Online Opnemen

• 29 januari 2013
  • 15 reacties
  • 8490 keer bekeken

Dacht mijn huidige abonnement met digitale tv ontvanger met harddisk om te zetten naar online opnemen. Na een paar uur actief toch maar weer van af gezien. Online opnemen ondersteunt geen herhaald opnemen en je kan ook niet verder dan 2 a 3 dagen vooruit plannen. Dat is nogal een achteruitgang. Geen 2013 product. Zeer teleurstellend. :@

Wanneer komt KPN met een upgrade van het product?  

15 reacties

Reputatie 2
Ik heb interactieve tv van KPN sinds eind 2011 en wacht hier al sinds die dag op. Waren ze mee bezig ja...

Reputatie 7
Ik heb daar al een paar keer over gebeld, maar de klantenservice doet net alsof ze het voor het eerst hoort. En zegt dan dat er geen plannen zijn want geen behoefte bij de klanten. Ook op de nieuwere ontvangers ontbreken deze mogelijkheden die op videorecorders van 30 jaar terug al standaard waren.

Reputatie 1
Badge
Het trieste is zelfs, dat als je een ontvanger mét harde schijf (VIP1963 met herhaald opnemen mogelijkheid) in het netwerk hangt waarbij online opnemen staat ingeschakeld, de harde schijf in het apparaat wordt uitgeschakeld en ook niet meer aan te krijgen is.

Reputatie 1
Badge
De ontvangers van Ziggo doen wél herhaald opnemen!

De ellende met KPN is nog niet afgelopen. Wat ze me ook niet hebben verteld is dat wanneer eenmaal online opnemen is  aangezet, kan het ook niet meer worden uitgezet. Ik heb dus nu een Digitale ontvanger met een harde schijf van KPN waarvan de harddisk niet meer aangezet kan worden en ik gedwongen ben om online opnemen te gebruiken.

KPN, IK WIL DIT NIET.

In de bevestiging staat dat ik de bestelling binnen 7 dagen kan annuleren. Dat kan, maar datgene wat ik had ben ik dan ook kwijt. Dit kan toch niet waar zijn.

KPN dwingt mij zo om helemaal afscheid van ze te nemen. 

Reputatie 7
Volgens mij kun je het Opnemen pakket wel uitzetten via Mijn KPN. Het maakt iig. geen deel uit van Alles-in-één Instap. Wel van Standaard en daar weet ik niet zeker of je het kunt uitzetten, maar op Mijn KPN staat bij het Opnemen pakket een vinkje dat eruit ziet alsof je het kunt weghalen. Heb dat nog niet geprobeerd ...

En dan kan het wellicht ook nog via de Instellingen op de ontvanger zelf. Familie van mij (met glasvezel) hebben het eerst aangezet en toen vrijwel direct weer uitgezet, juist vanwege herhaald opnemen, maar die hebben volgens mij Instap. Zij gebruiken nu weer de hard disk van de ontvanger; ze hebben er twee dus kunnen ze nog steeds 4 programma's tegelijk opnemen. 

Reputatie 5
Badge +7
Beste Bert_M,

Ik vind het zeer vervelend te lezen dat je niet goed geinformeerd bent wat de consequenties zijn bij het activeren van het Opnemen Pakket. Als het Opnemen Pakket eenmaal aan staat, zal de harde schijf zijn functie verliezen. We hebben aan de kant helaas geen mogelijkheid dit terug te draaien. Ik vind het vervelend te moeten melden en het spijt me zeer, maar in deze kan ik niets voor je betekenen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 1
Badge
"We hebben aan de kant helaas geen mogelijkheid dit terug te draaien"

Maar omdat jullie uiteraard jullie best doen om de klant tevreden te houden, gaan wij er allemaal vanuit dat jullie je stinkende best doen om deze mogelijkheid terug te kunnen draaien.

Daarnaast gaan we er (uiteraard) ook vanuit dat jullie ons morgen melden dat het herhaald opnemen, waar bijna niemand behoefte aan heeft, voor de aardigheid gewoon als optie is toegevoegd...

M.i. wil een leverancier juist produkten leveren die de klant graag wil hebben... en wat ze willen is inmiddels wel duidelijk, toch?

Marijn

We hebben aan de kant helaas geen mogelijkheid dit terug te draaien

Jeroen,

Volgens de brief van KPN heb ik 7 dagen de tijd om de bstelling terug te draaien. Hoe gaan jullie dat dan doen?

