Beantwoord

Onderzoek HD kanalen op 1 - Help jij ons mee?

Toon eerste bericht

895 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Ik heb het nog niet, weet ook niet hoe snel het gaat.
Maar dat de HD glas kanalen op 661-670 blijven vind ik wel balen.
Dus moet ik 1 - 10 blijven onderdrukken.
En de overige HD kanalen zitten dan op 11 etc.?

Wanneer komen de HD glas kanalen ook vanaf 1 KPN?
Reputatie 2
Niet gok ik zo...
Reputatie 7
Niet gok ik zo...
Het duurt nog even maar ze komen dus wél "op 1". Zie dit bericht van KPN wat wjb in het 4K topic heeft geplaatst.

@Webcare
Door de verplaatsing van de HD kanalen komen Eurosport 1 en 2 weer flink uit elkaar te liggen. 35 en 202. Nu juist zo makkelijk op 718 en 719.

Hierbij een eenvoudig voorstel om deze twee weer achter elkaar te krijgen. Is kleine aanpassing; groot plezier.
30 is vrij. Daar kan Ketnet naar toe v.a. 31. Met Ketnet op 30 sluit deze ook mooier aan op Eén 28 en Canvas 29. De zenders daarna kunnen dan ook 1-tje terugschuiven. Eurosport 1 dan op 34 en voilà ... 35 is beschikbaar voor Eurosport 2 🙂 Die laatste dan alleen beschikbaar voor pluspakketklanten.
En een pluspuntje op Ziggo.
Reputatie 7
Je kunt, als je wilt, overigens ook nog steeds kanaal 701 blijven kiezen. Het lijkt er op dat deze functionaliteit alleen bij SD kanalen kijkt of het overeenkomstige HD kanaal mogelijk is om dan automatisch dat HD kanaal te tonen. Ik hoop dat straks ook zal gelden dat, als een HD kanaal gekozen wordt, er gekeken wordt of het overeenkomstige HD-"Glas" kanaal mogelijk is om dan automatisch dat HD-"Glas" te tonen. Als dat het geval is, dan zijn we weer in lijn met mijn oorspronkelijke voorstel. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
@Webcare
Door de verplaatsing van de HD kanalen komen Eurosport 1 en 2 weer flink uit elkaar te liggen. 35 en 202. Nu juist zo makkelijk op 718 en 719.

Hierbij een eenvoudig voorstel om deze twee weer achter elkaar te krijgen. Is kleine aanpassing; groot plezier.
30 is vrij. Daar kan Ketnet naar toe v.a. 31. Met Ketnet op 30 sluit deze ook mooier aan op Eén 28 en Canvas 29. De zenders daarna kunnen dan ook 1-tje terugschuiven. Eurosport 1 dan op 34 en voilà ... 35 is beschikbaar voor Eurosport 2 🙂 Die laatste dan alleen beschikbaar voor pluspakketklanten.
En een pluspuntje op Ziggo.

Hele goede. Redelijk kleine maar nuttige aanpassing wat mij betreft. Ik vermoed dat er weer aanpassingen komen met de zenderwijzigingen van juli maar inhoudelijk weet ik daar nog niets van. Ik ga het sowieso melden bij het team dat daar over gaat.
Reputatie 2
Heeft iemand de update al?
Reputatie 2
Badge +1
Nee zal wel weer uitgesteld zijn:8
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb hem ook nog niet inderdaad.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb hem ook nog niet hier in Lelystad
Reputatie 7
Badge +27
Het wordt vanaf februari uitgerold, het kan dan ook kloppen dat je het nog niet hebt. Nog even afwachten 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Dat klopt Erik, alleen is februari inmiddels al een week oud, Vanaf februari geeft een bepaalde verwachting, zelfs ik probeer het elke ochtend weer vol verwachting (al maakt het mij niet zo gek veel uit eerlijk gezegd).
Is het dan niet handiger de berichtgeving wat terughoudender te laten zijn en het pas door te laten schemeren als de testfase voorbij is?
Reputatie 7
...Is het dan niet handiger de berichtgeving wat terughoudender te laten zijn en het pas door te laten schemeren als de testfase voorbij is?Welke testfase?
Reputatie 2
Ik snap dat we niet allemaal tegelijk het krijgen, daar doel ik ook niet op.
Maar vanaf februari klinkt als dat het uitrollen al begonnen zou moeten zijn nu, en omdat ik nog niemand had gehoord die het al heeft vroeg ik het even.

