Onterecht films op mijn factuur

• 19 mei 2015
  • 36 reacties
  • 879 keer bekeken

Zolang als ik bij KPN zit wordt er onterecht gehuurde films op mijn factuur gezet. Elke keer weer voor minstens 30 euro. In het begin er niet veel van gezegd want het was me niet eens opgevallen.

Toen viel het me op dat er iedere keer weer films op de factuur stonden en heb er tig keer achter aangebeld en gemaild.Ik heb nog nooit een code ingetoets en niemand bij ons weet de code. Ze geven doodleuk een nieuwe code en denken daar is het mee opgelost. En weer staan er films op de factuur. Altijd 5 stuks, op tijden dat we niet thuis zijn of nog op bed liggen. Vind ik wel heel raar, maar bij KPN geven ze niet thuis. Weer boze mail heen gestuurd dat ik niet langer betaal voor iets wat ik niet gebruikt heb en wat doen ze sluiten ze je doodleuk af omdat ik niet betaal en volgens hun nog niet eerder er wat van gezegd heb, want het staat nergens geregistreerd in hun systeem.

En ze willen samen tot een oplossing komen, nou zo wordt het dus niets. Heb al maanden onterecht 30 euro per maand teveel betaald en ze kunnen niets voor me doen. Geen compensatie zeggen ze. Als zij moeten betalen geven ze niet thuis, maar als wij moeten betalen en doen het niet is het mis.

Zijn er meer mensen met ervaring hiermee?

36 reacties

Wij hebben een keer spontaan Videoland Unlimited op de factuur gehad zonder dit te hebben aangevraagd of gebruikt.

Heb toen de klantenservice gebeld en de mevrouw aan de lijn wist mij een aantal "Erotische" films voor te lezen. Dit waren echter een aantal normale programma's die mij vrouw op TLC had opgenomen. Staat dus ook compleet los van Videoland Unlimited. Uiteindelijk is het zo geregeld dat Videoland Unlimited is stop gezet en dat wij de helft van de kosten moesten betalen. Wel jammer dat we alsnog moesten betalen voor iets wat niet door ons was aangevraagd overigens, maargoed..

Reputatie 7
Heeft er ooit omruil van een tv ontvanger plaatsgevonden?

Nee, er heeft nooit een omruilplaats gevonden. Net als wat ik zei al vanaf het begin dat ik bij KPN ben staan er films op die ik niet gehuurd heb.

Reputatie 7
Vreemd. Lastig dat dit gebeurt. En uiteraard niet de bedoeling.

Een nooit uit je abonnement verwijderde oude tv ontvanger, die nu ergens anders dus op jouw abonnement (abonneenummer) is aangesloten, zou het verklaren. Maar nu... hoop dat het lukt de koe bij de horens te vatten.

Nee, idd vreemd en is zeker niet de bedoeling. Heb verder helemaal geen problemen met KPN.

Maar nu reageren ze zelfs niet meer op mijn mail. Heb gezegd dan betaal ik nog 1 keer de openstaande vordering en wil dat ze het gaan uitzoeken, maar totaal geen reactie.

Reputatie 7
Badge +28
Dag ,

Wat een nare situatie! Er zijn gisteren en vandaag nog een aantal belpogingen gedaan om in contact met je te komen. Is dat vandaag nog wel gelukt? Ik kan de klacht en acties helaas niet inzien. Ik kan wel deze afdeling opnieuw aansturen als dat nodig is.

Om direct op het probleem in te gaan; er zijn twee TV-ontvangers geregistreerd onder jouw account. Maak je daadwerkelijk gebruik van twee ontvangers? Als dat niet het geval is vermoed ik dat het bij het goede eind heeft, de kans bestaat dat iemand anders van jouw abonnementsgegevens gebruik maakt. Het resetten van de pincode zou dat ook moeten 'oplossen', maar ik zou dan graag het zekere voor het onzekere nemen en de overbodige ontvanger verwijderen. Als je maar één ontvanger in gebruik hebt, kun je dan het serienummer daarvan (staat op de onderkant) in een privébericht sturen?

Hallo ,

Het klopt dat er 2 ontvangers zijn. 1 Staat beneden en de andere staat boven. We hebben al een nieuwe pincode gekregen en weer staan er films op.

Ik heb geen idee of ik gebeld ben tenzij ze bellen met een prive nummer, die neem ik nooit op ivm lastig vallen door iemand die prive belt.

