Onterechte factuur en kastje naar de muur

• 1 oktober 2013
  • 7 reacties
  • 3515 keer bekeken

Tot mijn verbazing kreeg ik vorige week ineens een factuur van Digitenne. Ik gebruik helemaal geen Digitenne. Al meer dan een jaar niet. 

1. Vroeger had ik wel Digitenne. Toen kreeg ik elke maand een factuur van 0,00 euro. De laatste factuur die ik heb gekregen is van 22-03-2012. Omdat ik geen facturen meer kreeg, ben ik er van uit gegaan dat ik niets meer met KPN te maken heb.

2. Ik heb op dit moment geen overeenkomst met KPN. Ik zie daarom ook niet in waarom ik geld aan KPN verschuldigd zou zijn. Een mevrouw aan de telefoon heeft mij uitgelegd dat Telfort blijkbaar een fout gemaakt en dat KPN daarom geld afschrijft. Het is een rare gang van zaken, als KPN mij een factuur verstuurt en vervolgens met de vinger naar Telfort wijst. KPN stuurt een factuur dus KPN moet dit misverstand dan maar oplossen met Telfort.

3. Het blijkt KPN per 1 juli 2013 de prijzen voor Digitenne omhoog gegooid heeft. KPN heeft mij hiervan niet op de hoogte gesteld. Door deze contractswijziging heb ik sowieso al het recht op per direct op te zeggen.

4. Mochten jullie nog niet overtuigd zijn dat dit bedrag ten onrechte gefactureerd is, dan ontvang ik graag de volgende zaken:

- Het door mij ondertekende contract op basis waarvan jullie menen deze factuur te kunnen versturen.

- De algemene voorwaarden waar ik accoord mee gegaan ben met als ik mijn Telfort beeindig, mijn Digitenneabonnement doorloopt voor 12,50 per maand.

- De manier waarop dit Digitenne abonnement mij in de maag gesplitst is.

Hopend op een eerlijke reactie.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste Gertjan,

Er is al contact geweest via Twitter, toen is besloten hier een interne klacht van te maken, om de situatie te laten beoordelen door een klachtbehandelaar. Deze klacht is 21 september ingediend en is inmiddels uitbehandeld, volgens de melding is je uitleg gegeven over de reden hiervoor.

Indien je het niet eens bent met de uitkomst van de klacht, kan ik nogmaals een klacht voor je indienen met de toevoeging dat je het niet eens bent met de uitkomst van de vorige klacht, echter wil ik er op voorhand duidelijk over zijn, dat ik je geen garanties kan geven op een andere uitkomst.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Aan de telefoon en via twitter zijn niet al de genoemde punten ter sprake gekomen. Aan de telefoon werd mij verwezen naar Telfort, maar ik krijg van jullie een factuur dus ik wil dat jullie het oplossen.

Dus ik ontvang graag antwoord op elk van de vragen en als jullie nog niet accoord zijn dan ontvang ik graag een kopie van de gevraagde bescheiden. Ik heb inmiddels contact gehad met Consuwijzer en deze geven aan dat ik in mijn recht sta hierin.

Ik stel jullie in gebreke omdat jullie niet voldaan hebben aan het volgende:

Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijzen van een abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal een maand van tevoren aan u laten weten. Als een wijziging voor u als consument nadelig is mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen.

Verder heb ik een klacht ingediend bij Conuwijzer over KPN, omdat u zich sowieso niet aan de maximale opzegtermijn van 1 maand houd:

Hebt u een contract met onbepaalde looptijd? Dan geldt altijd maximaal één maand opzegtermijn. Ook wanneer uw aanbieder zegt dat dat niet het geval is.

De mevrouw aan de telefoon gaf aan dat niet per 26 oktober opgezegd kon worden omdat dat in het weekeinde valt. In de wet wordt niet over die uitzondering gesproken, vandaar de klacht die ik bij Consuwijzer ingediend heb.

Reputatie 5
Badge +7
Beste Gertjanvanderkooij,

Zoals aangegeven in mijn eerdere reactie, kan ik hiervoor nogmaals een officiele klacht indienen. De punten die je hier zo stelt kan ik voorleggen aan een klachtbehandelaar, ik kan persoonlijk niet aan je eisen voldoen. Indien je het hier niet mee eens bent, staat het je vanzelfsprekend vrij verdere stappen te ondernemen. 

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Graag dan nogmaals een klacht met bovenstaande punten indienen.

Ik hoop dat er serieus naar deze punten gekeken wordt en dan het niet wordt afgedaan met een verwijzing naar een eerder antwoord. Ik heb op die punten namelijk nog geen reactie gekregen.

Reputatie 5
Badge +7
Beste Gert Jan,

Zoals gezegd zal ik de interne klacht voor je aanmaken met de punten die je specifiek hier vermeld hebt. Ik heb overigens hetzelfde contact telefoonnummer opgegeven. Mocht dat anders zijn, hoor ik het graag van je.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reageer