Beantwoord

Onderzoek HD kanalen op 1 - Help jij ons mee?

Toon eerste bericht

895 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Spannend! 🙂
Reputatie 2
Nog 5 dagen te gaan, ik vraag me echt af of de uitrol wel in februari gaat beginnen aangezien ik nog niemand gehoord of gezien heb dit HD op 1 heeft.
Reputatie 7
Badge +24
Als het goed is wel inderdaad. 🙂
Reputatie 2
Krijgt iedereen het in februari of begint de uitrol ergens in februari en kan de uitrol nog het hele jaar duren?
Ik lees diverse verhalen via andere kanalen...

@Knorde: De uitrol begint in februari(indien er geen rare dingen gebeuren). Ik weet niet exact hoelang dat duurt maar ik verwacht geen heel jaar. Wel gefaseerd.

Bedankt voor je bericht!
Dus als ik het goed begrijp gaan we vanaf 1 maart mensen zien die hd op 1 hebben?
Reputatie 7
Badge +24
Krijgt iedereen het in februari of begint de uitrol ergens in februari en kan de uitrol nog het hele jaar duren?

@Knorde: De uitrol begint in februari(indien er geen rare dingen gebeuren). Ik weet niet exact hoelang dat duurt maar ik verwacht geen heel jaar. Wel gefaseerd.
Reputatie 1
Badge

Ik denk dat als er tijdens de uitrol bij de 4K groep niet tegen problemen aangelopen wordt je dit op korte termijn kunt verwachten. Tot die tijd adviseer ik je om een eigen zenderlijst aan te maken, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Dat is makkelijker zappen ;)

Bij mijn weten is een eigen zenderlijst maken niet mogelijk. Heb al eens rond gekeken bij de opties in de ontvanger. We kunnen niet zelf handmatig de HD zenders boven aan plaatsen.
Reputatie 1
Pas als de HD glas op 1 staan, vind ik het interessant.
Anders voor de eerste 10 zenders 661 - 670 en de overage HD zenders de nieuwe nummers.
Ach, ook geen probleem, went snel genoeg.
Reputatie 2
Er ging blijkbaar iets mis met het plaatsen van een bericht.
Daarom staat het er heel vaak.
Ik kreeg steeds de melding dat het niet geplaatst kon worden.
Reputatie 7
Badge +12

Ik denk dat als er tijdens de uitrol bij de 4K groep niet tegen problemen aangelopen wordt je dit op korte termijn kunt verwachten. Tot die tijd adviseer ik je om een eigen zenderlijst aan te maken, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Dat is makkelijker zappen 😉
Reputatie 2
Badge
Ik hoop niet dat de marketingafdeling sneller is dan de technische dienst....
Reputatie 2