Als U de afdeling opnieuw kunt aansturen graag en laat ze anders contact opnemen via de mail.(als het kan)Heb ze al zoveel mailtjes gestuurd en krijg er geen reactie op terug, als ze me telefonisch niet kunnen bereiken kunnen ze het toch ook via de mail proberen?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
KPN (en de monteur) belt ALTIJD met verborgen (privé) nummers. Dat kan helaas niet anders, want ze hebben honderden lijnen. En uiteraard willen ze niet dat het publiek al die (interne) nummers weet.

Best is wel opnemen of via je antwoordapparaat luisteren wie er is en dan opnemen.

Officiële instanties bellen ook altijd met verborgen nummer.

Reputatie 7
Badge +18
Hoi , 

Dat is apart dat je met abonneenummer van ergens anders weer tv zou kunnen kijken. Normaal moet dit helemaal niet kunnen. Want mij aboneenummer staat op mijn thuisadres. En als dat abonneenummer met een andere DSL aansluiting gekoppeld zou zijn, dan moet die tv-ontvanger het niet eens moeten doen. Aansluiting zit bij zooitje3000 niet bij zooitje2000 zeg maar! ;)

Reputatie 7
Het is inderdaad geen probleem om op een ander adres met jouw eigen abonnementsnummer TV te kijken.

Ik zou zeggen, neem eens één van jouw TV ontvangers mee naar kennissen van je die ook een KPN abonnement hebben en sluit hem aan. Geen probleem.

Een kleine anekdote:

Ik heb ooit een TV ontvanger op marktplaats gekocht ter vervanging van één van mijn oude 1960 ontvangers (met harddisk).

Ik nam zelf nog lokaal op en na het aansluiten van die ontvanger ging ik driftig de opnames verwijderen in de veronderstelling dat deze lokaal op de harddisk opgeslagen waren.

Oeps... ...ik had dus alle opnames van de vorige "eigenaar" uit de cloud verwijderd. :$

De TV ontvanger bleek door de vorige "eigenaar" niet afgemeld te zijn en werkte dus gewoon nog onder zijn abonnementsnummer.

Gelukkig hebben we er samen hartelijk om kunnen lachen. :D

Reputatie 7
Badge +18
WoW! , dat is wel apart, ik heb regelmatig een TV-ontvanger moeten vervangen, dan bel ik de KPN voor een nieuwe ontvanger, en dan zeggen ze tegen mij wat de typenummer is van d e desbetreffende ontvanger. En dan gooit ie hem gelijk uit me abonnement.

Althans zo ging het bij mij. :D

Reputatie 7
@DennisDatema88,

Voor het laten verwijderen van een TV ontvanger uit jouw eigen abonnement bel je inderdaad klantenservice.

Voor het aansluiten van een nieuwe of "tweedehandsje" is geen contact met KPN nodig, gewoon inpluggen. ;)

Reputatie 7
Badge +18
, dat klopt wat je zegt, maar dacht dat het abonnementsnummer van de TV gekoppeld is aan je telefoonaansluiting in huis. Zou toch gek zijn als ik nu  tegen me buurman zeg van: Kom nog even een TV-ontvanger bij je plaatsen! :p:D
@DennisDatema88??? Het is ! :D;)

Reputatie 7
Doe maar, geen probleem, mits hij een KPN alles-in-1 abonnement heeft.

Moet je wel even zorgen dat hij geen toegang heeft tot jouw betaalcode, want voordat je het weet heb je anders straks ook, net als TS, "spookfilms" of betaalde "begin gemist" op jouw factuur staan. :@

TIP: Doe jij een TV ontvanger de deur uit, zorg er dan voor dat deze altijd afgemeld is van jouw abonnement.

Reputatie 7
Je abonneenummer staat geregistreerd op je adres ivm de rekening. Maar je kunt je ontvanger, op je eigen abonneenummer, bij IEDEREEN met Alles in 1 van kpn aansluiten. En over je eigen opnames beschikken dan ook. Apart, maar het is echt zo.

Het gebeurt wel eens bij mensen die een ontvanger (illegaal) via marktplaats hebben gekocht. Dan sluiten ze 'm aan en kunnen meteen kijken. Maar dan blijken ze via het ab.nr. van de vorige eigenaar te kijken!

Reputatie 7
Badge +18
PeterG schreef:
@DennisDatema68 Je abonneenummer staat geregistreerd op je adres ivm de rekening. Maar je kunt je ontvanger, op je eigen abonneenummer, bij IEDEREEN met Alles in 1 van kpn aansluiten. En over je eigen opnames beschikken dan ook. Apart, maar het is echt zo.

