Onterecht films op mijn factuur

  • 19 mei 2015
  • 36 reacties
  • 879 keer bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Nee kijk nooit via de videotheek, daarom maak ik mij er ook zo druk om. Het is mij te duur, zelfs gratis films kijk ik niet, die wel eens door KPN aangeboden worden. Ik wacht altijd tot dat de film wel eens gewoon op tv komt.

Reputatie 7
Okido, duidelijk.

Vroeg het hierom. Een tijdje geleden hadden we ook iemand die steeds films in rekening gebracht kreeg. Die bleek Videoland Unlimited genomen te hebben, maar zich niet bewust dat dan zo'n 20 % van het aanbod dan ook echt verder gratis is en de overige 80 niet. Die huurde dus vrolijk ook films waar een huurbedrag bij stond i.p.v. de vermelding gratis. Had 2 x zo'n € 200 voor films... 

Reputatie 7
Badge +18
Peter, gaat erbij de KPN dan ook geen lichtje branden dat de rekening in 1x zo hoog is? Ik zou als medewerker de klant even contacteren. Met email of bellen. In mij geval zou ik bellen... :D

Reputatie 7
KPN heeft meer dan 2 miljoen klanten... Het bijhouden van je verbruik, sturen van rekeningen is geautomatiseerd. We leven in een vrij land en i.v.m. privacywetgeving mag het verbruik niet vergeleken worden.

Reputatie 7
Heeft iemand ooit al eens een film via iTVonline.nl besteld?

Ik zie daar een groene betaalknop staan met de prijs van de film.

Nu help ik mensen graag, zolang het mij maar geen geld kost, dus heb ik niet op die knop gedrukt :p, maar mijn vraag is: Wordt daarna dan nog om de betaalcode gevraagd?

Zo nee, lees mee en huiver.

Hebben er mensen (kennissen, vrienden van de kinderen, ...) die wel eens toegang tot jouw netwerk met een laptop, mobiele telefoon of tablet?

Zo ja, dan worden ze automatisch op jouw abonnementsnummer ingelogd bij iTVOnline.nl of in de app.

Via iTVOnline.nl kan dan, mits er dus niet om de betaalcode gevraagd wordt na het klikken op die groene betaalknop, een film besteld worden op jouw abonnementsnummer. De kosten voor die film staan dan dus op jouw abonnementsnummer geregistreerd en worden dus aan jou gefactureerd.

Mocht die persoon dan ook een keer met zijn/haar mobiele telefoon of tablet contact met jouw netwerk hebben gehad en de iTVOnline app gestart hebben, dan kan hij/zij rustig naar huis gaan en daar de app opnieuw starten.

De app blijft ingelogd op jouw abonnementsnummer en de film is dan, zonder de invoer van wat voor een code dan ook, te bekijken.

Bovenstaande gaat alleen op als na het klikken op die groene betaalknop niet om een betaalcode gevraagd wordt.

Reputatie 7
Badge +18
wjb, ik heb het risico gelopen om een film te huren op itv online, en klikte op BETAAL, en je krijgt eerst dat je je pincode in moet toetsen:

https://

En hier dat je je pincode moet intoetsen:

https://

Reputatie 7
Gelukkig. :D

,

Heeft de instelling Betaalcode actief de waarde "Ja"? (Pincode instellingen.)

Reputatie 7
Badge +18
wjb schreef:
Gelukkig. :D

@zooitje3000,

Heeft de instelling Betaalcode actief de waarde "Ja"? (Pincode instellingen.)

wjb, bedoel je bij itvonline? Die instellingen? Of Via de TV?

Reputatie 7
DennisDatema68 schreef:
wjb schreef:
Gelukkig. :D

@zooitje3000,

Heeft de instelling Betaalcode actief de waarde "Ja"? (Pincode instellingen.)

wjb, bedoel je bij itvonline? Die instellingen? Of Via de TV?

De instellingen op de TV ontvanger.

Reputatie 7
Badge +18
ik heb voor jou een PrtScreen gemaakt om het in te stellen:

Druk op "Menu" en ga naar "Instellingen" 

https://

Daarna naar: "Pincode Instellingen."

https://

Toets daarna je "Pincode in"

https://

En dan kun je hier je "Betaalcode wijzigen". Betaalcode moet ook op actief dus op "ja" staan. Anders kun je een film huren zonder je pincode in te toetsen. En dat zal wel niet de bedoeling zijn.

https://

Hopelijk lukt het, en kun je je pincode wijzigen, misschien dat het dan ophoud. Daarna is de nieuwe pincode ook bij ITVonline actief, en gewijzigd. Dit wordt namelijk met elkaar gesynchroniseerd...

Bedankt voor de PrtScreen, maar ik wist wel wat er bedoelt werd:p toch evengoed bedankt. De instellingen stonden allebei op ja en heb toch maar weer de code veranderd, heb alle wachtwoorden voor de zoveelste keer ook gelijk maar even veranderd.Dus ben benieuwd wat er nu gebeurd.

Reageer