Admin: dubbele berichten verwijderd
Reputatie 7
Ik ben er ook wel klaar mee. :)Ik ben er ook klaar mee. 🙂
Ik heb mijn punt via verschillende kanalen duidelijk gemaakt en ik zie de reactie wel weer via het andere kanaal. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben er ook wel klaar mee. 🙂 We gaan weer on topic en laten deze test- en interpretatiediscussie lekker voor wat het is. Dank jullie wel.
Reputatie 7
Badge +16
Ik weet niet hoe het anderen vergaat, maar ik ben dit rigide gezeur op de millimeter wel zat eigenlijk.
Reputatie 7
In reactie op mijn opmerking over de HD-op-1 update zei je: "Die 4K Ultra-HD ontvangers hebben dan wel HD op 1 maar nog geen aangepaste firmware." In mijn ogen suggereerde je met die bewoording/zinsopbouw (met name met de door mij cursief gemaakte woorden) dat ik in de veronderstelling verkeerde dat er voor HD-op-1 nieuwe firmware nodig zou zijn. En dat bedoelde ik niet.Dat is jouw interpretatie van die zin, het enige dat ik heb willen aangeven in die zin is dat er op de 4K Ultra-HD ontvanger geen firmware update is geweest, wetende dat deze er wel zal moeten zijn om van de "echte" HD op 1 functionaliteit gebruik te kunnen maken. Persoonlijk had ik dan een vraag gesteld over die zin i.p.v. deze op te vatten als "negatieve toonzetting". Je had dan als antwoord gekregen dat het feitelijk een sneer is richting KPN, want we (4K testers) mogen dan wel als eerste HD op 1 hebben, daarmee hebben we nog niet de functionaliteit die HD op 1 brengt zoals bijvoorbeeld het verbergen van de 7xx zenders.
Ik vind het jammer dat je dit als negatieve toonzetting opgevat hebt en ik hoop dat je nu duidelijk is dat er iets heel anders bedoeld wordt.
Reputatie 7
In reactie op mijn opmerking over de HD-op-1 update zei je: "Die 4K Ultra-HD ontvangers hebben dan wel HD op 1 maar nog geen aangepaste firmware." In mijn ogen suggereerde je met die bewoording/zinsopbouw (met name met de door mij cursief gemaakte woorden) dat ik in de veronderstelling verkeerde dat er voor HD-op-1 nieuwe firmware nodig zou zijn. En dat bedoelde ik niet.
Reputatie 7
Als je dat zelf niet begrijpt vrees ik dat er - i.i.g. op dat gebied - zoveel verschil is tussen ons empathisch vermogen dat ik je dat niet zal kunnen duidelijk maken.Verklaar je nader, want blijkbaar heb ik hulp nodig.
Ik ben er ook van overtuigd dat jij prima in staat bent om mij dat uit te leggen en ik zal mijn best doen om mij zo goed mogelijk in te leven in jouw uitleg. Het vervelende is dat ik werkelijk niet inzie waar het fout zou zijn gegaan in toonzetting. Of bedoel je soms het zinnetje "Sorry hoor maar wat een onzin allemaal."?
Reputatie 7
Als je dat zelf niet begrijpt vrees ik dat er - i.i.g. op dat gebied - zoveel verschil is tussen ons empathisch vermogen dat ik je dat niet zal kunnen duidelijk maken.
Reputatie 7
De (meeste) deelnemers aan de test-pilot voor de nieuwe 4k-ontvangers hebben de update voor HD-op-1 al, naar ik heb begrepen.Die 4K Ultra-HD ontvangers hebben dan wel HD op 1 maar nog geen aangepaste firmware.Zou er aangepaste firmware voor komen dan? Mijn gebruik van het woord "update" sloeg uitsluitend op de aanpassing van de zenderlijst, waarbij HD-op-1 komt.Klopt en daar is ook niets mis mee. Ik bevestig ook dat die ontvangers HD op 1 hebben staan echter voeg daar nog wel even aan toe dat er nog geen nieuwe firmware geleverd is die de nieuwe functionaliteit t.b.v. HD op 1 bevat. (Verbergen 700 kanalen in gids, beeldkwaliteit instellingen, ...)C’est le ton qui fait la musique.Moet je me toch eens uitleggen wat er dan mis zou zijn met de toonzetting,
Reputatie 7
Badge +16
Volgens de Vandale is een test een toetsing en dat is precies wat hier gebeurd. Ik neem aan dat de heer wjb hier wel weer een reactie op zal geven gezien zijn reputatie altijd gelijk te willen hebben, en die gun ik hem bij deze van harte. 🆒
Reputatie 7
De (meeste) deelnemers aan de test-pilot voor de nieuwe 4k-ontvangers hebben de update voor HD-op-1 al, naar ik heb begrepen.Die 4K Ultra-HD ontvangers hebben dan wel HD op 1 maar nog geen aangepaste firmware.Zou er aangepaste firmware voor komen dan? Mijn gebruik van het woord "update" sloeg uitsluitend op de aanpassing van de zenderlijst, waarbij HD-op-1 komt.Klopt en daar is ook niets mis mee. Ik bevestig ook dat die ontvangers HD op 1 hebben staan echter voeg daar nog wel even aan toe dat er nog geen nieuwe firmware geleverd is die de nieuwe functionaliteit t.b.v. HD op 1 bevat. (Verbergen 700 kanalen in gids, beeldkwaliteit instellingen, ...)C’est le ton qui fait la musique.
Reputatie 7
Het begint nu een woordspelletje te wordenSorry hoor maar wat een onzin allemaal. Zoals ik al zei, een woordspelletje.
Reputatie 7
Het begint nu een woordspelletje te worden. Iedereen die deelneemt aan de 4k testgroep verkeert per definitie permanent in een testfase. Dat deze groep wordt gebruikt als proefkonijn voor HD-op-1 geeft aan dat KPN toch nog niet helemaal zeker van z'n zaak lijkt. Ik heb begrepen dat er nog problemen zijn met het terugkijken van opnames van HD-op-1 zenders via app of website?
Zijn er buiten die 4k-testgroep al klanten waar het beschikbaar is gekomen? Zo nee, dan is het formeel wellicht geen testfase, maar komt het er in de praktijk wel op neer.

Ik zie wel of en zo ja wanneer ik aan de beurt kom.
Sorry hoor maar wat een onzin allemaal. De enige testfase waar ik het over heb is de testfase van de HD op 1 functionaliteit. Dat ik met mijn 4K Ultra-HD ontvanger ook deelneem in een andere test staat daar volledig los van. Erik_ geeft ook duidelijk aan dat er geen sprake is van een testfase.

De (meeste) deelnemers aan de test-pilot voor de nieuwe 4k-ontvangers hebben de update voor HD-op-1 al, naar ik heb begrepen.Die 4K Ultra-HD ontvangers hebben dan wel HD op 1 maar nog geen aangepaste firmware.Zou er aangepaste firmware voor komen dan? Mijn gebruik van het woord "update" sloeg uitsluitend op de aanpassing van de zenderlijst, waarbij HD-op-1 komt.Klopt en daar is ook niets mis mee. Ik bevestig ook dat die ontvangers HD op 1 hebben staan echter voeg daar nog wel even aan toe dat er nog geen nieuwe firmware geleverd is die de nieuwe functionaliteit t.b.v. HD op 1 bevat. (Verbergen 700 kanalen in gids, beeldkwaliteit instellingen, ...)
Reputatie 7
Badge +16
Het begint nu een woordspelletje te worden.
😛
Reputatie 7
De (meeste) deelnemers aan de test-pilot voor de nieuwe 4k-ontvangers hebben de update voor HD-op-1 al, naar ik heb begrepen.Die 4K Ultra-HD ontvangers hebben dan wel HD op 1 maar nog geen aangepaste firmware.Zou er aangepaste firmware voor komen dan? Mijn gebruik van het woord "update" sloeg uitsluitend op de aanpassing van de zenderlijst, waarbij HD-op-1 komt.

Reageer