Beantwoord

Onderzoek HD kanalen op 1 - Help jij ons mee?

Toon eerste bericht

895 reacties

1. VDSL2

2. Motorola VIP1963

3. KPN Experia Box ZXV10 H220N

4. Nee, niet draadloos

5. Nog nooit glitches/freezes/macroblocks gehad

Ben benieuwd :D

• Soort verbinding en snelheid: Glasvezel 100/100
  • Aantal en type TV ontvangers: 1* Motorola
  • Type modem: Experia Box V8
  • Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: (Nee
  • Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname? Nee
Ik zie zeer graag de HD zenders verschuiven naar het begin van de zenderlijst!

1. Soort verbinding en snelheid: (xDSL / Glasvezel 100/100)
  2. Aantal en type TV ontvangers: (Motorola 1853 2x , Arcadyan HMB2260 1x)
  3. Type modem: (Experia Box v7, v8, v9)
  4. Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: (Ja/nee
  5. Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname? Nee
1. Soort verbinding en snelheid: Glasvezel 100/100
2. Aantal en type TV ontvangers: 2x Arcadyan HMB2260
3. Type modem: Experia Box V9
4. Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset: Nee
5. Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname: nog nooit gezien :-)

Reputatie 7
Badge +13
Hartelijk dank voor je reactie.

Zelf maak ik mij hier ook regelmatig schuldig aan.

Ik denk dat KPN wel degelijk bij een kleine groep deze test gaat doen met de HD zenders op 1 etc.

Ik heb bij Ziggo met de Humax 5200 vaker met een test meegedaan, heel leerzaam moet ik zeggen.

Maar ik zie nu wel heel veel off-topic.

Mijn verzoek blijft, 

Blijf ON_TOPIC, dat is voor Hugo ook makkelijker.

Open een nieuwe topic voor andere zaken.

Reputatie 7
,

Natuurlijk, ik zal het niet meer doen. :$

Ik ben alleen wel bang dat jouw verwachtingen iets te hoog gespannen lijken te zijn.

Als ik het openingsbericht in dit topic lees, dan verwacht ik niet dat er al een test zal gaan plaatsvinden waarbij de HD zenders werkelijk op 1 komen te staan.

Ik lees eigenlijk dat hier een inventarisatie gedaan wordt en dat op basis van de uitkomst besloten wordt wanneer de HD zenders op 1 zullen komen.

Dus eigenlijk:

1. Plaats hier zo'n bericht.
  2. Kijk zoveel mogelijk HD met zoveel mogelijk ontvangers in de komende periode.
  3. Vul en enquête in.
Reputatie 7
Badge +13
Wil je s.v.p. ook verder on-topic blijven.

Het wordt nu aardig onoverzichtelijk.

Alvast mijn hartelijke dank.

Zie mijn verzoek ook hierboven.

Reputatie 7
Henk2304 schreef:
wjb schreef:
 Hoezo, ondersteunt jouw wifi accesspoint kanaal 100-112 niet.

Dan is het misschien goed om een ander wifi accesspoint te overwegen die dit wel ondersteunt.

Hoe kom je daar nu bij, lees nog eens goed terug: ik heb dat allang ingesteld!

Precies, dus advies aan iedereen.

Ondersteunt jouw wifi accesspoint kanaal 100-112 en ervaar je beperkt bereik op 5GHz, stel dan in ieder geval dit kanaal in, dat kanaal heeft een grotere reikwijdte door het hogere zendvermogen.

Overweeg ook de ondersteuning van kanaal 100-112 op de 5GHz band bij zowel de aanschaf van een wifi accesspoint als een mobiel apparaat.

Obstructies als betonnen vloeren, muren, vloerverwarming(!!!) hebben veel invloed op het signaal, maar met kanaal 100-112 kom je in ieder geval door meer obstructies heen als met de andere 5GHz kanalen.

Blijft natuurlijk: It takes two to tango.

Je wifi accesspoint mag dan nog zo goed zijn, als de wifi van het mobiele apparaat dat niet ook is, bereik je nog steeds niets.

Reputatie 7
Badge +13
Ik hoor graag van jou wanneer het gaat starten en of je aanvullende informatie hebt zoals hiet gevraagd.

Wanneer 661 etc. naar 1 gaat, wat gebeurd er met de opname en met de serie opname?

Wanneer begint de test?

Waneer wordt het beschikbaar voor iedereen?

Gaat het automatisch of moet je altijd iets instellen?

Zijn de storingen ook opgelost.

Geld het alleen voor de eerste 10 kanalen of voor meerdere HD kanalen?

Komt SBS6 HD er ook meteen bij en ook in HD glas?

Komt er ook een strestest eerst?

Kort samengevat de vragen.

En verder een verzoek, zoals boven vermeld.

Blijf on-topic.

Dus vanaf hier s.v.p. alleen over HD kanalen op 1.

Voor allen andere zaken een nieuwe topic maken s.v.p.

Reputatie 7
, ik ben het wel een beetje met je eens, hoewel: we moeten toch een stresstest van ons thuisnetwerk doen om te zien welke invloed 2 ingeschakelde HD-kanalen hebben op de rest van onze thuisnetwerken. En dan is ook de via Wi-Fi gemeten snelheid van belang, of zie ik dat verkeerd?

Reputatie 7
Badge +13
Ik zie dat we hier en daar afdwalen van de topic.

HD kanalen op 1, help jij ons mee.