"Zij gebruiken nu weer de hard disk van de ontvanger"

Het uitzetten van het online opnemen is wel gelukt. Wat bij mij schijnbaar volgens KPN niet kan is het vervolgens weer opnemen via de harddisk recorder. De HD recorder waar ik maandelijks extra voor moet betalen.

Ik wil/kan niet geloven dat KPN dat niet kan. Wellicht degene op de helpdesks niet maar hun IT kan toch niet zo slecht zijn. 

Reputatie 5
Badge +7
Bert_M,

Met betrekking tot het terugdraaien van de bestelling: we kunnen het Opnemen Pakket deactiveren zodat dat abonnement niet in rekening gebracht wordt. Echter, wanneer eenmaal het pakket geactiveerd is geweest, kunnen wij het technisch niet terugdraaien dat de harde schijf weer in gebruik kan worden genomen. Dit behoort altijd verteld te worden, wanneer er gesproken wordt over het activeren van het Opnemen Pakket, maar dat is bij jou dus niet gebeurd. Dat vind ik zelf ook zeer kwalijk. Maar om een eindeloze discussie te voorkomen, het technisch terugdraaien is voor ons niet mogelijk dus aan dat verzoek kan ik niet voldoen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 2
Badge
Ik snap best dat klanten het erg balen vinden als ze niet terug kunnen naar het opnemen met een recorder, maar dit werken wij zelf ook een beetje in de hand.

We (de consument) willen naar een wereld toe met steeds minder kabel, apparatuur, sneller en makkelijkere technische oplossing. Steeds meer bedrijven (providers in dit geval) zullen hier op inspelen en zullen hun geld inzetten op dingen als de 'cloud'.

Ik snap dan ook wel dat ze dit willen promoten en mensen niet weer een stap terug willen laten gaan, door hardware weer te laten gebruiken (in dit geval dus het voorbeeld van KPN), neemt niet weg dat het in dit geval balen is.... maar toch. Opslag en verwerking via het internet zal de toekomst worden vermoed ik, dus als het niet werkt kan je dat beter aankaarten dan dit probleem, mijn mening :-) 

"we kunnen het Opnemen Pakket deactiveren zodat dat abonnement niet in rekening gebracht wordt."

1. Het opnemen pakket is een 'gratis' onderdeel van het standaard pakket.

2. Het is er al afgehaald en nu kan ik helemaal niet meer opnemen terwijl ik extra betaal voor een ontvanger met HD.

"het dient altijd verteld te worden"

1. Dit is niet gedaan bij de bestelling

2. dit is in een vervolggesprek waar ik het opnemen pakket heb laten uitzetten ook niet gebeurt.

3. KPN moet dit duidelijk maken als je naar de beschrijving van het opnemen pakket kijkt op de site

Ik wil KPN houden aan de schriftelijke toezegging dat ik binnen 7 dagen de gehele bestelling ongedaan kan maken!

"maar dit werken wij zelf ook een beetje in de hand."

Dit is flauwekul redenatie. Als KPN duidelijk is over het product en de consequenties, kan de klant een goede afweging maken. Het probleem is blijkbaar al door vele mensen voor mij geadresseerd en toch blijft KPN deze zwakte van het product achterhouden. KPN moet zich gewoon aan haar beloftes houden en de mogelijkheid bieden de bestelling ongedaan te maken. Er werken daar toch wel een paar slimme mensen die kunnen voorzien dat dit zeer klantonvriendelijk is.

Door dit gedrag op zo'n klein onderdeel jagen ze een klant, die alles wil afnemen (telefoon, internet, TV) naar de concurrent.

Reputatie 4
Badge
Ik begrijp dat je een standaard pakket hebt? Deze heb ikzelf ook en daar is het Opnemen Pakket gratis bij. Bij mij was er al niet eens meer de keuze om met HD te nemen, dus kreeg automatisch de 1853. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat je dit kan omruilen zodat je niet meer tegen die extra huur aanloopt. Technisch gezien kan het volgens mij idd niet meer teruggezet worden, dat lees ik overal, dus dat lijkt me vechten tegen de bierkaai...

Waarom neem je niet gewoon het gratis opnemen pakket en dien je een klacht in bij KPN of via Webcare over het verkeerd voorlichten. Dan kunnen ze je vast wel een aanbod doen ter compensatie. Daar bereik je meer mee dan iets eisen wat niet mogelijk is imo. 

Overigens vind ik het wel vervelend voor je! Er is niets vervelender dat verkeerd voorgelicht te worden  en dat het niet teruggedraaid kan worden, daarom regel ik nooit meer iets telefonisch... Succes!

Reageer