Het lijkt er dus sterk op dat het uitrollen nog niet is begonnen, maar als het deze maand gebeurd ben ik al blij 🙂
Reputatie 7
De (meeste) deelnemers aan de test-pilot voor de nieuwe 4k-ontvangers hebben de update voor HD-op-1 al, naar ik heb begrepen.
Reputatie 7
Die 4K Ultra-HD ontvangers hebben dan wel HD op 1 maar nog geen aangepaste firmware.
Reputatie 7
Badge +16
...Is het dan niet handiger de berichtgeving wat terughoudender te laten zijn en het pas door te laten schemeren als de testfase voorbij is?Welke testfase?
Dat is een algemene opmerking. Bovendien zit de 4K ontvanger die jij hebt in een test-pilot zoals Henk al aangeeft. En er wordt nog getest (zie ook andere topics hierover waarin je veelvuldig met printscreens op de proppen komt) anders was de uitrol al begonnen. Heb ik hiermee je vraag beantwoord?
Reputatie 7
Badge +24
De uitrol begint in februari. Niet tussen 1 en 7 februari. Als we van eind februari uit gaan dan komt het helemaal goed. Ik weet dat het heel (heel) lang heeft geduurd maar nog toch nog even geduld.
Reputatie 7
...Is het dan niet handiger de berichtgeving wat terughoudender te laten zijn en het pas door te laten schemeren als de testfase voorbij is?Welke testfase?Dat is een algemene opmerking. Bovendien zit de 4K ontvanger die jij hebt in een test-pilot zoals Henk al aangeeft. En er wordt nog getest (zie ook andere topics hierover waarin je veelvuldig met printscreens op de proppen komt) anders was de uitrol al begonnen. Heb ik hiermee je vraag beantwoord?Nee, ik weet niets van een testfase t.a.v. HD op 1. Volgens mij is er aangegeven dat HD op 1 uitgerold gaat worden vanaf februari 2017 en volgens mij zou dat moeten betekenen dat de testfase succesvol is afgerond of in ieder geval tot een "Go" heeft geleid. Dat KPN vervolgens de 4K Ultra-HD test groep als eerste die functionaliteit ter beschikking stelt is mijns inziens meer "een doekje voor het bloeden" in de hoop daarmee de sterk weggezakte moraal onder de 4K Ultra-HD testers weer wat op te vijzelen.
Ik weet dus inderdaad nog steeds niets over een eventuele testfase t.a.v. HD op 1 en ga er ook vanuit dat deze er niet meer is aangezien de functionaliteit op het punt van uitrollen staat.
Reputatie 7
Badge +27
Het is ook geen testfase. De uitrol start in februari, maar bij uitrol beginnen we over het algemeen met eerst een aantal kleinere batches aan klanten. Als er dan toch nog een onverwacht probleem ontstaat ergens, dan kunnen ze dat snel ondervangen zonder dat een heel groot deel van de klanten er dan last van heeft. De 4K testgroep is een mooi aantal om mee te beginnen.

Je krijgt ook bericht zodra het voor je is aangepast 🙂
Reputatie 7
Het is ook geen testfase...Dank je voor jouw heldere antwoord.
Reputatie 7
Het begint nu een woordspelletje te worden. Iedereen die deelneemt aan de 4k testgroep verkeert per definitie permanent in een testfase. Dat deze groep wordt gebruikt als proefkonijn voor HD-op-1 geeft aan dat KPN toch nog niet helemaal zeker van z'n zaak lijkt. Ik heb begrepen dat er nog problemen zijn met het terugkijken van opnames van HD-op-1 zenders via app of website?
Zijn er buiten die 4k-testgroep al klanten waar het beschikbaar is gekomen? Zo nee, dan is het formeel wellicht geen testfase, maar komt het er in de praktijk wel op neer.

Ik zie wel of en zo ja wanneer ik aan de beurt kom.
Reputatie 7
De (meeste) deelnemers aan de test-pilot voor de nieuwe 4k-ontvangers hebben de update voor HD-op-1 al, naar ik heb begrepen.Die 4K Ultra-HD ontvangers hebben dan wel HD op 1 maar nog geen aangepaste firmware.Zou er aangepaste firmware voor komen dan? Mijn gebruik van het woord "update" sloeg uitsluitend op de aanpassing van de zenderlijst, waarbij HD-op-1 komt.
Reputatie 7
Badge +16
Het begint nu een woordspelletje te worden.
😛
Reputatie 7
Het begint nu een woordspelletje te worden. Iedereen die deelneemt aan de 4k testgroep verkeert per definitie permanent in een testfase. Dat deze groep wordt gebruikt als proefkonijn voor HD-op-1 geeft aan dat KPN toch nog niet helemaal zeker van z'n zaak lijkt. Ik heb begrepen dat er nog problemen zijn met het terugkijken van opnames van HD-op-1 zenders via app of website?
Zijn er buiten die 4k-testgroep al klanten waar het beschikbaar is gekomen? Zo nee, dan is het formeel wellicht geen testfase, maar komt het er in de praktijk wel op neer.

Ik zie wel of en zo ja wanneer ik aan de beurt kom.
Sorry hoor maar wat een onzin allemaal. De enige testfase waar ik het over heb is de testfase van de HD op 1 functionaliteit. Dat ik met mijn 4K Ultra-HD ontvanger ook deelneem in een andere test staat daar volledig los van. Erik_ geeft ook duidelijk aan dat er geen sprake is van een testfase.

De (meeste) deelnemers aan de test-pilot voor de nieuwe 4k-ontvangers hebben de update voor HD-op-1 al, naar ik heb begrepen.Die 4K Ultra-HD ontvangers hebben dan wel HD op 1 maar nog geen aangepaste firmware.Zou er aangepaste firmware voor komen dan? Mijn gebruik van het woord "update" sloeg uitsluitend op de aanpassing van de zenderlijst, waarbij HD-op-1 komt.Klopt en daar is ook niets mis mee. Ik bevestig ook dat die ontvangers HD op 1 hebben staan echter voeg daar nog wel even aan toe dat er nog geen nieuwe firmware geleverd is die de nieuwe functionaliteit t.b.v. HD op 1 bevat. (Verbergen 700 kanalen in gids, beeldkwaliteit instellingen, ...)
Reputatie 7
Het begint nu een woordspelletje te wordenSorry hoor maar wat een onzin allemaal. Zoals ik al zei, een woordspelletje.

Reageer