Beantwoord

Onderzoek HD kanalen op 1 - Help jij ons mee?

Toon eerste bericht

895 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Waarom wacht hier iedereen op HD op 1, beter wachten tot dat Glas kanalen ook op 1 (etc.) gaan.Niet iedereen heeft Glasvezel tot in het huis. Die Glaszenders 661 t/m 670 kunnen de klanten die koper hebben niet krijgen. Theoretisch zou dit best mogelijk zijn met genoeg bandbreedte. Alleen KPN heeft ervoor gekozen om het zo te laten. En dat het alleen voor klanten met glasvezel deze kanalen te bekijken zijn.
Reputatie 3
Badge +4
Alleen het vreemde is dat ik geen verschil zie tussen HD en glas en ik heb een 4k Sony TV
Reputatie 2
Badge +3
Waarom wacht hier iedereen op HD op 1, beter wachten tot dat Glas kanalen ook op 1 (etc.) gaan. Je gaat toch geen HD kijken, als je glas kanalen gewend bent. Beste van het beste is alleen goed genoeg.
Reputatie 7
Badge +18
En daar doen ze nu al ruim 2 jaar over???
Erg ingewikkelde materie denk.....:?
Dat weet ik ook niet, maar 2 jaar.... dat vind ik best lang!
Reputatie 2
Badge
En daar doen ze nu al ruim 2 jaar over???
Erg ingewikkelde materie denk.....:?
Reputatie 7
Wanneer je HD van af 1 hebt kun je dat overigens niet zien aan de naam van de zender. De term HD ontbreekt dan. Geen NPO 1 HD dus in de naam.
Maar wel:
De beeldkwaliteit
Het HD-ledje
Vermelding (HD) in de infobalk bovenin (zie ook deze screenshots)
En de melding op de kanalen vanaf 701 dat de zenders daar niet meer te vinden zijn...
Reputatie 7
Badge +16
Zolang er geen jaartal wordt genoemd kan alles.
Het blijft vreemd, die communicatie van KPN naar de pers. Soms komt er pardoes een nieuwe update waar we niks van weten met nieuwe mogelijkheden en soms wordt er jaren van te voren iets aangekondigd wat wordt ingevoerd maanden na de zelf gegeven deadline.
Reputatie 7
Wanneer je HD van af 1 hebt kun je dat overigens niet zien aan de naam van de zender. De term HD ontbreekt dan. Geen NPO 1 HD dus in de naam.
Maar wel:
De beeldkwaliteit
Het HD-ledje
Vermelding (HD) in de infobalk bovenin (zie ook deze screenshots)
Reputatie 7
Badge +18
Ja, of vóór Kerst, dat is vorig jaar ook al eens "beloofd".:PHahaha! LOL! :D:D:D:P
Reputatie 7
Ja, of vóór Kerst, dat is vorig jaar ook al eens "beloofd".:P
Reputatie 7
Badge +16
Nog 2 weken en maart is ook weer voorbij. Dus dan wordt het ergens in april?
Reputatie 7
Afgezien van het die ene (paar?) melding(en) op het forum ken ik nog niemand waarbij het al gerealiseerd is of die al een brief/e-mail daarover ontvangen heeft. Er zal wel een kink in de kabel (!) gekomen zijn, sinds de uitrol naar de eerste klanten, eind februari.:?
Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag ook wij ook nog niet HD op 1 wij kunnen schrijven wat we willen maar we moeten toch geduldig af wachten ?
Reputatie 7
Badge +18
Nee, gewoon NPO1, SD dus. Ik wacht met smart op de brief...Ik wil die brief ook wel eens hebben. Ook ik heb nog steeds HD vanaf 701. En nog steeds niet vanaf 1
Reputatie 7
Nee, gewoon NPO1, SD dus. Ik wacht met smart op de brief...Me too...
Ook wacht ik met smart op de mail dat de 4K Ultra-HD ontvanger ook voorzien gaat worden van de volwaardige "HD op 1" functionaliteit, maar ik ben bang dat dat nog heel lang gaat duren. 😞
Reputatie 7
Badge +16
Nee, gewoon NPO1, SD dus. Ik wacht met smart op de brief...
Reputatie 7
Ik heb NPO1 op 1 staan.Ik ook, maar welke NPO1, SD, HD of HD-"Glas"? :8
Bij mij is het HD. 😞
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb NPO1 op 1 staan.
Reputatie 7
Badge +13
Het is ondertussen 19 maart.

