van de TV alleen via satelliet of coaxkabel, niet via HDMI

Reputatie 5
Badge +4

@huistijger Bij satelliet heb ik via Joyne een hele fraaie ondertiteling, zonder die storende zwart balk en in verschillende kleuren (DVB). Ik ga nu even tv kijken via KPN en zoeken in mijn menu!:grinning:

Reputatie 5
Badge +4

@huistijger Inderdaad, het werkt niet, goh ik dacht toch echt ….
Alleen via de schotel.
@EdGr Het is inderdaad erg jammer dat KPN dit niet kan invoeren (via DVB?)!
Moet toch technisch mogelijk zijn “Huistijger”.??

Reputatie 7
Badge +16

Nee dat werkt inderdaad niet. Net als het ontbreken van een 2e geluidspoor 2 grote minpunten van KPN ITV. verder prima tv product hoor.

   
Reputatie 7
Badge +21

Tuurlijk is dat technisch mogelijk maar om de één of andere reden heeft het bij de KPN geen prioriteit.:tired_face::unamused:

Volgens mij heeft T-mobile dat wel. Ook IPTV techniek.

Tuurlijk is dat technisch mogelijk maar om de één of andere reden heeft het bij de KPN geen prioriteit.:tired_face::unamused:

 

Reputatie 7
Badge +16

Maar natuurlijk kan het wel, maar er is te weinig vraag naar en te duur om het te ontwikkelen. Bij T-Mobile kennelijk wel. 

Reputatie 6
Badge +9

Nee dat werkt inderdaad niet. Net als het ontbreken van een 2e geluidspoor 2 grote minpunten van KPN ITV. verder prima tv product hoor.

   


Persoonlijk heb ik nog een derde punt: het doorgeven van 2 Ziggo Sport Totaal zenders in SD.

Reputatie 5
Badge +7

@EdGr Welkom op het KPN forum. Zoals gemeld door @huistijger hebben wij alleen ondertiteling via teletekst 888. Ik begrijp dat het erg vervelend is wanneer je afhankelijk bent van de ondertiteling, maar helaas is er op dit moment geen andere optie. Wellicht dat dit in de toekomst nog veranderd, maar dat staat op dit moment nog niet op de planning. Mocht je hier verder nog vragen over hebben, dan hoor ik dat graag van je!

Zelfs via teletekst 888 ontvang ik sinds vanavond geen ondertiteling op belgie 1

Hier ook niet. Denk dat storing bij VRT zelf zit. Rest van het TT aanbod komt wel door. Ook al is dat niet meer dynamisch natuurlijk.

Hier ook niet. Denk dat storing bij VRT zelf zit. Rest van het TT aanbod komt wel door. Ook al is dat niet meer dynamisch natuurlijk.

Peter, Gisteren had ik ook problemen met het journaal op Nederland 1 terwijl Nederland 2 het wel deed. Dit komt de laatste tijd overigens meer voor dan anders en ik ben hier heel afhankelijk van. 

Heb je je ontvanger al eens herstart (30 sec. uit met schakelaar achterkant)?

Als dat niet helpt een reset.

Ontvanger herstart en gereset niets helpt

Nog steeds geen ondertiteling. Bij Ziggo en T-mobile werkt het wel weet ik via mijn kinderen.

dus het probleem ligt bij KPN.

Nog steeds geen ondertiteling. Bij Ziggo en T-mobile werkt het wel weet ik via mijn kinderen.

dus het probleem ligt bij KPN.

Frank,

Betreft het alle zenders?. Teletext ondertiteling zit in de praktijk alleen bij:
BBC1 en BBC2
NOP 1,2 en 3 en op wat andere NOP maar dat is computergegenereerd en onbegrijpelijk
Belgie 1 en 2 (extreem goed)
De Talpa zenders meestal
RTL 4 heel soms 

Bij RTL staat er alleen dat het er zou moeten zijn, maar het is er nooit. 

Normale ondertiteling zou altijd aan moeten staan, maar houdt er rekening mee dat vooral bij de Free to Air zenders er helemaal geen ondertiteling bij zit. 

TV5 had het maar KPN heeft dat vervangen voor France2 die zelfs Engelse films in het Frans nagesynchroniseerd doorgeeft. (Maar misschien gaan die straks negatieve kosten betalen en krijgen we geld terug als we die gebruiken) :stuck_out_tongue_winking_eye:

 

 

Alleen belgie 1 en 2 rest doet het wel

Hier werkt TeleTekst 888 op Één (29) en Canvas (30) ook niet.

Op Één blijf je alleen de titel te zien die er net bij inschakelen op de zender was en verandert dan niet. Op Canvas lijkt helemaal geen ondertiteling te zijn.

Wat Ziggo betreft kan ik niet echt checken. Met m'n Cisco 8455 werkt het helemaal niet op de Belgische SD kanalen. HD kan ik daar niet krijgen want heb alleen “KabelTV”.
En m'n Digitenne staat elders….

Heb nu het nieuws aan op NPO 1 en dat gaat goed.

Je zoú zeggen dat er, bij KPN, ‘iets’ mis gaat met het teletekstsignaal op Één en Canvas.

(18:03)

Ik heb nu 31-10-2019 18:35 ondertitetling via teletekst op Belgie 1. (Blokken)

Hier blijft het op Één (29) nog steeds hangen met de eerste ondertitel. Die blijft in beeld zolang je 888 aan hebt. Nu (1-11; 12:43) even getest toevallig met herh. blokken.

Op Canvas (30) helemaal geen ondertitels via 888.

Hier blijft het op Één (29) nog steeds hangen met de eerste ondertitel. Die blijft in beeld zolang je 888 aan hebt. Nu (1-11; 12:43) even getest toevallig met herh. blokken.

Op Canvas (30) helemaal geen ondertitels via 888.

Hier blijft het op Één (29) nog steeds hangen met de eerste ondertitel. Die blijft in beeld zolang je 888 aan hebt. Nu (1-11; 12:43) even getest toevallig met herh. blokken.

Op Canvas (30) helemaal geen ondertitels via 888.

Peter,

Dat probleem heb ik ook op onze Arcaduan settop box. De andere doet het goed. (Als ik het type exact moet bekijken moet ik kabels lostrekken en dat is best vervelend bij mij omdat er ook een optische verbinding opzit gekoppeld aan een dvd speler. Ik weet dat het bij KPN bekend is welke ik heb). 

Arcadyan is maar één type van; de hmb2260.

Arris HD ontvanger zijn er 2 maar die verschillen nauwelijks: vip2952 en vip2952 v2 (staat voor versie 2).

Jij hebt het op hangen van subs op één en niks op canvas met een Arcadyan. En ik met mijn Arris (enige ontvanger die ik heb)

Digitenne ontv. kan ik nu niet proberen, staat bij mijn moeder. Daar ben ik maandag weer.
W.b. Ziggo, die hebben het niet op de SD kanalen van België op een Cisco ontvanger. En die heb ik nou eenmaal daarop.)

Reageer