Het lijkt mij handiger om voor overige zaken op een ander topic te starten.

Mijn excuus, dat ik zelf ook schuldig hieraan was.

Reputatie 7
wjb schreef:

Dan is het misschien goed om een ander wifi accesspoint te overwegen die dit wel ondersteunt.

Hoe kom je daar nu bij, lees nog eens goed terug: ik heb dat allang ingesteld!

Badge

Ja is inderdaad vreemd. Het werkt wel maar blijkbaar is er een software matige beperking.
Reputatie 7
,

,

Dat is inderdaad vervelend. Toch vreemd dat zo'n dat je regelmatig buiten gebruikt wel 5GHz ondersteunt, maar niet de kanalen die voor "buiten" bedoeld zijn. Voor mij dus wel een selectiecriterium bij de aanschaf van een mobiel apparaat.

Reputatie 7
, ja wat dacht je, dat ik dat nog niet ingesteld heb? Maar ik ken een ander topic (!) waar we dit soort ervaringen beter kunnen delen, toch?

Badge
Klopt van die 100-112 maar mijn nexus6 kan daar dus niet mee omgaan.
Soort verbinding en snelheid: Glasvezel snelheid 500/500
Aantal en type TV ontvangers: 1 x Motorola 1853 1 x Arris 2952
Type modem: Experia V8
Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: Nee
Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname? Bijna Nooit

Reputatie 7
Henk2304 schreef:
wjb schreef:
Dat 5GHz nog gevoeliger is voor vloeren, muren, etc. moge duidelijk zijn.

Toch werd ik aangenaam verrast te mogen constateren dat er op de tweede verdieping nog snelheden van ruim boven de 100Mbps gerealiseerd konden worden. En dat dus door twee (holle) betonnen vloeren heen.

Bij mij hield het (met zowel een Linksys EA6500 als met de KPN WiFi "Versterker" (verjaardagscadeautje :mansurprised:) na één verdieping wel op met 5 GHz.

Kanaal 100-112 doet wonderen. Dit is het kanaal voor "buiten" en heeft een hoger zendvermogen.

Soort verbinding en snelheid: (xDSL / Glasvezel): 

Glasvezel 100/100 

(Meting KPN Speedtest: met 2 tv ontvangers aan: 80,42Mbps/94,93Mbps. Zonder TV ontvangers aan: 93,64Mbps/94,25Mbps)

Aantal en type TV ontvangers: (Motorola, Arris): 

1x Motorola 1853 en 1x HMB2260

Type modem: (Experia Box v7, v8, v9): 

Experia Box v8

Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: (Ja/nee) 

nee

Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname?: 

Live tv kijken en (HD) opname geen problemen.

Alleen bij SD kanaal Syfy channel: bij het terugkijken van opname problemen gehad in de afgelopen paar maanden: meerdere keren (in iedere opname) flinke dropouts/macroblocks van ruim 1a2 seconden te zien (bij 2 tv series), audio blijft wel doorlopen (op HMB2260).

1. Soort verbinding en snelheid: VDSL 2.150 / 18.340
2. Aantal en type TV ontvangers: 1x Arcadyan HMB2260
3. Type modem: Experia Box Thomson TG789vn
4. Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: nee
5. Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname?: Een heel enkele keer.

Badge
Ja? Nou hier gaat 5 ghz (ook wifi versterker) op 20 meter nog 65 mb.
Muren blijven altijd een probleem.
Reputatie 7
wjb schreef:

Toch werd ik aangenaam verrast te mogen constateren dat er op de tweede verdieping nog snelheden van ruim boven de 100Mbps gerealiseerd konden worden. En dat dus door twee (holle) betonnen vloeren heen.

Bij mij hield het (met zowel een Linksys EA6500 als met de KPN WiFi "Versterker" (verjaardagscadeautje :mansurprised:) na één verdieping wel op met 5 GHz.

Badge
Al eens geplaatst maar onvolledig.

Nogmaals.

Soort verbinding en snelheid: (xDSL / Glasvezel) Glasvezel snelheid 500/500
Aantal en type TV ontvangers: (Motorola, Arris) 1 x arris
Type modem: (Experia Box v7, v8, v9) V9
Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: (Ja/nee) Nee
Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname? Nee
Reputatie 7

Reputatie 7
HJ schreef:
  1. Soort verbinding en snelheid: (xDSL / Glasvezel)
Glasvezel: +/- 18 Mbps up / 23 Mbps down (topsnelheden toch? Haha. Tip: neem GEEN glasvezel! zonde van het geld!)

Tja, dan neem je toch lekker xDSL (kost wel hetzelfde).

En echte topsnelheden haal je niet via Wi-Fi, tenzij je op een hutje op de hei woont (maar dan heb je weer geen glasvezel). 5 GHz (zoals hierboven aangegeven) mag dan wel mooi lijken (idd. hoge snelheden) maar dat is nog gevoeliger voor vloeren, muren ed. dan de 2,4 GHz band. Kortom: als je echt optimaal van glasvezel gebruik wilt maken zul je toch voor bekabelde aansluitingen moeten gaan (en dat is bij coax niet anders).

Verstuur je bovendien nog regelmatig grotere hoeveelheden data naar het internet (foto's en video's naar Dropbox of Onedrive bv.) dan valt ook coax af omdat je daarbij - net als bij xDSL - een veel lagere up- dan download snelheid hebt en dat is langzamerhand een beetje achterhaald in dit cloudtijdperk.

Reageer