Beantwoord

Onscherp beeld samsung qled tv 4k

  • 9 January 2019
  • 9 reacties
  • 4409 keer bekeken

Wij hebben sinds kort een nieuwe tv. Samsung qled tv 4k. Het tv beeld is echter niet geheel scherp te krijgen. We missen de details. Nu hebben we het volgende al gedaan. Tv omgeruild, dit had geen effect. Nieuwe tv onvangers gekregeb van de kpn, ook geen effect (hmb 2260).
kpn gebeld, samsung gebeld. Geen oplossing gevonden.
De optie die nu nog resteert is de cat 5 kabel die de experia box v 8 met de tv ontvanger verbind. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door wjb 10 January 2019, 21:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Marja, welkom op het forum. Het vervangen van de cat5 kabel lijkt mij niet de oplossing. Zou je in de instellingen van de ontvanger willen nakijken op welke resolutie je nu kijkt en eventueel andere kunnen testen?
HI Alex,
Ik heb al een andere ontvanger geprobeerd. Dit gaf geen verbetering. De resolutie is 1080p50mHz van de TV ontvanger. Volgens mij is dat het hoogst haalbare.
Reputatie 7
Badge +24
Merk je ook een verschil als je een andere resolutie pakt? Even mee experimenteren. Ook een andere HDMI kabel geprobeerd en op een andere poort in de televisie?
Een andere HDMI kabel heb ik al geprobeerd, dit maakt geen verschil.
Net even met andere resoluties geexpirimenteerd. 720p, dit geeft echter ook weinig verschil, wat ik dan wel weer vreemd vind.
Reputatie 7
720p is de laagste instelling, alleen geschikt voor SD zenders.
1080i is de beste instelling voor alle HD zenders en die instelling zou een beduidend beter beeld moeten geven dan 720p.
Ja weet ik maar hij stond op 1080p50mhz. Isdat slechter als 1080i?
Reputatie 7
Ja weet ik maar hij stond op 1080p50mhz. Isdat slechter als 1080i?
Je kunt het beste alle manipulaties aan de televisie overlaten en aangezien het input signaal bij HD zenders 1080i is kan je het beste die instelling kiezen. Het beeld zal dan 1 op 1 doorgezet worden naar de televisie.

Hoi Marja,

Heb je de beeldscherminstellingen op je tv ontvanger op HD ingesteld?   

Hoi Marja,

Heb je de beeldscherminstellingen op je tv ontvanger op HD ingesteld?   

Een reactie op een topic van 2 jaar oud???