Beantwoord

Onderzoek HD kanalen op 1 - Help jij ons mee?

Toon eerste bericht

895 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Overigens als ik eerlijk ben zie ik niet echt verschil tussen HD en HD glas, het is nou eenmaal gewenning om voor 661 te kiezen.Dat heeft wellicht met de kijkafstand te maken. Als je er verder vanaf zit dan de ideale kijkafstand zijn details (zoals het verschil tussen HD en HD Glas) minder goed zichtbaar.

Er zit zo'n 3/4 meter tussen mijn TV en bank. Maar het heeft misschien ook met de grote van de flatscreen te maken. Ik heb een Samsung UE40EH5000W
Reputatie 7
Overigens als ik eerlijk ben zie ik niet echt verschil tussen HD en HD glas, het is nou eenmaal gewenning om voor 661 te kiezen.Dat heeft wellicht met de kijkafstand te maken. Als je er verder vanaf zit dan de ideale kijkafstand zijn details (zoals het verschil tussen HD en HD Glas) minder goed zichtbaar.
Reputatie 2
Badge +3

Wat me op valt is dat ik in de ITV Online app nog wel de HD zendes achter in de zenderlijst zichtbaar heb in de gids.

Ja, wanneer wordt dat aangepast?

Overigens als ik eerlijk ben zie ik niet echt verschil tussen HD en HD glas, het is nou eenmaal gewenning om voor 661 te kiezen. Maar goed HD op 1 etc, is ook wel handig dus kijk het even aan. Hopelijk snel de glas kanalen automatisch daarbij zodat altijd de beste kwaliteit te zien is.
Reputatie 1
Badge
@Henk2304 je mag best een bakkie komen doen hoor, en HD op 1 komen aanschouwen. Ziet er niet heel anders uit alleen brand nu het HD ledje op de ontvanger al bij 1, 2, 3 enz.

Wat me op valt is dat ik in de ITV Online app nog wel de HD zendes achter in de zenderlijst zichtbaar heb in de gids.
Reputatie 7
Geen enkele.
Reputatie 2
Badge +3
En 'later tijdstip' en enige duidelijkheid wanneer dit gaat ongeveer staat te gebeuren?
Reputatie 7
Ja precies, als jij die nuance van "nu" er ook bij gezet had was het meteen duidelijk geweest. Uit jouw antwoord zou je ook kunnen afleiden dat het nimmer gebeurt.
Reputatie 7
Badge +12
Erwin vroeg of het nut heeft om nu al gebruik te maken van HD op 1, en of dit gelijk wordt samengevoegd. Nou nee, dat is niet het geval.
Reputatie 7
@erwin969, dit wordt niet samengevoegd. Voor HD Glas gebruikers heeft het dus inderdaad niet zoveel zin.Dit is wat kort door de bocht: het wordt nú nog niet samengevoegd maar het is wel de bedoeling dat dit op een later tijdstip alsnog gebeurt.
Reputatie 7
Badge +12
Zojuist is hier HD op 1 gezet. Vervelend dat alle zenders uit mijn zenderlijst die naar kanaal 1 verschoven zijn ook automatisch uit mijn zenderlijst verwijderd zijn. En eventjes wennen dat zenders als Discovery, Nat. Geo. en RTL Z nu allemaal vooraan in mijn zenderlijst staan. Is even wennen dat ik nu moet zappen voordat ik bij NPO1 kom.

@erwin969, dit wordt niet samengevoegd. Voor HD Glas gebruikers heeft het dus inderdaad niet zoveel zin.
Reputatie 2
Badge +3
Hier ook vanaf morgen 1 op HD. Al zicht wanneer glas daar ook bij gaat komen want ik kijk altijd 661 en verder dus heeft het niet zoveel nut om nu al gebruik te maken van 1 op HD toch? Of wordt dat gelijk samengevoegd dan?
Reputatie 7
Dan kom ik ook ff langs, ligt toch op de route van m'n woon-werkverkeer 😉 Kan ik meteen ff zien hoe 't er in de praktijk uitziet🆒
Reputatie 7
Badge +19
Gefeliciteerd Peter, trakteer je nu ook? 🙂
Reputatie 1
Badge
Ik heb zojuist een email ontvangen. Bij mij gaat vanaf 7 juni HD vanaf 1.
Reputatie 7
Badge +13
Ach wij weten ze wel te vinden.