Het gebeurt wel eens bij mensen die een ontvanger (illegaal) via marktplaats hebben gekocht. Dan sluiten ze 'm aan en kunnen meteen kijken. Maar dan blijken ze via het ab.nr. van de vorige eigenaar te kijken!

Dat is wel erg slordig van KPN, dat ze dat d an niet door krijgen. Het zou eigenlijk beveiligd moeten worden... Dus, als ik jou abonnementnummer zou hebben, dan zou ik heb hier bij mij thuis kunnen gebruiken? En je zo arm maken door tig films te bestellen?

OMG! Als dat kan, zou ik het niet prettig vinden als dat bij mij werd geflikt! Pfff!

Hopelijk komt een Webcare medewerker nog met hun verhaal op deze topic... :D

Reputatie 7
Toch blijf ik het ook dan vreemd vinden. De misbruiker zou dan ook de betaalcode van TS moeten hebben, anders kan je geen films tegen betaling huren. TS moet gewoon eens even zijn betaalcode wijzigen, dan lijkt het me afgelopen. Ook al kijkt iemand anders dan mss met zijn ab.nr.

En Dennis, niet het @ steeds (mis)gebruiken. Als iemand eenmaal op een topic heeft gereageerd krijgt ie bij nieuwe reacties sowieso een mail. Het @ is heel handig om iemand aan te roepen die nog NIET aan een discussie deelneemt.

Reputatie 7
Badge +18
Aha! Hoi Peter zo dus? Dat wist ik juist niet, dacht dan dat je pas een bericht kreeg. Omdat als je @ niet gebruikt niks zou gebeuren... Dat zie je bijvoorbeeld bij Twitter. Geen "@" dan krijg je  geen bericht, dan gaan de berichten aan je neus voorbij. Dacht dat het hier ook zo zal zijn... Vandaar! Maar bedankt voor de info. Zo leer ik iedere keer weer wat bij. En ben nooit te oud om iets te leren. ;)

Reputatie 7
En TS moet dan ook beter even de pincode (toegangscode) wijzigen en AANzetten. Anders kan die ander beide codes zooo in het menu aflezen ;)

Dennis. Standaard staat het bij aanmelding in je instellingen dat je automatisch een emailabonnement krijgt van een topic als je daarop reageert.

@ kun je weer wel gebruiken als je specifiek iemand in het onderwerp wilt aanspreken of attenderen. Maar die krijgt dus wel anders een email.

De ontvangers die wij hebben komen allebei bij KPN zelf weg, toen ik het abonnement besteld heb, gelijk 2 ontvangers erbij besteld via KPN.

Ze hebben nu een reactie gemaild dat ze tot nu toe hebben ontdekt dat er toch films op mijn account geactiveerd worden en er deze week ook weer films zijn besteld en ik moet de betaalcode wijzigen, of de wifi wachtwoord en het wachtwoord van mijn account, zover was ik ook al, heb ik allemaal al eerder gedaan en nog gebeurt het. Ik snap hier helemaal niets meer van. Niemand weet het wachtwoord van wifi niet en mijn account niet, dus hier klopt toch echt iets niet. De nieuwe betaal/ pincode hebben we boven op zolder gelegd bij andere papieren en niemand komt daarbij.

Heb vandaag net een brief gekregen van KPN dat ik hun even moet bellen voor aanvullende informatie, dus dat doe ik deze week gelijk maar even. Word hier echt helemaal gek van, wij doen het niet!! Dus wie wel? Het zou toch van de zotte zijn dat een ander iemand lekker gratis films zit te kijken!

Als ik er achter kom wie dit doet.........maar ja komen we toch niet te weten wie het is!

Reputatie 7
Badge +18
Dit is inderdaad erg lullig voor je dat dit gebeurd, maar kunnen ze diegene niet localiseren? Die dat doet. Dan kan diegene gestopt worden. Jeetje, dat moet jij weer meemaken! Denk je dat je alles goed geregeld te hebben, naaien ze je nog, sorry dat ik het zo zeg! Maar ik vind dit echt lullig... :(

Reputatie 7
Badge +18
zooitje3000 schreef:
Als ik er achter kom wie dit doet.........maar ja komen we toch niet te weten wie het is!

Ik kan jou frustratie goed begrijpen, zo zou ik ook reageren. :@

Dank je  , idd denk je alles in orde te hebben gebeurt er dit.:@

Reputatie 7
@ zooitje3000 kijk je überhaupt wel eens films via de 'videotheek'?

Reageer