Beantwoord

Ondertiteling mist

  • 7 January 2019
  • 12 reacties
  • 206 keer bekeken

Ik krijg geen nederlandse ondertiteling bij op Nederland gerichte zenders.
Heb paar keer in en uitgelogd, maar dat helpt ook niet.
icon

Beste antwoord door PeterG 13 January 2019, 13:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Jan, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat vervelend dat je de programma's niet met ondertiteling kan bekijken! Ik kijk graag met je mee hoe dit kan, en of dit opgelost kan worden. Hiervoor heb ik wel wat meer informatie nodig.

Vanwege de opmerking, in en uit-loggen, ga ik er vanuit dat het om KPN iTV gaat en niet om tv-kijken via de tv-ontvanger. Kan je aangeven of je de website gebruikt (www.interactievetv.nl of www.itvonline.nl), of de app? Daarnaast op welk apparaat je het gebruikt (computer, tablet, mobiel toestel) en of dit thuis is (verbonden met WiFi) of onderweg. Dit geeft ons namelijk meer inzicht in het probleem, en de eventuele oplossing 😉 Je zou sowieso even kunnen controleren of je de nieuwste app gebruikt, indien het om de app gaat. Indien het om de website gaat, hoor ik ook graag welke internetbrowser je gebruikt.

Wil je een reactie geven op bovenstaande vragen? Dan help ik je zo snel mogelijk verder!
Hallo Susan.
Ik gebruik interactieve tv van kpn, op zowel mijn laptop als op mijn smartphone.
Gebruik het thuis. laptop met chrome en smartphone met android 8.
Alles met wifi.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen! Oke, bedankt voor de informatie. In de app, en ook via de website, heb je via Profiel > instellingen een instelling voor ondertiteling Nederlandstalige programma's. Wil je voor de zekerheid even controleren of deze aangevinkt (of groen-gevinkt) staat? Staat/stond dat gewoon ingeschakeld, dan zoek ik verder voor je!
Staan allebei op groen.
Reputatie 7
Badge +21
Duidelijk, dat is dus niet het issue. Zou je in dat geval kunnen aangeven om welke zenders én welke programma's het gaat waarbij de ondertiteling mist? En jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kan ik het een en ander controleren!
Op nederland gerichte tv zenders npo 123 rtl4567 verovoca sbs
Reputatie 7
Badge +21
Dankjewel. Het probleem is bekend bij iTV online, bij de tv-ontvangers zelf niet. Het probleem met iTV online, daar wordt aan gewerkt! Zou je jouw tv-ontvanger in ieder geval willen voorzien van een reset? Hier worden de meeste problemen vaak mee opgelost namelijk 🙂
Voor NPO 1, 2 en 3 is het te omzeilen via npostart.nl .

Voor de overige zenders, je zegt tenslotte "gebruik het thuis", heb je thuis ook de tv ontvanger. Daar kun je met TT 888 gelukkig wel gewoon de ondertiteling oproepen.

Sinds de laatste update is het niet meer mogelijk om op de computer bij tv kijken de ondertiteling te gebruiken, deze is uit het menu bij instellingen verdwenen, 

helaas werkt de helpdesk onvoldoende,  na 3 keer vragen waarom, wordt het contact eenzijdig verbroken, zonder antwoord, denk dat de vraag voor hun te moeilijk was 

@cees11 

Dat is verplaatst. Klik op de 3 verticale puntjes rechtsonder als een stream loopt. Dan kun je de ondertiteling aanzetten.

beste PeterG, bedankt voor je reactie, ik heb het geprobeerd en het werkt, jammer dat de helpdesk niet deze oplossing wist

 

mvg kees

jammer dat de helpdesk niet deze oplossing wist

Tja, ze zijn daar van veel niet op de hoogte, @cees11 . Als betr. medewerker ook de diensten van KPN zelf niet heeft of gebruikt is de kennis vaak onvoldoende. Op dat soort vlak tenminste.