Onjuist abonnementsnummer

• 14 juli 2015
  • 4 reacties
  • 358 keer bekeken

Hoi,

Vorige week had ik met een ander account hier al een vraag gesteld, maar dat account doet het niet meer en ik krijg geen wijzigingsmail voor m'n wachtwoord dus we proberen het maar op deze manier.

Anyway, ik heb al enkele weken gedoe met een nieuw kastje van onze interactieve TV (zo'n Motorola). De vorige keer had ik geen pincode, deze heb ik nu wel maar nu blijkt het abonnementsnummer niet overeen te komen. De klantenservice van Mobicross (want daar zit het abonnement blijkbaar) noemde een abonnementsnummer dat "2000000" moest zijn en tevens een "blip-code" is. Weet niet wat deze mevrouw voor haar lunch had, maar ik zou aanraden de volgende keer iets anders te kiezen in de kantine.

Dat 2000000-nummer bleek weinig verrassend niet te kloppen en het abonnementsnummer wat het wel zou moeten zijn klopt ook niet. Hoe kom ik nu achter mijn juiste abonnementsnummer en, belangrijker, hoe weet ik zeker dat het de rest van de looptijd van het abonnement ook dit nummer blijft?

-----

Edit: voor de beeldvorming: ik woon in een studentenhuis en het abonnement staat op naam van de huisbaas die de gegevens niet meer bij de hand heeft.

4 reacties

Reputatie 7
Alleen degene op wiens naam het abonnement staat kan de gegevens opvragen bij de klantenservice. In dit geval je huisbaas dus. Voor hem: even de klantenservice bellen is op dit moment het snelst.

Daarvoor klantenservice van Mobicross bellen waar het abonnement is afgesloten.

Hij kan ook inloggen bij "Mijn Mobicross" (als ie daar de gegevens van weet). Daar staat het ab.nr. en pincode ook vermeld.

Het iTV abonneenummer begint met 20000000 (2, 7x0) en dan nog 6 cijfers. Zolang het abonnement loopt wijzigt dit niet.

P.S. maak je op je computer gebruik van dezelfde internetverbinding ga dan naar http://www.itvonline.nl . Dan logt ie automatisch in. En kun je het iTV ab.nr. zien.

Aangezien het abonnement bij Mobicross is afgesloten het beste via hun forum een vraag stellen. Webcare hier kan klanten bij andere bedrijven niet van info voorzien omdat dat voor hun gewoon niet zichtbaar is. Hun communityteam kan wel gegevens van hun klanten opzoeken.

Hoi Peter,

Dank voor je reactie. Het wordt echter steeds verwarrender:

- Ik kon wel degelijk de gegevens opvragen die niet op mijn naam staan. Dat ze niet kloppen, vooruit, maar ik kon in ieder geval die dingen nagaan.

- De zeven nullen na de 2 waren er volgens de telefoniste zes, en de zes cijfers die erna moeten zijn er zeven.

Ik begrijp dat ik hier in principe verkeerd zit, maar de problemen met het apparaat zijn behalve klantgebonden (ik lijk steeds meer met een niet na te gaan abonnement te maken te hebben) ook technisch: inmiddels kan ik de plek waar ik de codes moet invoeren niet meer bereiken doordat het apparaat weigert het opstartscherm te voltooiien........

Reputatie 7
Het kan kloppen dat die nullen er 6 zijn en de rest 7. Ik geef support voor kpn en het kan zijn dat Wholesale een andere opbouw gebruikt.

Voor álle zaken, dat en ook dat het opstartscherm niet komt, zul je écht bij Mobicross moeten zijn. Dat kan van kpn uit NIET opgelost worden. Zij hebben de gegevens en kunnen evt. een andere ontvanger toesturen. Bij KPN sta je uiteraard niet in de systemen.

Reputatie 7
Heb je dat Motorola kastje van Mobicross gekregen of overgenomen van iemand anders?

Reageer