Vraag

Ondertiteling uitzetten

  • 15 June 2021
  • 38 reacties
  • 4390 keer bekeken

ik kan maar niet vinden waar ik de ondertiteling bij Journaal, maar evengoed voetbalwedstrijden uit kan zette. Deze ondertiteling is vlas mij spontaan verschenen maar niet weg te krijgen

nuĀ 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Via de decoder?

Kies niet kanaalnummer 191, maar kanaalnummer 1 of 661 (glasvezel only).

Via de app?

NL ondertiteling uitzetten onder Profiel ā†’Ā instellingen

Via de website? tv.kpn.com

Klik op het tekstballonnetje rechts onderaan het (actieve) beeld als je er met de muis overheen gaat.
Ballonnetje groen: subs aan. Is het wit: subs uit.
Tekstballonnetje zie je hier links van het tandwiel.

symbolen: live, zenderkeuze, ondertiteling (888), beeldinstelling, beeld in beeld, volledig scherm

Ā 

Dag Peter , razendsnel met een antwoord. Dank daarvoor. Helaas heb ik daar alle icoontjes staan BEHALVE het tekstballonnetje šŸ˜¢

Reputatie 7
Badge +28

HalloĀ @B0lleĀ ,

Kun je het dan niet via teletekst uitzetten?

Ā 

Ondertiteling gaat bij de KPN via teletekstĀ pagina 888

Druk op de witte KPN afstandsbediening rechtsonder de teletekstknop in en kies voor wat anders dan 888.

Ā 

Ik heb het probleem niet op mijn tv maar op mij Mac laptop Ā  Ik geloof niet dat ik daar teletekst heb tocjh??

dank nogmaals dat je me probeert te helpen

Ā 

O, god. Apple.

Daar staat nog een iets oudere versie van de website op! Maar ook daar kan je de ondertiteling uitzetten. Misschien nog de 3 puntjes rechtsonder?

Die 3 puntjes daar ging het idd mee maar moest steeds opnieuw en nu zijn de puntjes al een dag of wat verdwenenā€¦.šŸ„²

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb ook even gekeken, en via Safari is de ondertiteling niet uit of aan te zetten. Ik heb dit ook getest. Geen tekstballon:

Ik zal nog eens kijken hoe het werkt met Google Chrome:

Daar zie ik wel het tekstballonetje voor de ondertiteling, maar die werkt dus helaas ook niet.

In Google Chrome zal het in de Mac toch wel werken?

Als je erop klikt dan wordt ie groen en is ondertiteling aan. En nogmaals klikken is wit en ondertiteling uit. @Dennis SchreveĀ (en nog bedankt voor het hier komen:relaxed: )

Reputatie 7
Badge +10

@B0lleĀ Ik doe een gooi meeā€¦..

In Safari kiezen voor afspelen en dan 1 tikje in het beeld en via je device de ondertiteling aanpassen.


Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +22

@Anneke-AnnaĀ het werkt wel in de app, maar het gaat om de webpagina http://tv.kpn.com/Ā (Safari)

Daar kan ik ook niet het icoontje vinden van de ondertiteling:

Ā 

Reputatie 7
Badge +10

@Anneke-AnnaĀ het werkt wel in de app, maar het gaat om de webpagina http://tv.kpn.com/Ā (Safari)

Daar kan ik ook niet het icoontje vinden van de ondertiteling:

Ā 


Ik had SafariĀ er ook voor.Ā 

Reputatie 7
Badge +21

Onder Safari is inderdaad dat tekstballonnetje niet aanwezig.

Maar op de iMac kun je onder Google Chrome de ondertiteling wel uit en aan zetten.

Reputatie 7
Badge +10

Onder Safari is inderdaad dat tekstballonnetje niet aanwezig.

Maar op de iMac kun je onder Google Chrome de ondertiteling wel uit en aan zetten.

Onder Safari zelf niet, de ondertiteling bedien je op je Apple device zelf als je viaĀ https://tv.kpn.comĀ kijkt.Ā 
Ā 

ScreenvideoĀ net gemaakt.Ā 

Geweldig al jullie reacties en meedenken. Helaas ben ik niet digitaalvaardig genoeg om t weten hoe ik via safari naar google chrome kom als provider.."

Reputatie 7
Badge +10

Geweldig al jullie reacties en meedenken. Helaas ben ik niet digitaalvaardig genoeg om t weten hoe ik via safari naar google chrome kom als provider.."


GoedemorgenĀ @B0lle, kiezen voor Download Chrome voorĀ iPhone/iPad,

de AppStore opent en dan kun je Google Chrome gebruiken ipv Safari:Ā https://support.google.com/chrome/answer/95346?co=GENIE.Platform%3DiOS&hl=nl

Het klinkt waarschijnlijk dom maar als ik het heb gedownload , hoe ga ik dan verder om KPNitv te kijken via chrome? Ā Dat doet het denk ik niet vanzelfā€¦

Google Chrome is ook een browser net als Safari.

Dus net als bij Safari krijg je een webpage door de url in te typen in de adresbalk.

= tv.kpn.com

De url? Wat typ ik precies dan vĆ³Ć³r tv.kpn.com ?

Reputatie 7
Badge +22

De url? Wat typ ik precies dan vĆ³Ć³r tv.kpn.com ?

Niks, klik maar op die link:

Google Chrome is ook een browser net als Safari.

Dus net als bij Safari krijg je een webpage door de url in te typen in de adresbalk.

= tv.kpn.com

dan komt de site tevoorschijn.Ā 

Euh, computercursusje bij het plaatselijke buurtcentrum misschien es een idee?
Dan kunnen we je daarna ook beter helpen...

Zelfs mijn nu 83-jarige moeder heeft er totaal geen moeite mee. Ik hoefde het haar (zo'n 3 jaar geleden) maar Ć©Ć©n keer uit te leggen.

En alle sites beginnen met https:// dus dat snapt elke browser. Dat hoef je er niet voor te typen.

Je bent geweldig, de link doet het!Ā , alleenĀ moet ik nu weten hoe ik hier de ondertiteling weghaal want die is er nu ook šŸ˜­

In Google Chrome zou het tekstballonnetjeĀ  bij het tv beeld moeten verschijnen bij mouse over.

En deze afbeelding LINKS van het tandwiel.

Tekstballonnetje wit = geen ondertiteling
Is het groen = wel ondertiteling

Dat is best flauw Peter, ik ben heus niet zĆ³ dom, kan goedĀ met de laptop en apple overweg maar heb hier nooit mee te maken gehad. Het is zo maar verschenen, kijk al best lang en vaak op mn laptop tvā€¦

Ook nu heb ik geen tekstballonnetje namelijkā€¦

Ik heb hetzelfde voetbal nu op mn ipad aangezet en daar heb ik ook geen tekstballonnetje maar heel vreemdā€¦. Ook GEEN ondertitelingā€¦ beetje klein scherm om de goal te missen nu