Beantwoord

Ondertiteling blijft in beeld staan

  • 9 August 2020
  • 8 reacties
  • 324 keer bekeken

sinds de update van KPN krijg ik de melding “Ondertiteling voor doven ….. te vinden op 888’.
deze melding verdwijnt echter niet. en schermt de ondertiteling van het programma zelf af.
nogal cynisch dus, de melding verdwijnt niet en blokt hetgeen ze adviseert.
bij NPO 1, 2, 3 en RTL4, 5 treedt dit probleem niet op.

wel bij SBS6, Net5, Veronica, SBS9, MTV, I.D.D. , XITE etc
hoe krijg ik die melding weg?


 

 

icon

Beste antwoord door PeterG 9 August 2020, 21:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @reek55 , dit verschijnsel treedt op als er op dat moment geen ondertiteling uitgezonden wordt via 888, als je vervolgens op de TV toets drukt verdwijnt de melding.

Komt er op dat moment ineens wel ondertiteling gaat de tekst daar naar over heb ik gemerkt.

Heeft niets met de update vande tv decoder te maken, ik gebruik als Telfort klant  nog de 'oude' software.

 

super bedankt Jan.

even geprobeerd en het werkt niet. ik snap wat je bedoelt Jan. als je de ondertiteling knop aan hebt staan, krijg je deze melding op je scherm en deze gaat weg wanneer je de TV toets indrukt. 
bij mij staat echter dezelfde tekst permanent op het scherm bij genoemde zenders, dus niet weg te krijgen met de TV toets. bij andere zenders niet, zoals boven vermeld.

zo dus:
 

 

Reek,

Ik ben net als zovelen afhankelijk van ondertiteling. Als het op Nederlandse zenders buitenlandse uitzendingen zijn, is dat geen probleem. Die staan praktisch altijd (gaat wel een fout maar dat is zelden) in het Nederlands ontertiteld.

Ik sta stomverbaasd van jouw probleem. Volgens mij heeft IDD en Xite helemaal geen nederlandse uitzendigen en nog minder nederlandse ondertiteling. Wat etc is weet ik niet, maar volgens mij is dat niet de BBC. De ondertiteling in het Engels is altijd perfect (niet op world). 

Ik heb teletekst ondertiteling op 3 manieren van KPN geprobeerd. De WebApp (werkte maar doet nu weer helemaal niets), de Samsung App, daar zit helemaal geen teletexst op. (Wel overigens de genres zoals in het oude menu waar volgens KPN niemand gebruik van maakt.) En op de STB 29xx met KPN afstandbediening. 

Als er geen teletekst is, en ik toets 888 verdwijnt gewoon de tekst bij alle zenders die via deze methodiek de wettelijke regels omzeilen. 

Maar wat je laat zien op je laatste pagina lijkt wel of het misschien is iets, dat bij jouw type TV voorkomt. Dus over wat voor TV en soort menu praten we. Ik herken het helemaal niet. 

dank U cor

denk idd dat t aan de TV ligt. een oude B&O waar ik erg aan gehecht ben. mooi beeld etc.
ik laat wel een monteur komen van KPN.
hartelijk dank allemaal voor de hulp

 

Ah, ik wou net vragen of het een B & O is. Ook B & O gebruikers bij Ziggo klagen (of klaagden) over dit bij de Talpa zenders. Een monteur van de provider gaat hierbij niet helpen. Het zit in de B & O . Dat bedrijf heeft al gemeld hier niets aan te kunnen doen.

mooi beeld etc.

Tja, dat is relatief. Het signaal is tegenwoordig HD, maar via de B & O gebruik je dat niet…

Je moet hier al lang last van hebben. Dit speelt (al) sinds maandag 22 juni toen Talpa het TT gebeuren wijzigde. Oude B & O tv’s kunnen hier niet mee overweg.

Aangezien het de TT decoder van de TV zélf betreft (niet die van het KPN kastje) dien je ook met je B & O afst.bed. de TT decoder, die vanzelf aan gaat, weer uit te zetten.

Zeg die monteur maar af. Dat gaat je minstens € 50 kosten en kan niets doen. Dat is zonde.

Dien een klacht in bij Talpa.

Zie bericht van 22 juni op mijn site:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2020/06/22/ondertitelmelding-888-via-talpa-zenders/

Zie ook het Ziggo forum:

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/melding-ondertiteling-voor-doven-en-slechthorende-is-te-vinden-op-888-58088

heel erg duidelijk uitgelegd. heb ik veel aan. dank weer.