Alleen de mensen die het niet weten kijken onbewust SD en die geven daardoor onjuiste reclame nu.
Als zij ineens wel HD hebben, is dat extra goede reclame voor KPN.
Reputatie 7
Badge +19
Stilte voor de storm? 🙂
Reputatie 2
Het is aardig stil hier...
Reputatie 7
Badge +13
Ik dacht dat deze topic over dit ging:

Klopt Joop, dit topic gaat daar over en het gebruik van een DVS heeft er mee te maken.

Leg uit, wat de DVS ermee te maken heeft?
Ik ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +16

Klopt Joop, dit topic gaat daar over en het gebruik van een DVS heeft er mee te maken.
Reputatie 7
Badge +13

Reputatie 1
348 Mb = ongeveer 33% van een 1 Gb verbinding (bedraad gangbaar tegenwoordig)

Geen spectaculaire snelheden bedraad binnenshuis
Reputatie 7
Even in het algemeen voor de beeldvorming: Dit is een wijziging die verder gaat dan alleen een belasting op het netwerk. Het heeft ook impact op netwerken/ervaringen thuis. Bij mensen die een DVS gebruiken tot aan mensen die naar de klantenservice bellen omdat ze het niet helemaal snappen. Je moet dus altijd blijven meten en testen wat mij betreft...Toch is het lokale netwerk en/of die DVS niet de reden voor "het meten". De impact op de belasting van het thuis netwerk is minimaal. Er gaat over de lijn naar het thuisnetwerk en op het thuisnetwerk zelf altijd maar één TV stream per TV ontvanger. De wijziging in de belasting is dus maximaal 4,5Mbps extra per TV ontvanger en als je je daar zorgen over moet maken als provider dan is er iets goed mis.
Nee, de werkelijke reden voor "dat meten" is het vaststellen of de centrale infrastructuur de extra belasting wel aan kan. Het gaat dan niet om de mensen die live TV kijken, dat is een IGMP multicast. Nee, het gaat om de mensen die uitgesteld TV kijken (begin gemist, opnames) immers daar is voor elke TV ontvanger een aparte stream benodigd en dat leidt tot een extra belasting van de centrale infrastructuur. Nogmaals de infrastructuur bij de abonnee thuis en tussen wijkcentrale/straatkast en de abonnee wordt nauwelijks extra belast.
Reputatie 7
Badge +24
Bij mensen die een DVS gebruikenWat bedoel je daarmee? Ik heb 3 tv-ontvangers, 2 zijn er bekabeld, en 1 draadloos. Deze DVS haalt genoeg binnen qua MB's:

Maar ik heb het over het algemeen. Niet over jou persoonlijk. De snelheden die jij via de DVS haalt kan ik niet eens met een bekabelde PC halen. "Elke" klantsituatie is anders.
Reputatie 7
Badge +18
Bij mensen die een DVS gebruikenWat bedoel je daarmee? Ik heb 3 tv-ontvangers, 2 zijn er bekabeld, en 1 draadloos. Deze DVS haalt genoeg binnen qua MB's:

Reputatie 7
Badge +13
Reken maar dat indien alles in orde is KPN in 3 dagen iedereen kan voorzien van HD vanaf 1 (indien de bandbreedte dat toelaat).Dat hopen we dan maar, want ze zijn al jaren bezig met dit. Ze hadden dit allang klaar kunnen hebben. Moeten ze nu nog steeds meten?. Vind je het dan vreemd dat we dan zo reageren. Ik kan het wel voorstellen wat @knordezegt hierboven.

Ik vind het pas interessant als HD glas vanaf 1 is te bekijken.
Hopelijk komt daar ook snel een update van.

Reageer