Beantwoord

Onderzoek HD kanalen op 1 - Help jij ons mee?

Toon eerste bericht

895 reacties

Ik doe graag mee, dit zijn mijn spullen:

1. Soort verbinding en snelheid: (xDSL / Glasvezel) Glasvezel
  2. Aantal en type TV ontvangers: (Motorola, Arris) 1 x HMB2260
  3. Type modem: (Experia Box v7, v8, v9) V9
  4. Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: (Ja/nee) Nee
  5. Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname? Nee
Groeten jwojwo

Reputatie 2
Badge +1
Misschien eeen idee.

Bij mijn vorige aanbieder (Canal Digitaal) had ik de mogelijk om bij de installatie van de kanalen de mogelijk om te kiezen welke installatie ik wilde gebruiken.

Ze hadden een 2 verschillende kanaleninstellingen voor SD en HD.

Het pakket wat je koos werd dan in de eerste kanalenrij gezet; net als wat kpn nu heeft met de SD-kanalen.

Koos je HD, dan stonden de HD-kanalen als eerste in de lijst en daarna de SD-kanalen.

• Soort verbinding en snelheid: VDSL 43.17 Mbit/s
  • Aantal en type TV ontvangers: 1x Aris 2952
  • Type modem: Experia Box v9
  • Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: Nee
  • Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname?: Nee
Soort verbinding en snelheid: Glasvezel - 500/500
Aantal en type TV ontvangers: Arcadyan HMB2260
Type modem: Eigen modem
Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: Nee, bekabeld
Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname? Nee

Reputatie 2
Badge +1
1. Soort verbinding en snelheid: Vdsl Download: 42351 Kbps, Upload: 10437 Kbps.

2. Aantal en type TV ontvangers: 2 HMB2260

3. Type modem: Experia Box v8

4. Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: Nee 

5. Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname? Af en toe een keer bij het bekijken van een opname en verder niet.

Reputatie 2
Badge
Vdsl verbinding
Motorola v9
Draadloos neen
Mocroblocks alleen tijdens schakelen
Kijk alleen maar hd tv
Reputatie 7
Badge +18
zegt: Ik doe niet aan bedraad internet.

Hoi @HJ,

Als je alleen via de Wifi de snelheid meet dan heb je geen juiste meting. Omdat er zoveel signalen door de lucht gaan. Daar gaat uw snelheid ook van naar beneden. Of als er teveel mensen op hetzelfde Wifi-kanaal zitten heeft dat ook invloed op je verbindingssnelheid

Badge

Soort verbinding en snelheid: Glasvezel
Aantal en type TV ontvangers: Arris
Type modem: (Experia Box v9)
Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: (/nee)
Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname? Nee
Reputatie 7

Vandaar.

Om toch de volle 100Mbps uit jouw aansluiting te halen zal je dan echt naar de 5GHz band moeten en wifi 802.11ac moeten gaan gebruiken.

Schaf daarvoor een 5GHz of dual band wifi accesspoint aan zoals bijvoorbeeld deze WiFi "versterker" van KPN.

Op mijn 500Mbps glasvezel haal ik met 802.11ac bijna 300Mbps.

Moeten jouw mobiele apparaten natuurlijk wel 802.11ac ondersteunen.

Reputatie 7
Badge +18
zegt:

1. Soort verbinding en snelheid: (xDSL / Glasvezel)
Glasvezel: +/- 18 Mbps up / 23 Mbps down (topsnelheden toch? Haha. Tip: neem GEEN glasvezel! zonde van het geld!)

2. Aantal en type TV ontvangers: (Motorola, Arris)

1 ontvanger in gebruik (2 in huis). Gebruik de Arris 22zoveel.

3. Type modem: (Experia Box v7, v8, v9)

Geen idee.

4. Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: (Ja/nee) 

Nee

5. Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname?

Alleen bij HD-zenders. Zappen = glitches/vierkantjes. Duurt ongeveer 2 seconden. Dan normaal beeld. Zowel bij de HD als de Glas HD-zenders. Daarnaast erg veel geluidsstoringen via Toslink-aansluiting. Hoge pieptonen, vaak verdwijnen van geluid voor een seconde.

_____________________________________________________________________________________

Hoi ,

Hoe kan dat? Dat jij zo'n lage internetsnelheid hebt? Ik heb geen Glasvezel, ik heb VVDSL. En ik heb 108 Mbit/s

Reputatie 3
Badge
Ik doe niet aan bedraad internet.

Reputatie 7
,

Meet die snelheid nog eens via KPN Speedtest, maar nu vanaf een bedraad aangesloten PC.

Wat is de snelheid?

Reputatie 3
Badge
  1. Soort verbinding en snelheid: (xDSL / Glasvezel)
Glasvezel: +/- 18 Mbps up / 23 Mbps down (topsnelheden toch? Haha. Tip: neem GEEN glasvezel! zonde van het geld!)

2. Aantal en type TV ontvangers: (Motorola, Arris)

1 ontvanger in gebruik (2 in huis). Gebruik de Arris 22zoveel.

3. Type modem: (Experia Box v7, v8, v9)

Geen idee.