Maar wat mij betreft, kunnen ze voor de glasvezelklanten beter wachten totdat 661 - 670 ook omgezet worden naar 1 - 10.
Anders moet ik 661 - 670 gebruiken en voor de overige HD kanalen lagere nummers.
Lijkt mij onlogisch.
MAAR, voor de glasvezel kijkers die nu SD op 1 kijken, die zien wel verschil.
Dus de vraag is, wat is echt verstandig.

@ WJB, ik ben ook zeer nieuwsgierig naar het schema.
Reputatie 7
Het lijkt misschien het laatste moment omdat het "het einde" van februari is maar voor zover ik weet gaat alles nog volgens schema...Er is blijkbaar wel een schema 🆒, maar hoe die er uitziet. :?
Reputatie 7
Badge +18
Het is stil hier...Het is inderdaad stil hier, maar ik denk dat er ook weinig te zeggen valt, want het wordt langzaam uitgerold. 😞 Alleen wil ik nog wel eens weten hoeveel klanten er per dag om worden gezet naar: HD vanaf 1.
Reputatie 2
Het is stil hier...
Reputatie 2
Dit "wonder" staat al heel lang online, niet pas sinds een paar uur of een paar dagen.
Het wordt hier nu neergezet alsof deze melding er net staat maar dit staat er dus al heel lang.

Dat topic stond toen net online. Daar link en refereer ik naar. Jij bedoelt waarschijnlijk kpn.com/hdop1? Dat bedoelde ik dus niet.

En al zouden ze met de 4K ontvangers beginnen vind ik dat geen probleem, maar mail dan al je andere gebruikers niet dat het vanaf 1 februari uitgerold gaat worden met als resultaat dat er nog geen enkele gebruiker met een HMB2260 op 24 februari al omgezet is.
Welke mail bedoel je precies? De 4K mensen hebben allemaal een e-mail ontvangen inderdaad. De anderen niet voor zover ik weet. Kan je een screenshot plaatsen waarin staat dat het vanaf 1 februari wordt uitgerold?

Ik doelde idd op die link, die stond al een tijd langer online.
Dit topic is uiteraard wel nieuw :)

Sorry voor de verwarring over dat mailtje mensen, ik doelde idd op dat mailtje van de 4K Ultra-HD pilot (ook al zit ik daar zelf niet in).
Ik had die mail ergens voorbij zien komen en heb dat gekoppeld aan de normale ontvangers.
Sorry, mijn excuses!
Reputatie 7
Badge +24
Dit "wonder" staat al heel lang online, niet pas sinds een paar uur of een paar dagen.
Het wordt hier nu neergezet alsof deze melding er net staat maar dit staat er dus al heel lang.

Dat topic stond toen net online. Daar link en refereer ik naar. Jij bedoelt waarschijnlijk kpn.com/hdop1? Dat bedoelde ik dus niet.

En al zouden ze met de 4K ontvangers beginnen vind ik dat geen probleem, maar mail dan al je andere gebruikers niet dat het vanaf 1 februari uitgerold gaat worden met als resultaat dat er nog geen enkele gebruiker met een HMB2260 op 24 februari al omgezet is.
Welke mail bedoel je precies? De 4K mensen hebben allemaal een e-mail ontvangen inderdaad. De anderen niet voor zover ik weet. Kan je een screenshot plaatsen waarin staat dat het vanaf 1 februari wordt uitgerold?
Reputatie 2
De wonderen zijn de wereld nog niet uit:
HD op 1: Altijd tv-kijken in de beste beeldkwaliteit

Dit is overigens niet persoonlijk naar jou hoor, de communicatie vanuit KPN is gewoon slecht.

Reageer