Beantwoord

Ondertiteling opname

• 14 juli 2016
  • 5 reacties
  • 1760 keer bekeken

De ondertiteling van bijvoorbeeld BBC is in te stellen via teletekstpagina 888 en dan is de ondertiteling volledig. Bij opname van bijvoorbeeld hetzelfde BBC programma is de ondertiteling voor de helft verdwenen. Dus niet helemaal wél of helemaal niet, maar +/- 50% ontbreekt.
Ik heb hier met de KPN helpdesk telefonisch over gesproken. Die zijn op de hoogte maar kunnen er niks aan doen.
Waarom gaat dit bij Ziggo, Tele2 en Vodafone wel goed?
icon

Beste antwoord door PeterG 14 juli 2016, 13:25

Bij Ziggo, Tele2 en Vodafone neem je op met een HDD in je tv ontvanger. Bij KPN gebeurt dit "in the cloud" en daar gaat kennelijk iets mis t.o.v. BBC bij jou.
Ervaar je dit zowel bij BBC HD (730 en 731) als ook de SD versies (26 en 27)?
Gaat de ondertiteling wel goed bij NPO, RTL en de Sanoma-zenders?
Overigens kan ik het probleem hier niet constateren, maar gezien de techniek zegt dat niks.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Bij Ziggo, Tele2 en Vodafone neem je op met een HDD in je tv ontvanger. Bij KPN gebeurt dit "in the cloud" en daar gaat kennelijk iets mis t.o.v. BBC bij jou.
Ervaar je dit zowel bij BBC HD (730 en 731) als ook de SD versies (26 en 27)?
Gaat de ondertiteling wel goed bij NPO, RTL en de Sanoma-zenders?
Overigens kan ik het probleem hier niet constateren, maar gezien de techniek zegt dat niks.
Dank je wel voorde tip Peter.
Ik ga BBC nu instellen op HD (730 en 731)
Als ik meer weet laat ik wat weten.
Reputatie 7
Badge +28
Hey Highstreets, welkom op het forum! Raar probleem met die ondertiteling. Ik ben ook erg benieuwd of het op de HD zenders inderdaad ook gebeurd.
Bij de HD zenders van BBC1 +2 (730/731) werd de ondertiteling deze keer goed opgenomen.
Het lijkt erop dat bij buitenlandse zenders je op het HD kanaal moet afstemmen.
Bedankt Peter!
Reputatie 7
Okidoki. Nog beter beeld ook via de HD. 😃

Reageer