4. Maak je gebruik van een Draadloze verbindingsset?: (Ja/nee) 

Nee

5. Ervaar je wel eens glitches/freezes/macroblocks tijdens het tv-kijken of afspelen van een opname?

Alleen bij HD-zenders. Zappen = glitches/vierkantjes. Duurt ongeveer 2 seconden. Dan normaal beeld. Zowel bij de HD als de Glas HD-zenders. Daarnaast erg veel geluidsstoringen via Toslink-aansluiting. Hoge pieptonen, vaak verdwijnen van geluid voor een seconde.

Reputatie 7
Badge +13
Lees mijn stukje even nauwkeurig door.

Daar staat dat ik vaste bekabeling heb en toch af en toe stilstaand beeld.

Ik heb glasvezel FTTH en 100/100

Dus jouw verhaal over die draadloze sets klopt wel, maar ik denk niet dat het de oorzaak van het probleem van af en toe stilstaand beeld is, wand dan zou ik het niet hebben.

En ik heb het wel, lees een stukje terug wat ik heb en wat mijn ideën zijn.

Reputatie 7
Badge +13
Bandbreedte, daar praat je bij kabeltv over.

Omdat bij Kabel tv alle kanalen tegelijk aanwezig zijn.

Bij IPTV spreek je over hoeveel MB de stream is.

Je krijgt namelijk maar 1 zender per TV ontvanger binnen.

SD 2 a 4 MB

HD 701 etc. ongveer 7,2 MB

HD glas 661 - 760 12,7 MB

Is dit voldoende informatie voor jou?

Reputatie 7
Giant2000 schreef:
Ik persoonlijk ook niet: heb de wereld aan Britse kanalen via de lucht.

Allemaal gezwam in de ruimte dus: gebakken lucht :manwink:

Reputatie 7
Badge +16
Henk2304 schreef:
Giant2000 schreef:
Daarom is het ook zo jammer dat er vanaf 1 juli zenders af gaan, waaronder BBC 3 en 4. Aan de ruimte ligt het niet.

Zal wel aan contracten liggen. Ik lig er niet wakker van. Kijk (vooral in het najaar) nog wel regelmatig BBC1 en 2, maar BBC3 en 4 nooit.

Ik persoonlijk ook niet: heb de wereld aan Britse kanalen via de lucht.

Reputatie 7
ernogs35 schreef:
ik bedoelde bandbreedte...

Maar daar maakt 't dus ook niet voor uit, zie mijn vorige antwoord hierover.

Reputatie 7
Giant2000 schreef:
Daarom is het ook zo jammer dat er vanaf 1 juli zenders af gaan, waaronder BBC 3 en 4. Aan de ruimte ligt het niet.

Zal wel aan contracten liggen. Ik lig er niet wakker van. Kijk (vooral in het najaar) nog wel regelmatig BBC1 en 2, maar BBC3 en 4 nooit.

ik bedoelde bandbreedte...

Reputatie 7
Badge +16

Reputatie 7
ernogs35 schreef:
alle dubbele zenders eraf TADAA! ruimte...

Welke ruimte? Al die zenders kosten geen extra ruimte. iTV werkt via internet streams en zenders gebruikern alleen maar bandbreedte in als je zo'n zender kijkt. Dat is compleet anders dan bij coax, waar de ruimte door de beschikbare bandbreedte inderdaad beperkt is. Internet TV kent dat probleem niet. Daar heb je alleen een probleem als de beschikbare bandbreedte te klein is voor een stream. SD streams gebruiken ongeveer 3-4 Mb/s, HD 7-8 Mb/s en HD Glas 12-13 Mb/s. En als je dan maar een ADSL-verbinding van 6 Mb/s hebt blijft er niet veel meer over en kun je alleen SD-zenders ontvanger (op één ontvanger tegelijk). Bij glasvezel daarentegen heb je altijd een bandbreedte van tenminste 100 Mb/s (ook als je maar een internetabo van 10/2 Mb/s hebt) en dat is dus ruim genoeg voor wel 6 ontvangers die tegelijk staan afgestemd op een HD Glas zender.

welk bandbreedte probleem? op glasvezel is meer dan genoeg ruimte.

ik dacht dat dsl nu losgekoppelt was van glas.

En iedereen een heeft een ITV ontvanger waarom dan npo 1 in SD en HD alle dubbele zenders eraf TADAA! ruimte...

Ik wil ook graag HD op 1.

alle zenders horen gewoon in hd te zijn anno 2015.

Reputatie 7
wjb schreef:
Zullen we het maar eilandjesautomatisering noemen?

Eerder schaalvergroting ... Waarom denk je dat Microsoft z'n AD van Windows 2000 van domain, via enterprise naar inmiddels forest heeft moeten uitbreiden. Dat heeft alles te maken met al die overnames, fusies e.d. waarbij alle apparte domeinen en enterprises in één AD-structuur ondergebracht moeten worden, maar tegelijkertijd nog redelijk zelfstandig moeten kunnen blijven opereren. Dat hoef ik jouw toch niet uit te leggen :manwink:

Reputatie 7
Henk2304 schreef:
... Aan de consumentenkant van de ExperiaBox lijkt er - afgezien van de snelheid - weining verschil tussen xDSL en glasvezel, maar aan de KPN-kant is dat echt een wereld van verschil...

Zullen we het maar eilandjesautomatisering noemen?

Heb je wel eens geteld hoeveel systemen een medewerker van KS moet raadplegen om jou te woord te staan? (En hoe vaak het fout gaat omdat dan één van die systemen "uit de lucht is". Zucht...)

Reageer